Seo bilindigi uzre "Search Engine Optimization" diye nitelendirilen, turkcesiyle de "Arama Motoru Optimizasyonu" anlamına gelen bu terim; bir coğumuzun pazarlama ve ticari potansiyeline guc katmak icin kullanılan ve uygulanan en gelişmiş ve geri donuşu yuksek olan yontemlerdendir. Seo genel bir tabirle; arama motorlarında hedef kelimede yukselmek icin yapılan yontemler ve uygulanan stratejilerin tamamına verilen isimdir.
Peki Neden Seo?
İcinde yaşadığımız bilişim cağının gereksinimlerinden doğan bir yapı olup, ozellikle online pazarlama sektorunde belirli bir kitleye (Potansiyele) ulaşmak icin kullanılan yontemlerin en başında gelmektedir. Bir ornekle size Seo'nun oneminden soz edeceğim.
xyzalışveriş.com gibi bir Online Alışveriş sitenizin olduğunu duşunun ve bu sitede; ayakkabı, telefon, sağlık malzemeleri, aksesuarlar.... gibi malzemeleri satışa (pazarlamaya) sunmuşsunuz. Sizin gibi bir cok web sitesi piyasada mevcut olacaktır. Sizin kullanıcılara sunacağınız hizmetlerin tamamını onlarda sunuyor ve sizinle aynı olcudeler.
Peki piyasada ki potansiyelin coğusunu hatta tamamını nasıl yakalayabilirsiniz?
İşte burada altın yumurtlayan tavuk (SEO) devreye girecektir. Web Sitemizden Online Pazarlama yapıldığı icin Arama Motorları uzerinden hedef kitlemize ulaşmamız, var olan topansiyelin coğusuna ulaşma imkanımızı daha da yuksekseltecektir. Hedef kelimemizde uste cıktığımız zaman; arama motorlarında genellikle kullanıcılar "aranan kelimede ki" ilk sonuclara (web sayfasına) tıklamaktadırlar. Hedef kelimemizdeki kullanıcı Potansiyeline sahip olmak icin, hedef kelimemizde ust sıralarda yer almamız gereklidir.
Kısaca Seo'dan ve oneminden bahsettik. Şimdi'de seo'da var olan potansiyelimizi daha'da altırmanın yollarından bahsedeceğim.
Bir cok kurum, şirket ve bireysel girişimci arkadaşlarımızın istediğidir; hedef kelimelerinde ustte olmak ve piyasadaki kullanıcı potansiyelini sahip olmak. Hal boyle olunca ister istemez bir rekabet ortamı doğacaktır. Bir cok kişi ve kuruluş arama potansiyeli yuksek hedef kelimeye yoğunlaşacak ve rakiplerimiz coğalacaktır. Bu rekabet ortamından maliyeti en azami veya karlı cıkmak istiyorsak Seo'ya alternatif cozumler uretmeli ve geliştirmeliyiz.
Sonuc boyle oluncada tek bir kelime uzerinde yogunlaşmak; maliyetli, zorlu ve rikslidir. Sectiğimiz anahtar kelimemizine alternatif cozum olarakta, Anahtar kelimemizle bağlantılı olan bir kac kelime daha secmeli ve o kelimelerede ozen gostermeliyiz. O kelimelerdeki kullanıcı potansiyeline de sahip olmak icin calışmalı ve ana hedef kelimemizde istediğimiz yere gelmek icin calışırken, yan kelimelerinden gelen potansiyelden de verim alabiliriz.
Bir cok arkadaşımız sadece tek bi kelime uzerine yogunlaşıyor ve zaman oldurmekten başka bir şey yapmıyorlar coğu zaman. Ornek verecek olursak: Sadece "Oyun" kelimesine yogunlaşmaktansa bunun yanında "Kız Oyunları" , "Araba Oyunları" , "Cocuk Oyunları".... gibi kelimelerede ozen gostermek kullanıcı potansiyelimizi artırmak icin onemlidir. Cunku; Arama Motorların da kullanıcılar her zaman "Oyun" diye aratmaz, ustte ornek olarak sıraladığımız kelimelerinde aramalar yapılmada ve azımsanacak bi olcude de değildir. Burdan da anlaşıldığı gibi Hedef Kelimemize ulaşma yolunda ilerlerken Yan Kelimelerin, coğu zaman Anahtar kelimeden daha fazla kullanıcı potansiyeli sağladığınıda goreceksiniz.
Yazının devamı, "vakit buldukca" getireceğim.
Gunumuzde Seo ve Seo'dan Daha Fazla Verim Almak İcin Stratejiler
Google Optimizasyon0 Mesaj
●1 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Optimizasyon
- Gunumuzde Seo ve Seo'dan Daha Fazla Verim Almak İcin Stratejiler