Google arama kalitesini yukseltmek amacıyla sosyal medyadan bir hayli faydalanmaktadır. Sosyal medya Facebook ve Twitter dan ibaret de değildir. Ama en bilindik ve etkilileri olduğunu soyleyebiliriz. Google arama kalitesini yukseltmek adına, bircok kriteri goz onunde bulundurmaktadır. Sitenizle alakalı Sosyal medyada yer alan, beğenilerden tutun yorumlara kadar bircok etkeni goz onunde bulundurur. Sosyal medyanın alanı esasınsa cok geniştir. İnsanların sanal ortamda birbiriyle iletişimde olduğu, icerik urettiği, paylaştığı butun alanı kapsar.
SMO Sosyal Medya Optimizasyonu internet sitelerinin sosyal alanda optimize edilmesidir. Esasında doğal olanı, bir web sitesinin urettiği kaliteli iceriğin başkaları tarafından sosyal medyada paylaşılmasıdır. SMO ise istemli olarak entegrasyonun sağlanmasıdır. Bunu bir başlangıc aşaması olarak da gorebilirsiniz. Daha sonrası icin mutlak suretle sitenizin kalitesini arttırma zorunluluğu ortaya cıkabilir. Zira sosyal meyda alanın cok geniş olması, doğallığı bozmadan sosyal medya optimizasyonu yapmayı zor kılmaktadır.
Coklu Ortam
Bir kaynağın coklu ortamda yaygınlaşması cok daha kolaydır. Tekil cabalar neticesinde, doğallığı bozmak suretiyle sosyal medya alanında bağlantı ceşitlendirme cabası, kucucuk bir taşı uzağa fırlatmaya benzetilebilir. Şunu soylemeliyim ki, SMO Sosyal Medya Optimizasyonu ancak sizi bu surece dahil edecek bir cabadır. Sonrasını belirleyen sitenizin kalitesidir. Sosyal medyanın sitenizin sıralamasındaki onemi yatsınamayacak kadar buyuktur. SEO nun Turkiye de sektor haline gelmesini hatırlayalım. SEO bir terim olarak hayatımızda vardı; fakat sektor haline gelmesi 2005 yılında Google ın 2 satır yazı yazmasıyla başladı. Arama motoru optimizasyonu kişisel yapılan calışmaların dışına cıkarak, Kocaman bir sektor haline geldi. Şunu da soylemeliyim ki, Turkiye de SEO henuz bir sektor haline gelememiş durumdadır. SMO Sosyal Medya Optimizasyonu nun ise gunun birinde sektor haline geleceği inancındayım. SMO, SEO ile aynı kategoride bile değerlendirilmemelidir.
Facebook un Google a rakip olacağı konusunda haberleri muhakkak okumuşsunuzdur. Google plus un başarısızlığından sonra, Google ın bu stratejisini en iyi şekilde uygulamaya sokacak olan Facebook geri durmadı. Facebook yakın zamanda Facebook oto like ve paylaşımları uzerinden calışan bir arama motoru geliştirecek, sadece Turkiye de 20 milyonun ustunde kullanıcısı olan Facebook un, bu girişiminin ne kadar ses getireceğini siz duşunun, Sosyal medyanın etkisini asıl o zaman goreceğiz. Ustune basa basa vurguladığımız arama kalitesini bu servisiyle yakalayacağını duşunuyorum. Bakınız her şey acık ve net, Google da hek link kullanarak en rekabetli kelimelerde ilk sıralarda bulunan siteleri goruyoruz. Bu da, Rank değeri yuksek linklerin ne kadar da onemli olduğunu acıkca ortaya koyuyor. Sizce o siteler ne kadar kaliteli? Fakat insan beğenileri ve talepleri doğrultusunda listelenen sonucların daha somut olacağı duşuncesindeyim. Sosyal Meyda Optimizasyonunun, ilerleyen donemlerde sektor haline geleceği apacık ortadır. Bunu fırsata cevirmek icin şimdiden yatırım yapmak akıllıca olacaktır.
seo.tv.tr