Elektronik ticaret ” e-ticaret ” hakkında bircok dokumanı paylaştığımız sitemizde, siz okuyucularımızın e-ticaret hakkında daha cok bilinclenerek; doğru adımlar atmasını sağlamak amacıyla bir konumuzla daha karşınızdayız.

E-ticaret ‘te, genellikle ” ben akıllandım, 2. siteyi acıp doğru adımlar atacağım ” diyen bircok insanla karşılaşıyoruz, e-ticaret ‘in ulkemizde henuz emekleme aşamasında olması nedeniyle, insanların yanlış tercih yapması olağan olmakta, son donemlerde buyuk yatırımcıların ” Trendyol, Markafoni, Morhipo, Vipdukkan ” e-ticaret ‘e adım atmasıyla, biraz daha ivme kazanan e-ticaret ilerleyen donemlerde hızla gelişerek, satış hacmini katlayarak artacağı duşuncesindeyiz. Elektronik Ticaret yapmayı duşunduğumuzde, Google ‘a ” ben e-ticaret yapmak istiyorum. ” yazmanız sizin icin, bircok fikir edinebileceğiniz kaynaklara ulaşmanıza sağlayacaktır.

E-ticaret sektorunde faaliyet gosteren yatırımcılara hizmet sağlayan SEO danışmanları, internette ne satılabileceğinden tutun, hangi e-ticaret paketiyle başlanması gerektiğini ve hangi urunlerin tedariğinin daha kolay olduğuna kadar bircok fikre sahiptir. Guclu tedarikci bağlantıları olan kişilerin bu işe başlamadan muhakkak SEO danışmanlarından fikir almaları gerektiği duşuncesindeyiz.

E-ticaret sistemleri uzerine yapılan SEO calışmaları, diğer sektorler uzerinde yapılan SEO calışmalardan cok daha farklı gercekleşmektedir. Bir onceki yazımız olan E-ticaret Yapacağız Ama Bizi Nasıl Bulacaklar başlıklı yazımızda vahim bir tablonun yazıya dokulmuş hali bulunmakta, vahim bir tablo; cunku bircok kullanıcı e-ticaret paketi satın alarak direkt satışa başlayacakları duşuncesindeler, bunun teknik olarak olması zaten mumkun olmamakla birlikte, iş guzar e-ticaret yazılım firmaları bu konuda kullanıcılara sayısız yalan soylemektedir. Bazı e-ticaret paketlerinin satışa sunulduğu kampanya bannerlarında ” Paketimizi alın Google dizinlerde ust sıralarda yer alın! ” şeklindeki yazıları gormeniz bile mumkun, bu nedenle insanların bu denli yanlış yonlendirmelerle e-ticaret ‘e adım atması bir sure sonra soğumaları ve buna bağlı olarak sanal mağazalarını kapamalarına neden olmaktadır.

Bir satıcıyla alıcı arasındaki diyaloğu orneklememiz şu şekildedir;

Alıcı: Bir e-ticaret paketi almak istiyoruz, firmanıza ait bu paketin ozellikleri nedir?

Satıcı: E-ticaret sistemimizde yok yok, hemen alın gerisini duşunmeyin!

E-ticaret ‘e başlarken yapılması gerekenler;

E-ticaret ‘e başlama kararını almak
Satılabilir urunlerin tespitinin yapılması
Satılacak urunun belirlenmesi
Tedarikci bağlantılarının sağlanması
SEO, SEM ve E-ticaret danışmanları ile bağlantı sağlanması
E-ticaret paketinin belirlenmesi
Urunlerin satışa sunulması
Yukarıda gorulduğu uzere, e-ticaret paketinin belirlenmesi 7 aşamalı e-ticaret başlangıcının 6. maddesini oluşturmakta; fakat kullanıcılar daha cok bu aşamadan başlamayı tercih etmekte,

E-ticaret ‘e başlama kararını almak

E-ticaret sektorune bundan birkac yıl onceye kadar, cok soğuk bakılıyordu. Bu nedenle bircok yatırımcı bu alanda faaliyet gostermekten kacındı. Esasında bu sektorde girişim yapanların coğu kucuk kobilerdi, zira o donemde e-ticaret, pazarda soz sahibi olmak icin en buyuk silahlardan bir tanesiydi. Zaten Trendyol gibi siteleri incelediğinizde kucuk sermayeli bir işletmeci tarafından kurulmuş internet siteleridir. Bu sektordeki ticaret hacmi buyudukce, buyuk yatırımcılar da peşi sıra sıralandılar. Ama e-ticaret Turkiye de hala doyum noktasına ulaşmış bir sektor değil ve uzun yıllarda boyle olacak, bu sektorde hala keşfedilmeyi bekleyen bircok fikir var.
Satılabilir urunlerin tespitinin yapılması

Turkiye henuz, ” iyi satılabilir bir şey bulup, e-ticaret yapalım “ denilebilecek bir duzeye gelmedi. Bu tur girişimleri yapabilme noktasında, buyuk yatırımcılara şart olduğu ortada, Kişiler ulkemiz de daha cok elinin altında bulundurdukları urunleri satmakta, Orneğin: kişinin av malzemeleri satan bir dukkanı var hemen diyor ki ” buradaki urunleri zaten satıyoruz, neden internet satarak Turkiye ye de pazarlamıyoruz. ” bu soylem tam bir girişimci zekasına sahip kimsenin soyleyebileceği bir soz; fakat gerisi ne yazık ki kelimenin anlamıyla tam bir yılan hikayesi… Zira bu kimseler e-ticaret e adım atarken Google ‘a e-ticaret yazmak suretiyle firmalara ulaşıp, hemen bir e-ticaret sistemi edinip bu işe başlamakta, araştırmak ve bunu projelendirmek pek tercih edilen bir yontem değil…
Tedarikci bağlantılarının sağlanması

Satılabilir urunlerin tespiti aşaması, gercekten de onemli, ticari olması nedeniyle buradan satılabilir urunlerin, paylaşımını yapmamız mumkun olmamakta, muşteri portfoyumuz sayesinde biz satılabilir bircok urunu elbette biliyoruz; ama hepsinin kendine gore handikapları da mevcut, ama ufak bir ipucu vermem gerekirse, gundelik hayatta alınabilirliği az urunlerin internette satılması her zaman avantaj sağlar; zira insanlar kolay bulunamayan şeyleri internetten arama yolunu secerler. Bu urunlerin tespitinden sonra tedarikciyle anlaşılması cok onemli, aracıları aza indirerek tedariğin sağlanması, o malın internet uzerinden ucuza buna bağlı olarak da cok satılmasını neden olabilmekte…

SEO ve SEM danışmanları ile bağlantı sağlanması

Bazı kişiler sadece SEO yu ” Arama motoru optimizasyonu ” gerekli gormekteler; fakat bu cok doğrucu yaklaşım değil; SEO ‘nun reklam kanalıyla desteklenmesi her zaman gerekli, sonuc itibariyle SEO %100 garanti verilebilecek calışma bicimi değil, en basit haliyle aynı urune calışan 30 tane SEO danışmanı varsa ilk sayfa şansınız oldukca duşuktur. Bu nedenle internetteki tum satış kanallarının kullanılması cok onemlidir. Bir SEO danışmanı ile irtibata gecilerek, bir e-ticaret paketi secimi bu işin en oncelikli kısmıdır. Bunun ardından, satışın az olacağı ilk donemlerde, reklam kanalları aracılığıyla satışın gercekleştirilmesi, sonrasında ise SEO ile bu butcenin aşağı cekilmesi gibi bircok surec birbirini izlemeli…
E-ticaret paketinin belirlenmesi

Sitemizde e-ticaret paketini secmenize yardımcı olacak sayısız dokuman var; ama yine de yardımcı olmamızı isterseniz iletişim bolumunden bizimle irtibata gecebilirsiniz. Buradan hicbir firmanın reklamını yapmak istemeyiz. E-ticaret paketi, bu işin en onemli kısmı, cunku yapılacak SEO calışmalarından alacağınız verimi maximum a cıkarmak icin e-ticaret paketinizin SEO kriterlerine uygun olması gerekmektedir.

Urunlerin satışa sunulması

Urunlerin satışa sunulması aşamasında kullanıcı deneyimlerini on planda tutmanız gerekiyor. Bu konuda Amazon.com ‘un ciddi tecrubeleri var, bu konu hakkında internetten bilgi edinebilirsiniz. Orneğin; bir urunu, kullanıcıyı alması icin dayatmak icin kullanılan teknikler sitenin guvenirliğini azaltır. Bu nedenle, guven verici siteler inşaa etmek icin kullanıcıya bir urunu alması icin baskı yapmayınız. İyi hafa sonları dileriz….

seo.tv.tr