Gelişen algoritmalar, değişen sistemler ve guncellenen veriler…





Hepsinin amacı ve doğrultusu aynı kapıya cıkmaktadır. En kaliteli, en doğru hedefe ulaşabilmek. Google’a yeniden değerlendirmeler icin mailleşen kişilerin de aldığı cevaplarda da yetkililer amaclarının; ziyaretcileri doğru hedefe yonlendirmek olduğunu ve bunun icin sistemin 200′den fazla kriteri goz onune aldığını belirtiyorlar. Biraz karmaşık olan bir olayı, okuması daha zevkli olsun diye biraz da hikaye tarzında hazırladık. Bir evi siteye benzeterek olay anlatılmaya calışındı.




Oncelikle siteniz ev, Google ise evinize bağlı herşey olsun. Bir siteye kopya icerik eklemek, bir eve kacak elektrik cekmek gibidir. Daha ucuz, daha kolay ve masrafı daha duşuktur. Ancak elektrik firmamız olan Google bunu farkederse evinizin tum elektriğini kesebilir. Farkedildiğinde cezası olacaktır ve itibar puanınız duşecektir. Bu da index değerlerinizin ve dolayısıyla trustrank’ınızın duşuşune sebep olacaktır. Yaklaşık 3 yıldır ozgunluğun onemi bahsediliyor. Ancak ozgunluk sadece icerikle sağlanmamaktadır. Farklılık da ister. Yeni bir fikir, farklı bir tasarım, alışılmışın dışında bir sistem yapısı ve benzeri herşey de ozgunluktur. Sitenize ait olan ve sadece sitenizde gorulebilecek, bulunabilecek tum maddeler buna dahildir. Markalaşmanın kilidi de budur aslında: Ozgun bir projenin kaliteli bir şekilde halka sunulmasıdır.



Kilitli Kapılar:

Sitenizin iceriğini gorunebilir kılın. Genelde bu sorun forumlarda bulunmaktadır. Uye cekmek isteyen forumlar iceriği ziyaretcilere kapatmaktadır ancak şu unutulmamalıdır ki 1 ziyaretcinin 1 uye kadar değeri vardır. Bazı ziyaretciler uye olmak ile uğraşmadan ozgurce dolaşmak isterler. Bu uygulama ile kitleyi siteden uzaklaştırmış olursunuz. Ayrıca Google botları da dahildir bu ziyaretci grubuna. Site iceriği ziyaretcilere kapatmanız veya sadece belirli bir uye grubuna acmanız orumceklerinde iceri girmesi engeller/zorlar. Bunu evdeki kilitli kapıya benzetin. İceriye girmesine engel olduğunuz her kişi evinizden soğur, bu da hit yapısını etkiler.



Yanlış Robots.txt Kullanımı:

Indexlenmesini istemediğimiz yapılar icin robots.txt kullanılmaktadır. Dissallow ile yasaklamamız gereken yerleri de yasaklarız bazen. Hem robots.txt mantığından hemde bunun inceliğinden bahsedeceğim.

Oncelikle User-agent: * ile tum arama motları kapsamış oluruz. Her arama motoruna ozgu sorgulama cekmenize gerek yoktur (cok ozel durumlar dışında). Disallow: ile orumceklere karşı sayfanın indexlenmesini engelleriz. Engellememiz gereken onceliklerden biri ref saldırılarıdır. Disallow: /? ve Disallow: /*?ref komutları ile bunu sağlayabilirsiniz. Mantığı aynıdır, engellemek istediğiniz sayfaları yazıyorsunuz. Sitemap’ınızı belirtmek icin de Sitemap: site-adi.com/sitemap.xml yazmanız yeterlidir (sitenize gore uyarlayınız, http:// koyunuz başına). Başka, ek olarak bir komuta gerek yoktur, sadece engellemek istediklerinizi yazmanız yeterlidir ve arama motorları zaten gerisini indexleyecektir. Seo uygulamalarında ve index silinmesi olaylarında inceleme yaparken robots.txt yi kesinlikle kontrol ediniz.

Index silinmeleri yazımız seri halinde olacaktır. Bu yazı 1 numaralı başlangıc yazısıdır. Sureye yayılmış bir şekilde yazılar yayınlanacaktır. Sorularınızı veya eklemek istediğiniz ek bilgileri konu altından yorum ile belirtebilirsiniz.

Cenk / http://www.seoliz.com