Bir web siteniz var ve icerik oluşturmak istediğinizde aklınıza hic bir şey gelmiyor mu? O zaman bu makaleyi sizler icin yazdığımı soyleyebilirim. Yeni icerik oluşturmak icin ilham veren fikirler vermeye calışacağım.
İcerik yaratma ve dijital dunyada paylaşma konusunda artan bir ihtiyac olduğunun farkına varacaksınız . Hem icerik oluşturucular hem de bu sureclerde yer alan pazarlama yoneticileri, paylaşmaya değer ilginc konular bulma konusundaki mucadelenin farkındalar.
Uc kucuk kelimeyle ozetlenebilecek binlerce soru var: ilham eksikliği. Gunluk olarak konuları araştırıyorsanız ve hic durmadan yazıyorsanız, buyuk olasılıkla er ya da gec artık tamam, olmuyor bu iş diyorsanız, size vereceğim altın fikirleri uygulamaya gecebilirsiniz.
1.- Hedef kitlenizin hangi soruları sorduğunu gorun
Hedef kitlenizin sorduğu soruları oğrenebilmek icin Google Search cubuğuna anahtar kelimenin birazını yazın ve altta acılan aramalara dikkat edin. Eğer sizin icin uygun bir arama sonucunu yakalayabilirseniz, insanları o sorunun cevabı konusunda aydınlatabilirsiniz.
En cok tekrarlanan konular hakkında farkındalığa sahip olmak, icerik ilhamı icin yadsınamaz bir ilham kaynağıdır. Ozellikle, ceşitli konuları hedefleyebileceğiniz ve bunlardan sık arananları tespit ederek bu konularda icerik uretin.
2.- Populer icerikler kategorisi
Yazmak istediğinizde başvurduğunuz populer sitelerin listesine sahip olduğunuzdan emin olun. İcerik oluşturma ilhamının seceneklerinden biri, her blogdaki en iyi haberlerin kucuk bir derlemesini yapmaktır. Ornek olarak Ekşi Sozluk'teki gundem başlığının altındaki konulardan gunun en cok konuşulan konularını tahmin edebilirsiniz.
3.- @uora ve Pinterest gibi gorsel platformlardan faydalanın
quora ve pinterest populer iceriğin oluşturulmasına yardımcı olmayı amaclayan bir platformlardır. Aslında, İnternet uzerindeki en populer bilgi sayfalarından bazılarını bu web sitelerinde bulabilirsiniz. İdeal olarak, belirli konularla ilgili iceriği bulmak icin arama motorlarını kullanırsınız. Muhtemelen onerileri arasında bir miktar ilham bulacaksınız.
4.- Değerli bir ilham kaynağı olan Answerthepublic
En cok sorulan soruları bulabileceğiniz bir platform olsa da henuz Turkce arama sonuclarını vermiyor. İngilizce siteleri olanlar şimdilik bunu kullanabilirler.
Kullanımı kolaydır. Anahtar kelimenizi arama motoruna girmeniz yeterlidir; resim şeklinde bir şema gosterecektir. Sectiğiniz konuyla ilgili en sık sorulan soruları gorebilirsiniz. Ancak, bu uygulamanın en iyi avantajı, derlediği tum bilgilerin bir Excel dosyasına indirilebilmesidir. Boylece kendi diyagramınızı oluşturabilecek ve kendinizi daha iyi organize edebileceksiniz.
5.- Sosyal ağlar
1.- Facebook'taki yayınları kaydedin
Belki de bu Facebook seceneğini dijital pazarlama ve icerik oluşturma ile ilgili gorevleriniz soz konusu olduğunda cok fazla kullanmayacaksınız. Ancak, kullanabileceğiniz en iyi araclardan biridir, boylece hicbir şeyi kacırmazsınız.
Tum kullanıcıların en populer sosyal ağı her gun kullanması, yeni iceriğin surekli yaratıldığı anlamına gelir. Ve paylaşılıyor. Bu, ilginizi ceken yayınları bulma olasılığının giderek daha yuksek olduğu anlamına gelir. İşte bu yuzden onları kurtarmanız gerekiyor, boylece kucuk bir yaratıcı baskıya ihtiyac duyduğunuzda onlara başvurabilirsiniz.
2.- Twitter listeleri
Twitter listeleri, icerik tuketimi icin mukemmel alternatiflerden biridir. En cok ilgilendiğiniz sektorlerdeki en son trendleri takip etmek istiyorsanız, onlar da cok faydalı olabilir.
Aslında, bir ilham kaynağı olarak calışırlar, ayrıca rakiplerinizin veya diğer etkileyicilerinizin yayınladıklarını analiz etmenin basit bir yoludur. Doğru listeleri oluşturmak biraz zaman alabilir. Ancak, guncel tutmanın ne kadar basit olduğunu keşfettiğinizde, onu seveceksiniz.
Ek olarak, hem Facebook hem de Twitter, #TrendingTopics ile o anın en sıcak konularını gosteriyor. Guncel olmak istiyorsanız, o zaman gozlerinizi bu bolumden cekmeyin.
6.- Trendleri takip edin
Bu onceki noktayla ilgili olarak, trendleri takip etmek icin hangi aracları kullanacağınızı da bilmeniz gerekir.
1.- Google Trendleri
Google Trends , Internet arama devinin size Google ’da ne aradıklarına dair guncel bir bakış acısı sağlaması icin bir aractır.
Arama istatistiklerini kullanarak, belirli alanlarda, kategorilerde veya belirli zaman dilimlerindeki ceşitli anahtar kelimeler icin arama modellerini karşılaştırabilirsiniz.
2.- Trendsmap
Google ’a ek olarak, Trendler, en yeni trendleri analiz etmek icin alternatif kaynaklar vardır. Trendsmap, icerik oluşturmak icin ilham almanıza yardımcı olabilir. Bulunduğunuz yere bağlı olarak insanların soylediklerini izlemenize yardımcı olacaktır. Bu, gunun viral konularını anlamanın ve uzmanlık alanınızla alakalı olanlar hakkında yazmanın başka bir yoludur.
7.- Yeni bir format oluşturma
Kullanabileceğiniz tonlarca icerik var. Neden tipik yazıdan uzaklaşıp, bir resim veya bir infograph gibi daha yenilikci bir şey aramıyorsunuz?
Bazı roportajlar ve ortak yazılar atın değerinde olabiliyor. Veya blogculardan ve webmasterlerden yardım isteyin. Buradaki fikir, orijinal bir şeyi nasıl yapacağınızı araştırmanız, ele alınması gereken diğer ilginc konular hakkında farklı fikirler edinmenizdir .
8.- En cok ziyaret edilmiş sayfalarınızı yeniden guncelleyin
Bir gonderiyi paylaşmış olmanız ve uzerinden uzun zaman gecmesinin onemi yoktur. Yeni icerik icin ilham almanız gerektiğinde, yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri de sizin icin en iyi şekilde hit almış gonderileri incelemek ve bunları guncelleme ya da bunlara daha fazla bilgi ekleme şansı olup olmadığını analiz etmektir .
9.- Eski verileri kullanarak yeni icerik oluşturun
Gecen yıl boyunca sizin icin en iyi şekilde işleyen iceriğin bir listesini yapın ve guncellemek yerine (onceki bolumde anlatıldığı gibi), sadece yeni bicimler oluşturun.
10.- Markanız hakkında soyleneni araştırın
İnsanların markanız hakkında neler soylediğini oğrenmenize yardımcı olabilecek ceşitli sosyal medya izleme aracları vardır. Ve ayrıca rakipleriniz hakkında soylediklerini . Bir fikriniz olduğunda, şu adımları izleyin:
Karşılaştığınız herhangi bir şikayet veya eleştiri, yeni icerik icin ilham kaynağı olarak kullanılabilir. Bu noktadan sonra, bu sorunları cozmek icin calışabilirsiniz. Kullanıcılarınızın bıraktığı en yapıcı yorumları secin ve yeni icerik oluşturmak icin bunları kullanın. 11.- Surekli yeni fikirler duşunme
Ote yandan, yapmayı bırakamayacağınız surekli bir araştırmamız var:
Markanızla ilgili haberleri gunluk olarak okuyun. Etrafınıza bakın ve rakiplerinizin ne yaptığını analiz edin. Kendinize bir dakikanızı ayırın, biraz muzik acın ve beyin fırtınasını deneyin. Arkadaşlarınızı yaratıcı fikirler icin bir araya getirin. Pratik ve motivasyon kitaplarını okuyun. Markanız icin kullanıcılar tarafından oluşturulan icerikten ilham alın. Filmlerde ve TV dizilerinde ilham bulabilirsin. Şarkılarda bile! İyinet'in beyin fırtınası bolumunu kullanarak uyelerden de fikir isteyebilirsiniz.