
Bir blog yazarısınız ve yazacak konu mu bulamıyorsunuz? Blogunuzun konu kapsamıyla ilgili sıkıntı mı yaşıyorsunuz? Yazdığınız konular tahmin ettiğinizden daha mı az ilgi goruyor? O zaman doğru yerdesiniz. Cunku bu yazı sizler icin yazıldı.
Oncelikli olarak;
1 -) Potansiyel muşterilerinizin ihtiyaclarını belirleyin.
İnsanlar bloguuza geliyorsa bilin ki birşeyler oğrenme ihtiyacı hissettiklerindendir. İceriğiniz insanlara değer katmıyorsa ziyaretci sayısının fazla olmasını bekleyemezsiniz. Bunun icin oncelikli olarak yapmanız gereken ihtiyac analizi yapmaktır. Blog konunuz ne olursa olsun bu analiz onemlidir. İllaki ciddi bir konu olmalı diye duşunmeyin. Gulmekte bir ihtiyactır. Analiz yaparken konu alanından dolayı kendinizi kısıtlamayın.
İhtiyac analizleri yapabilmek icin
Anket ve formlar aracılığıyla fikir toplayabilirsiniz. Google Trends ile alanınız ile ilgili guncel ve populer konuları bulabilir, bu doğrultuda icerik girebilirsiniz. Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı ile konunuz ile ilgili populer aramaları bulabilir ve icerik girerken bunlardan faydalanabilirsiniz. Sizden daha iyi durumdaki rakiplerinizi inceleyip doru yaptıkları şeyleri kendinizde uygulayabilirsiniz. Unutayınız ihtiyac analizini doğru yapmak bu konuda atacağınız en onemli adımdır.
2-) Farklılık yaratmaya calışın
Başlık, yukarıda yazdığım bazı maddeler ile celişiyor gibi değil mi? Bir yandan populer olanı yapmaya calışırken bir yandan da farklı olmaya calışacaksınız. Aslında gorunduğu kadar zor bir durum değil bu.
Nasıl mı?
Bu soruyu ornekle cevaplandırmak daha mantıklı ve anlaşılır olacaktır. Teknolojinin gunumuzde oldukca populer olduğunu duşunursek orneğide bu alandan sececeğim. Var olan binlerce teknoloji sitesinde bulabilirsiniz yeni cıkan yada cıkacak olan bir telefon ile ilgili haberleri. Bu haberlerin coğu birbirinin aynısı yada ufak tefek farklarla yazılmış halidir. Herkes bir telefonun teknik ozelliklerini yazabilir. Siz bu noktada farklılık yaratmak icin telefonun kullanımıyla ilgili tavsiyeler verebilirsiniz. Tamamen size kalmış.
3-) Gelen yorumlar ve ziyaretci sorunlarını dikkate alın.
Blog yazarıysanız mutlaka başınıza gelmiştir. Bazen yazıların altında yorum olarak bazende mail aracılığıyla insanlar size soru sorar yada sizden tavsiye ister. Boyle durumlar blog yazarları icin kacırılmaması gereken bir fırsattır. Kendimden ornek vermem gerekirse Bunyamin Kapıcıoğlunun bloguna (Bkz: Pazarlama Sırları ) attığım ilk yorumda kendisinden bir kac tavsiye istemiştim. Kendisi tavsiye isteğimi geri cevirmedi ve elinden geldiğince yardımcı olmaya calıştı. O gun bu isteğimi geri cevirmiş olmasaydım ne ismini şu an hatırlıyor olurdum nede blogunu takibe alırdım. Bunyamin Beyin ziyaretcisine değer verdiğini, elinden geldiğince yardımcı olduunu gormek kendisini takibe almak icin yetti de arttı bile. Ayrıca ilerleyen zamanlarda da kendisine ceşitli konularda sorular sordum ve tavsiyelerini istedim. Benim sorularımın bir kısmını ise yazdığı makaleler ile cevapladı. Benim sorularım blog sahibine konu blog sahibinin nezaketi ise bana değerli bir blogu takip etme şansı verdi. O gunden bu gune de gerek yazılarm ile gerekse sozel olarak kendisini tavsiye ettim.
Sonuc olarak marka olabilmek icin onemli adımlardan birisi de insanların sizi onermesi. Ziyaretcilerinizin nabzını tutabilir ve onlara cevap verebilirseniz insanların aklında yer eder ve blogunuzun markalaşma surecini hızlandırmış olursunuz.
Kaynak : Marka bir bloga sahip olabilmek icin 3 ipucu