Facebook Reklam Acık Artırması

Facebook, dijital pazarlama ve reklam calışmaları konusunda gunumuzdeki en buyuk guclerden biridir. Facebook reklamları markaların bu platform icerisinde viralliğini, hayran kitlelerini arttırmaktadır. Bununla beraber firmaların hedef kitleye ulaşarak daha fazla etkileşim sağlamasını, web sitelerine trafik cekmesini ve uygulamalarına ulaşım oranlarını arttırmaktadır. Markaların etkileşim arttırma ve kazanc oluşması konusunda Facebook reklamları buyuk bir koz niteliğindedir. Facebook reklamları calışma mantık ve prensiplerinde ise bir acık arttırma sistemine sahiptir. Facebook reklam acık artırması konusunda Facebook tarafından belirlenen cercevede, belirtilen kriterler doğrultusunda bir reklam calışma mantığı bulunmaktadır. Şimdi Facebook reklam acık artırmanın ne olduğu ve temel prensiplerinin neler olduğuna bir goz atalım.




Facebook Reklam Acık Artırması Nedir?

Facebook her reklam gosterimi icin, reklam acık artırma sisteminde yayınlanacak olan reklamları, reklamların maksimum tekliflerine gore ve reklam performanslarına gore secmektedir. Bu secim sureci icerisinde Facebook’taki tum reklamlar birbiri ile rekabet icerisindedir. Sistem bu reklamlar icerisinden acık artırmada başarılı olabilme ihtimali yuksek olan reklamları belirler ve reklamlar gosterime girer. Acık artırmada daha fazla rekabet gucune sahip olunabilmesi icin sistem tarafından reklama verilecek teklifin yukseltilmesi onerilmektedir. Yani reklam teklifiniz ve reklam ayarlarınız ne kadar iyi olursa acık artırmadan başarılı cıkma şansınızda o kadar yuksek olur.

Facebook Acık Artırma Nasıl Calışır?

Facebook butun reklamların gecerli ve tutarlı bir şekilde değerlendirilebilmesi icin acık artırmada rekabet eden her reklam icin toplam değer belirlemektedir. Teklifin tutarı ve reklam kaliteniz bu toplam değeri belirleyen faktorlerdir. Reklam kaliteniz ise reklam alaka duzeyiniz ve reklamın gosterildiği kişilerin sizi istediğiniz sonuca ulaştırma olasılığına gore değişmektedir. Toplam değerin belirlenmesiyle birlikte toplam değeri en yuksek olan reklam, erişilmek istenen kişi icin yapılan acık artırmayı kazanmaktadır. Burada sistem işleyişinde etkili olan bazı faktorler bulunmaktadır. Ornek verecek olursak; acık artırmada diğerlerine gore hedef kitle icin reklam alaka duzeyi yuksek olan bir reklam teklifi, acık artırmayı kazanabilir. Bu mumkun olan bir durumdur. Fakat hedef kitle alaka duzeyi aynı olan iki reklam icerisinden, daha yuksek teklif veren ve daha yuksek tahmini eylem oranına sahip olan bir başka reklam varsa acık artırmayı o reklam kazanacaktır.
Ancak unutulmaması gereken bir durum vardır; acık artırmada para acısından en yuksek teklifi veren reklam değil, toplamda en fazla değer sunan reklam kazanmaktadır.

Toplam Değer/Teklif Nasıl Hesaplanır?

Toplam teklif hesaplaması belirlenirken bazı faktorler baz alınmaktadır. Başlangıc teklifi, hedeflenen kitlenin reklam ile ne kadar etkileşimde olabileceğinin tahmini ve hedef kitlenin reklamla olan alaka duzeyi toplam teklifin belirlenirken dikkat edildiği parametrelerdir. Reklam verenler reklamlarının tıklama, gosterim, erişim, uygulama yuklenmesi, etkileşim gibi farklı seceneklere gore belirleyebilmektedir. Yani reklamdan beklentinizin ne olduğunu siz belirleyebilirsiniz. Buna gore de reklam ayarlarınızı optimize edip tekliflendirme yapabilirsiniz. Bu reklam yayın secenekleri ise heedf kitleden ne tur bir geri donuş beklediğiniz mesajını Facebook’a bildirecek durumdur. Facebook’ta bu bilgilere gore reklamları konuyla ilgili olan kişilere gostermeye calışacaktır. Toplam değer hesaplamasında sistem tarafından aşağıda gosterildiği gibi kullanılan genel bir formul bulunmaktadır.

Toplam Değer= CPM + Reklam Alaka Duzeyi Parametreleri

Acılımı Expected Cost Per Mile olan CPM terimi ise reklamda 1000 gosterim almak icin odenen ortalama ucreti temsil etmektedir.




Facebook Reklam Acık Artırması Kazananını Belirleyen Faktorler Nelerdir?

Facebook’ta bir acık artırmayı kazanan ve gosterilen reklam; toplam değeri en yuksek olan reklamdır. Yukarıda da bahsettiğimiz uzere toplam değeri belirleyen ve reklamın Facebook tarafından gosterilmesi icin “sisteme odenen en yuksek tutar” tek başına belirleyici olan faktor değildir. Burada etkili uc onemli faktor vardır. Şimdi Facebook reklamları icin acık artırma prensiplerinin neler olduğuna bir goz atalım.

Facebook Reklamları icin Acık Arttırma Prensipleri adlı konunun devamına kaynak linkten ulaşabilirsiniz.

Kaynak: http://sanalyonetmen.com/facebook-reklamlari-icin-acik-arttirma-prensipleri/