
Alışkanlıklarımızın değiştiği ve bilgi tuketiminin olanca hızla gercekleştiği gunumuzde en cok merak edilen sorulardan biri Sosyal Medya Nedir? sorusudur. Herkesin kendine gore yorumladığı ve bir anlam kattığı sosyal medya, genel anlamıyla hayatımızı kolaylaştıran ve hızlandıran oğelerden oluşan bilgi ve icerik platformu diyebiliriz.
Sosyal Medya Nedir? Sorusuna Daha acıklayıcı bir cevap vericek olursak;
Sosyal Medya; en genel anlatımla yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan eş zamanlı bilgi paylaşımının takip edildiği digital platformdur.
Bir cok insanın mobil ve online olduğu digital cağ da paylaşım ve iletişim sınırı olmadan ozgur ve ozgun tartışma zemini yaratan Sosyal Medya, kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurum konumlandırması acısında da son derece onemlidir. Sağladığı etkileşim acısından, eğitim , araştırma ve bilgi sağlama anlamında da kapılarını ardına kadar acmaktadır.
Transmedia dediğimiz donuşum, cağımız teknolojisi ile hayatımıza giren digital mecranın, diğer geleneksel mecraların yerini alması tahmin edilenden daha hızlı olacağa benziyor. Bu donuşume ayak uydurabilen kurum/markalar yakaladıkları ivme ile onumuzdeki 10 senenin yatırımını sağlamış olacaklar. Ta ki bu donuşum yerini yeni iletişim platformlarına bırakana kadar.
Sosyal Medya iceriklerden oluşur, her bilgi bir icerik, her icerik bir kaynaktır
Sosyal Medya geleneksel mecralardan farklı olarak yaşayan bir platformdur. Gazete, Tv ve diğer basılı mecralardan en buyuk farkı eş zamanlı bilgi paylaşımıdır. Cift yonlu iletişimin getirdiği etkileşim seviyesi geleneksel medyanın cok ilerisindedir. Bu yuzden gunumuzde markalar tarafından sıkca tercih edilmektedir. Her gecen sene dijital kanallara ayrılan butce oranları yukselmektedir.
Sosyal Medya, kullanıcı odaklıdır ve bir sınırlama olmaksızın herkesin soz hakkı vardır. Doğru kullanıldığında gucu ve etkisi tartışılamaz. Ozellikle markalar acısından ceşitli faydalar sağlayan Sosyal Medyanın bireyler uzerinde de olumlu veya olumsuz etkileri mevcuttur. Gezi parkı olaylarında yaşadığımız surec, Turk halkına sosyal medyayla ilgili bir cok şey oğretti. Gelen yasaklar ve engellemeler bir cok yontemle kırıldı ve sosyal medyanın engellenmesi zor bir guc olduğu bir daha ispatlandı. Bu durumuyla devletler icinde kontrolu guc ve yeni stratejiler uretmesi gereken bir platform haline geldi.
Yeni bir oluşum olarak duşunduğunde sosyal medyanın toplum uzerinde de etkisi buyuktur ve ulkerler arası kultur ile yaşam şartlarına bağlı olarak kullanım oranlarında da farklılıklar gozlemlenir. Ulkemizde sosyal medya kullanım oranları yukselmeye devam etmektedir. Son istatistiklere goz attığımızda Turkiye sosyal medya kullanım oranlarında Avrupa sıralamasında yer almaktadır.
Sosyal Medyada bilgi paylaşımı hicbir maliyet gerektirmeden gercekleşir ve anında cok geniş kitlelere ulaşır. Sosyal medya icin iletişimin gucu benzetmesini de yapabiliriz.
Kaynak = http://www.sanalfaresi.com/sosyal-medya-nedir/