Afet bölgesinde bulunan ve tüm gücüyle çalýþan isimlerin yaný sýra, Ýstanbul’un bir çok yerinde depremzedeler için kuralan merkezlerekoþan ünlüler de, halkla beraber erzaklarýn kolilenmesineve TIR’lara taþýnmasýna yardýmcý oldu.

Mont gönderecek




Önceki gün yardým týrý yollayan Demet Akalýn, büyük beden montu olmadýðýný söyleyen bir depremzedeye yardým etmek istediðini söyledi. Þarkýcý, “Bulsanýza bana... DM atýn büyük bedeni yýðarým ona” dedi.

Çocuklar için çaðrýda bulundu




Çaðla Þýkel, deprem bölgesinde ailesi ve yakýnlarýna ulaþamayan çocuklar için bilgi verdi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlýðý izniylepaylaþým yaptýðýný belirten model, “Bakanlýk tarafýndan deprem bölgesinde ailesi ve yakýnlarýna ulaþýlamayan çocuklar için bir çaðrý merkezi kuruldu. Öncelikle refakatsiz bir çocuk gördüðünüzde Aile Bakanlýðý’nýn verdiði numaralara7/24 ulaþabilirsiniz” dedi.

Maddi baðýþ




Hasan Can Kaya, AHBAP Derneði’ne 250 bin TL baðýþýn yaný sýra 10 depremzede çocuðun hayat boyu eðitim masrafýný üstleneceðini söyledi. Komedyen, ‘Konuþanlar’daki baðýþlarýn ve bilet gelirlerinin tamamýný, uzun süre depremzedelere göndereceklerinibelirtti. Sibel Can, Orhan Gencebay, Bergüzar Korel-Halit Ergenç çifti,Ebru Þahin-Cedi Osman ve Afra Saraçoðlu daAHBAP Derneði’ne baðýþta bulundu. Can 1 milyon TL, Gencebay 500 bin TL, Ergenç ile Korel 400 bin TL, Þahin ve Osman1 milyonTL, Saraçoðlu ise 200 bin TL baðýþ yaparak, depremzedelere maddi yardýmda bulundu.



Eðitimlerini karþýlayacak




Kahramanmaraþ’ta depremin 99’uncu saatinde enkaz altýndan canlý olarak çýkan 15 yaþýndaki Ayfer, arama kurtarma ekiplerinden Zeynep Bastýk þarkýsýný istemiþti. Twitter’dan açýklama yapan Bastýk, “Ayfer’e ve kýz kardeþine ulaþtýk. Ailesini ve yakýnlarýný kaybettiðini öðrendik, çok üzgünüm. En kýsa sürede bir araya geleceðiz. Ayfer ve kýz kardeþinin, eðitim hayatlarý boyunca maddi-manevi yanlarýnda olacaðýma söz veriyorum” açýklamasýný yaptý.

Dünyadan çaðrý




*Selena Gomez, deprem için yardým çaðrýsý yaptý. Amerikalý þarkýcý, 377 milyon takipçisi olduðu Instagram’dan, UNICEF aracaðýyla, destek istedi.

*Amerikalý þarkýcý Jennifer Lopez, 234 milyon takipçisi olduðu Instagram’dan “Türkiye ve Suriye’deki herkese tüm sevgimi yolluyorum. 100 yýlýn en güçlü depremi, çocuklarýn ve ailelerin ihtiyaç duyduklarý kaynaklarý almalarýna yardýmcý olun” diyerek, UNICEF’i etiketledi.

*Güney KorelioyuncuPark Seo-Joon, UNICEF üzerinden Türkiye ve Suriye’ye 100 milyon won (1.5 milyon TL)baðýþ yaptý.

Depremzedelerin yanýnda oldular




*Umuda Koþanlar Derneði kurucusu ve baþkaný Gamze Özçelik, bölgeye giderek, destek verdi. Özçelik, depremzedelere çorba daðýttý.

*Ýbrahim Çelikkol, Hatay’da ulaþýlamayan köylere arazi aracýyla giderek, enkaz altýndakileri çýkarmaya yardýmcý oluyor. Oyuncu çevre halkýna sonuna kadar destek veriyor.



*Depremin ilk gününden beri bölgede olan Bestemsu Özdemir, vatandaþlarýn yardýmýna koþuyor. Oyuncu gýda ve gerekli tüm ihtiyaçlarýn halka ulaþmasý için tüm gücüyle çalýþýyor.

*Yaðmur Atacan, son olarak Hayat Kýrýkhan ilçesine gideceðini söyledi. Araziaracýyla depremzedelere yardým daðýtan oyuncu,vatandaþlarýn yardýmýna koþuyor.

Kolilemeye yardým ettiler




*Serenay Sarýkaya, Yenikapý’daki yardým merkezine giderek, çalýþmalara destek verdi. Oyuncu, saatlerce gelen eþyalarý kolilere yerleþtirdi.



*DasDas’ta eþyalarý kolileyenPýnar Deniz, “Lütfen küçük büyük demeden yardýmlarýnýzý ulaþtýrýn” dedi.



*DasDas’ta yardým edenlerden biri de Burcu Özberk’ti... Oyuncu, “Süreç çok uzun en küçük yardýmlarýnýzý bile ulaþtýrmaya devam edin” dedi.



*Aras Bulut Ýynemli ve Engin Öztürk, depremzedeler için toplanan eþyalarý TIR’lara taþýdý.

Boykot korkusu çark ettirdi

Kahramanmaraþ merkezli ve 10 ili etkileyen 7.7 ve 7.6 büyüklüðündeki depremlerden sonra Türkiye’de milyonlarca abonesi olan Netflix Türkiye, kahve zinciri Starbucks, Spotify Türkiye ve Disney+ Türkiye’nin baþsaðlýðý mesajý yayýnlamamasý, sosyal medyada tepki çekti. Depremlere iliþkin bu firmalarýn suskun kalmasý tepkilere neden olurken, kullanýcýlar boykot çaðrýsýnda bulundu. Yüzlerce kullanýcýn dijital platformlardaki üyeliklerini iptal etti. Bazý kullanýcýlar ise Netflix’in yeni dizi önerisi gönderdiði mesajlarý paylaþarak, tepki gösterdi. Boykot mesajlarýnýn ardýndan çark eden Starbucks, Spotify, Netflix Türkiye ve Disney+ Türkiye, depremin dördünce gününde baþsaðlýðý ve yardým mesajlarýný yayýnladý.

*Oyuncusundan tepki




Netflix dizisi ‘Rise of Empires: Ottoman’da oynayan Cem Yiðit Üzümoðlu, Instagram’dan tepki gösterdi. Oyuncu, “Netflix Türkiye, bir þey yapmayý düþünüyor musunuz? Yardým yapmayý, bir ele uzanmayý? Ya da yaptýnýz da biz mi bilmiyoruz” diyerek, oyuncusu olduðu dijital platformun adreslerini etiketledi.

*‘Yardým için çalýþýyoruz’




Starbucks, boykot çaðýrýsýnýn ardýndan önceki akþam açýklama yapmak zorunda kaldý. Kahve zinciri, “Depremin ilk anýndan itibaren deprem bölgesindeki yöneticilerimizle irtibat halindeyiz ve yapýlan çalýþmalarý yakýndan takip ediyoruz. Çalýþanlarýmýza, ailelerine ve dokunduðumuz topluluklara sunabileceðimiz destek ve her türlü yardýmý saðlamak için çabalýyoruz” açýklamasýný yaptý.

*‘Kampanya baþlattýk’




Spotify Türkiye de akþam saatlerinde þu mesajý yayýnladý: “Kalbimiz, depremden etkilenen herkesle birlikte.... Felaketin ilk gününden itibaren Spotify olarak, depremden etkilenen bölgeler için global çapta baðýþ kampanyasý baþlattýk. Her Spotify çalýþanýnýn baðýþ miktarý kadar, þirket olarak Spotify da ekliyor. Yaralananlara acil þifalar, hayatýný kaybedenlerin yakýnlarýna baþsaðlýðý dileriz...”

*‘6 milyon baðýþ yaptýk’




Netflix boykot korkusunun ardýndan baþsaðlýðý mesajý yayýnladý. Dijital platform, “Þu ana kadar 6 milyon TL baðýþý, sektördeki partnerlerimiz aracýlýðýyla yardým kuruluþlarýna ulaþtýrdýk. Tüm dünyadaki çalýþanlarýmýzýn kiþisel baðýþlarýna da, iki katýný ekleyerek destek olmaya devam ediyoruz. Birlikte bu afetin yaralarýný sarmak için çalýþmaya devam edeceðiz. Hayatýný kaybedenlerin yakýnlarýna baþsaðlýðý, yaralýlarýmýza acil þifalar dileriz” açýklamasýný yaptý.

*‘Aþacaðýmýza inanýyoruz’




Disney+ Türkiye ise açýklamasýnda, “Yardýmlarýmýzý düzenlediðimiz baðýþ kampanyasýyla, dünyadaki Disney çalýþanlarýnýn da katýlabileceði þekilde geniþlettik. Bu zorlu günleri hep birlikte dayanýþma halinde aþacaðýmýza inanýyoruz” ifadelerini kullandý.

Atýlan tweet’ler

*Netflix Türkiye, Starbucks ve Spotify... Saçma sapan þeylere bile inanýlmaz bütçe ayýran bu markalarýn, herhangi bir baðýþ ve yardým yapmamasý utançtýr. Yazýklar olsun.

*Türkiye’de milyonlarca kullanýcýsý olan Disney Plus, Spotify, Netflix ile en çok þubesi Türkiye’de olan Starbucks, bu zor günleri atlatýrýz ama sizi unutmayacaðýz...

*En çok parayý Türkiye’den kazanmalarýna raðmen tek bir paylaþým bile yapmadýlar... Türkiye sizi unutmayacak.

*Starbucks ile olan davamýz baþlamýþtýr. Onlarý boykot etmek, tek bir kahvesini dahi içmemek boynumuzun borcu...

*Netflix ile çalýþan oyuncular, tepki gösterin. Görkemli galalarýnýz için harcadýklarý bütçenin çeyreðini hak görmediler. Gittiniz Adana’da dizi çektiniz, Adana yýkýldý.