Uzun aradan sonra tekrardan merhaba, yazmak icin yazmayı benimsemeyen, kişileri bilgilendirme amacıyla paylaşımda bulunan ; Ancak yazacak bir şeyler olduğunu duşunduğunde sizin karşınıza cıkmayı temel edinmeye devam etmekteyiz. Zira Google arama motoru SEO ile ilgili bircok guncelleme ve değişiklik yapmaktadır. Bunun ozumseme suresi de zaman almaktadır. Yazılarımız da Tamamıyla tecrube edindiğimiz konulardan bahsetmekteyiz.
Son 6 aylık dilimde e-ticaret sektorunun katlanarak geliştiğini gormek mumkun, potansiyeli artan e-ticaret hacmi 2012 yılını 30 milyar TL lik devasa bir hacimle kapamıştır. 2013 yılı sonu ise bu verinin 45 milyar TL ye dayanacağı duşuncesindeyiz. E-ticaret esasında cok kurallı bir alandır. Zira koşe başına actığınız bir market, manav ya da eczane gibi işlememektedir. Her sektorun bir doyum noktası ve satış hacmi bulunmakla beraber, artışlar da gosterebilmektedir. Son donemde piyasaya, b2c temelinde girmiş buyuk firmalara pazar payını daraltmayacak, aksine artırarak bazı sektorlere ait pazarları genişletecektir. Zira e-ticaret ile ilgili bilinmeyen bircok pazar alanı gittigidiyor, hepsiburada gibi buyuk firmalar tarafından piyasaya kazandırılmıştır. Gecmiş zamanda internette satılabilirliğinin olmayacağını duşunduğumuz bircok sektor, şuan aktif halde beklentinin ustunde satışlar gercekleştirmektedir.
E-ticaret sektorunun 2 temel mihenk taşı bulunmaktadır. Bunlardan 1. si reklam faaliyetleri, 2. si ise SEO Arama motoru optimizasyonu dur. Orta vadede buyuk olcekli firmaların onemsemediği SEO alanı, şu sıralar onlar tarafından da onemsenmiş, hatta SEO operasyon ekipleri bile oluşturulmuştur. Eğer cok buyuk olcekli yatırım yapamayacağınız duşuncesindeyseniz, bunu ajans vb firmalardan, destek alma zorunluluğu doğmaktadır. Sektorde yeni faaliyet gostermeyen bazı girişimciler kendi cabalarıyla bu işi ustlenmeye calışmakta; fakat uzun vadede bu işi uzmanlarla paylaşıp onlar aracılığı ile gercekleştirmek zorunda kalmaktadırlar.
Sitemiz de e-ticaret e nasıl başlanır, e-ticaret sitelerine SEO nasıl yapılır gibi bircok benzer konumuzu okuyarak, milyonalarca TL satış hacmine ulaşmış kişilerin olduğunu biliyoruz. Ama muhim olan sektorde uzun vadeli ve soz sahibi olmaktır. Bu nedenle bu bilgileri kullanıcıların daha cok on bilgi olarak alması tavsiyemizdir. Yavaş yavaş e-ticaret kritikleri başlığımızın temelini oluşturan, alt başlıkları oluşturup siz değerli kullanıcılarımızı bilgilendirmeye calışalım. Bunu başlangıc sırasına gore temellendireceğiz.
Satılacak hizmet veya urunlerin satılabilirliğinin tespiti
Satışını gercekleştireceğiniz şeyin satışını ilk defa siz gercekleştirmiyorsanız, Rakiplerinizin analizini yapabilirsiniz. SEO uzmanları bir sektore ait verileri cok iyi şekilde inceleyebilmekte ve satış hacmi konusunda size doğruya yakın bir veri sunmaktadırlar. Bu nedenle gireceğiniz iş alanının araştırılmasını, bu işin en onemli kritiği olarak gorebilirsiniz. Sektorun iyi araştırılmaması sonucunda yapacağınız işte başarısız olmanız kacınılmaz olabilir.
Bir SEO uzmanı ndan kullanılacak yazılım konusunda bilgi almak
E-ticaret başlangıc aşamasında, ulkemizde ciddi bir sıkıntılar bulunmakta, kapımızı calan bircok kişi, işini mahvetme aşamasında olduğunu belirtmeliyiz, buna biz kurcalayıp bozduktan sonra işi bir biline teslim etmek de diyoruz. Muhim olan sağlam adımlar atmak ve yere sağlam basmaktır. Zira harcadığınız zaman başarısızlıkla sonuclandığında, geriye donuk bir kayıp yaşayacaksınızdır. Bu nedenle en başında bir SEO Uzmanı na bu işin en onemli kısmı olan hangi yazılımı kullanmanız gerektiği konusunda bilgi almanızdır.
Kurumsal kimlik calışması
E-ticaret sitelerinin kurumsal kimlik calışmaları, satışlarında onemli bir etki sağlamasının yanın da bilinirliği de artırmaktadır. Turkiye de hazır e-ticaret sistemi pazarlaması yapan firmalar ne yazık ki duz bir cizgi uzerinde yol almaya devam etmektedir. Oluşturulan siteler, katalog, sergi, vitrin, hemen al dışına cıkamamıştır. Yani bir e-ticaret sitesi kurumsal kimlik kazanma konusunda 2. bir site acmak zorunluluğunda kalmaktadır. Halbuki bu iş bir butun halinde incelenmeli ve buna gore siteler oluşturulmalıdır. Bu firmaların, Universite kampuslerinde yazılım geliştirme faaliyeti adın altında calışan pazarlama departmaları şirket kasalarına milyonlarca lira para akışı sağlarken; yazılım guncellemeleri 2, 3 sene de gercekleşmektedir. E-ticaret sektorunde mal ve hizmet satışı gercekleştiren firmalar muhakkak e-ticaret yazılımları uzerindeki iletişim, hakkımızda sekmelerinin dışına taşmalıdır. Aksi halde bilinirlik konusunda sıkıntı yaşayacaklardır. Turkiye de bu sektorun gelişmesini en cok isteyenlerden biri olarak şunu soylemeliyim ki, Turkiye de ki e-ticaret firmalarına bağlı kalmayınız orneğin CS-cart ın cıkarmış olduğu son surumun şuan oldukca iyi ve kişilerin bircok isteğini karşılayabilecek duzeyde olduğu tuyosunu sizlerle paylaşabilirim.
Reklam
Reklam cok geniş yelpazede incelenecek bir konu; fakat Hacim Turkiye de ne kadar buyuk de olsa, kurumsal kimlik kazanan neredeyse 10 firma yok; bu nedenle de Tv reklamları gibi buyuk butceli reklamları yapabilmek neredeyse imkansız, şuan ki e-ticaret in temel taşını oluşturan reklam kanalları Google adwords, yandex direct gibi SEM temelli reklamlar, Facebook reklam, internet sitelerinin bağımsız aldığı reklamlardır. Tabi calıştığınız ajansa bağlı olarak bu reklam stratejileri onemli olcude değişiklik gosterebilmektedir.
SEO Arama motoru optimizasyonu
Eskiden olduğu gibi yazamıyoruz, zira gecmişte SEO nun cok maliyetsiz bir alan olduğu konusunda SEO ve e-ticaret uzmanları hem fikirdi; fakat değişen şartlar ve guncellemeler SEO maliyetlerini artırmıştır. Ama yine de e-ticaret faaliyetinde en karlı sektor olduğu gerceğini değiştirmemiştir. SEO tamımıyla tecrube paralelinde gelişen bir uzmanlık alanı haline gelmiştir. Yapılacak ufacık bir hata web sitenizin SEO temelli sonunu hazırlayabilir. SEO demek en kısa haliyle, sitenizin hedef kelimelerinde yukselerek, satış potansiyelinizi artırmasıdır.. Ama bu calışmaların Google adwords calışmalarına paralel olarak yurutulmesi, size bu başlık altında vereceğimiz bir başka onemli tuyo olacaktır. Bu tur calışmalar butun halinde gercekleştiğinde sonuca ulaşma konusunda hızlı yol alabilirsiniz.
Elektronik ticaret sektorunun gelişmesiyle beraber rekabetin artacağını ve sizinle aynı sektorde birden cok firmanın yer alacağını duşunerek yola cıkmalısınız
yazıdan dolayı seo.tv.tr teşekkurler diliyorum.