
Ana fren silindiri, kendisine giden ince çelik fren hatlarından oluşan bir ağ ile güvenlik duvarına monte edilmiştir. Güvenli sürüş için çok önemli bir bileşendir, çünkü tüm fren çalışmanız ana silindirin tasarlandığı gibi çalışmasına bağlıdır. Ancak herhangi bir araba parçasında olduğu gibi, ana silindirin arızalanma olasılığı vardır ve neye bakılacağını anlamak, bir sorunun durma olasılığını azaltabilir.
FREN ANA SİLİNDİRİ NEDİR? :
Bir ana silindir, sıvının fren hatlarından frenlerin kendisine doğru itilmesine yardımcı olan bir hidrolik cihazdır. Ana silindir, her biri bir pistona sahip iki oda içerir. Bu pistonlar fren pedalına bağlıdır. Fren pedalına bastığınızda, pistonlar sıvıyı bölmelerden fren hatlarından fren kaliperlerine veya tekerlek silindirlerine iterek, fren sürtünme malzemesini rotorlarınıza veya kampanalarınıza doğru bastırmalarını sağlar.
Aşağıdakiler de dahil olmak üzere bazı parçalar ana silindirle çok yakından ilişkilidir:
Sıvı deposu. Rezervuarda her zaman fren hidroliği bulunmalıdır, aksi takdirde havasının alınması gereken fren hatlarına hava girebilir.
Fren vakum güçlendirici. Bu vakum destekli parça, ana silindirdeki pistonları itmek için gereken fren kuvvetini en aza indirmeye yardımcı olur.Fren oranlama valfi. Bu hidrolik valf, sırasıyla ön ve arka tekerleklere uygun miktarda basınç yönlendirilmesine yardımcı olur.
ANA SİLİNDİRİNİZİN BOZULDUĞUNU NASIL ANLAYABİLİRSİNİZ?:
Tüm frenleme işlemleriniz, fren ana silindirinin iyi çalışmasına bağlıdır. Sürüş güvenliğiniz buna bağlıdır. Arabanızın ana silindiri bozuluyorsa, dikkat edilmesi gereken birkaç uyarı işareti vardır.
Fren hidroliği az: Bir arabanın ana silindiri, frenlere hidrolik basınç sağlamaktan sorumludur. Sıvı sızdırıyorsa, bu basınç azalır ve frenler olması gerektiği gibi çalışmayabilir. Rezervuardaki sıvı seviyesinin düşük veya boş olduğunu ve sıvıyı tamamlamanın uzun vadeli bir çözüm olmadığını fark edeceksiniz.
Fren pedalı batıyor veya süngerimsi geliyor: Süngerimsi veya yumuşak bir fren pedalı, sistemdeki bir sızıntıdan kaynaklanabilir ve frenlerinizin arızalanmasına neden olabilir. Fren pedalı alçaldığında, bu genellikle sıvının sistemden basınçla dışarı itildiği anlamına gelir ve pedal süngerimsi bir his verdiğinde, bu hatlarda hava olduğunu gösterir. Her iki durumda da, aracınızın frenlerinin performansını değiştirebilir.
Fren hidroliğindeki kirleticiler: Başka bir uyarı işareti, fren hidroliğinizin kirli veya kirli görünmesidir. Açık altın rengi veya şeffaf görünmelidir, ancak içinde kirletici maddeler olduğunda daha koyu hale gelir. Bunlar, sisteme nemin girmesine izin veren ana silindirden olabilir veya daha büyük olasılıkla, ana silindirden dahili olarak arızalanan metal talaşları olabilir.
Frene basıldığında gıcırtı sesi: Frene bastığınızda aracınızdan gıcırtı sesi geliyorsa, bu aynı zamanda ana silindirin bozulduğunun da göstergesi olabilir. Gürültünün kendisi, ana silindirin kendisinden değil, aşınmış fren malzemesinden geliyor. Ön veya arka frenlere normalden daha fazla baskı uygulanması, erken aşınması ve gıcırdama sesine neden olması mümkündür.
Araba frene basıldığında yana çekiyor: Araba frene basıldığında yana çekiyorsa, ana silindir de olabilir. Böyle bir durumda, arabanın frenlerine her iki taraftan eşit basınç uygulanmaz ve frenler arabayı şu ya da bu şekilde tutar ve çeker.
KÖTÜ BİR ANA SİLİNDİRLE NASIL BAŞA ÇIKILIR?:
Kötü bir ana silindirle baş etmenin en iyi yolu, onu mümkün olan en kısa sürede değiştirmektir. Kötü bir ana silindir, son derece tehlikeli olabilen frenlerinizin arızalanmasına neden olabilir. Herhangi bir fren sorunu yaşıyorsanız, kontrol ettirmek veya ana silindiri kendiniz değiştirmek için arabanızı hemen bir tamirciye götürün.
Ana silindir değişimi, kendiniz yapmayı tercih ederseniz birkaç saat sürecektir, ancak bu tam olarak zor bir prosedür değildir. El freni çekili ve şanzıman park halindeyken, haznede kalan sıvıyı emin ve bir anahtarla fren hatlarını gevşetin. Ardından, ana silindire bağlı tüm montaj cıvatalarını, fren hatlarını, tüm sensör konektörlerini ve diğer tüm parçaları çıkarın. Daha sonra piston çubuğunu fren servosundan ayırmanız gerekecek.
Yeni fren ana silindirini takın ve ardından doldurun. Daima rezervuar kapağındaki veya kullanım kılavuzundaki özelliklerle tam olarak eşleşen ve yalnızca yeni bir kaptan alınan fren sıvısı kullanın. Takıldıktan sonra, rezervuarın asla boşalmadığından ve daha fazla havanın içeri girmesine izin verdiğinden emin olarak her tekerlekteki frenlerin havasını boşaltmanız gerekir.