Amacımız, aldığımız her sorgu icin yuksek oranda alakalı sonuclar dondurmektir. Arama sonucları arama dizinimizden dondurulur. Web'e icerik eklendikce ve web'deki icerik değiştirildikce arama dizinimiz de surekli olarak değişir. İceriğin değişmesi ve sıralama algoritmalarımızın guncellenmesi, arama sonuclarında URL konumlarının değişmesine ve duşuk bir ihtimal de olsa URL'lerin kaldırılmasına neden olabilir.
Bir rakibin, sıralamanıza zarar vermesi veya sitenizi dizinimizden cıkarttırması neredeyse imkansızdır. Başka bir sitenin sizin sitenize bağlantı vermesinden rahatsız oluyorsanız, soz konusu sitenin web yoneticisiyle bağlantı kurmanızı oneririz. Google, web uzerinde yayınlanan bilgileri toplar ve duzenler; ancak bu sayfaların iceriği bizim denetimimizde değildir.
Bazen, arama sonuclarındaki dalgalanmaların nedeni veri merkezlerimizdeki farklılıklar olabilir. Bir Google araması yaptığınızda, sorgunuz arama sonuclarını almak uzere bir Google veri merkezine gonderilir. Cok sayıda veri merkezi vardır ve bir sorgunun nereye gonderildiğini bircok faktor (coğrafi yer ve arama trafiği gibi) belirler. Tum veri merkezlerimiz aynı anda guncellenmediğinden, sorgunuzla hangi veri merkezinin ilgilendiğine bağlı olarak biraz farklı arama sonucları gormeniz mumkundur.
Bu değişikliklerin kafa karıştırıcı olabileceğini anlıyoruz. Sitenize web'deki diğer sitelerden cok sayıda bağlantı verilmişse, sonraki taramamız sırasında sitenizi yeniden eklememiz mumkundur. Herhangi bir sayfanın dizinimizde tutarlı bir şekilde veya belirli bir sırada goruneceğini garanti edemesek de, Web Yoneticisi Yonergelerimiz bir siteyi tarayıcı dostu bir durumda tutmakla ilgili yararlı ipucları sunar. Bu yonergelere uygun davranmak, sitenizin arama sonuclarımızda tutarlı bir şekilde gorunmesi olasılığını yukseltecektir.
Siteniz Google arama sonuclarında gorunmuyorsa veya sonuclar oncekinden kotuyse, sorunu tespit etmek ve olası nedenlerini ortadan kaldırmak icin şu adımları inceleyin.
Sitenizin Google dizininde olup olmadığını kontrol edin
site: araması yapın
Bir web yoneticisi sitesinin arama sonuclarımızdan duştuğunu bize bildirdiğinde, coğu kez sitenin hala eklenmiş durumda olduğunu goruyoruz. Sitenizin hala dizinimizde yer alıp almadığını hızlı bir şekilde anlamak icin sitenizin tam URL'siyle bir Google site araması gercekleştirin. Orneğin, site:www.google.com.tr icin yapılan bir arama şu sonucları verecektir: http://www.google.com.tr/search?num=100&q=site:google.com.trsite: operatoru ve etki alanı adı arasında boşluk bırakmamanız gerektiğini unutmayın. Site Durumu Sihirbazı, sitenizin dizindeki durumunu kontrol etmenizi sağlar, ayrıca Google'ın son zamanlarda ana sayfanıza erişip erişmediğini bildirir.
URL'niz icin bir Google site araması gercekleştirdiğinizde sonuc olarak sitenizin gorunmesi, sitenizin dizinimize eklenmiş olduğu anlamına gelir.
Ancak siteniz onceden dizine eklendiği halde artık dizinde bulunmuyorsa Web Yoneticisi Yonergelerimizi ihlal ettiği icin kaldırılmış olabilir. Yonergeleri inceleyin ve herhangi bir sorunu duzeltirseniz yeniden değerlendirme isteği gonderin.
Sitenizin etki alanı adınıza gore sıralandığını doğrulayın
www.[etkialaniniz].com.tr icin bir Google araması yapın. Siteniz sonuclarda gorunmuyorsa veya sonuclardaki sıralaması duşukse bu, sitenizin web yoneticisi yonergelerini ihlal ettiği icin cezalandırılmış olabileceğini gosterir. Sitenizle ilgili kotu niyetli yazılım gibi bazı sorunlarla karşılaşırsak sizi Mesaj Merkezi aracılığıyla haberdar ederiz. Ayrıca, sitenizi web yoneticisi yonergelerine gore incelemeniz ve bir yeniden değerlendirme isteğinde bulunmanız gerekir.
Bizi yeni iceriğiniz hakkında uyarın
Siteniz cok yeniyse, henuz sitenizden haberdar olmayabiliriz. Google'a sitenizi bildirin. Google'ın yeni sayfaları daha hızlı keşfetmesini sağlamanın başka bir yolu da Site Haritası gondermektir. Siteniz zaten dizinde olsa da, Site Haritaları, onemli olduğunu duşunduğunuz sayfaları Google'a bildirmek icin mukemmel bir yoldur.
Google'ın sitenizi bulup tarayabileceğinden emin olun
Tarama, Googlebot'un Google dizinine eklenecek yeni ve guncellenmiş sayfaları bulmasını sağlayan işlemdir. Tarama işlemimiz, onceki tarama işlemlerinde oluşturulan web sayfası URL'lerinin listesiyle başlar ve web yoneticileri tarafından sağlanan Site Haritası verileriyle artarak devam eder. Googlebot, bu web sitelerini ziyaret ettikce her sayfada bulunan bağlantıları alarak taranacak sayfalar listesine ekler. Yeni siteler, mevcut siteler uzerindeki değişiklikler ve gecersiz bağlantılar alınarak Google dizinini guncellemek icin kullanılır.
Tarama hatalarını kontrol edin. Web Yoneticisi Aracları'ndaki Web tarama hataları sayfası, sitenizde taramaya calıştığımız ve erişemediğimiz URL'ler hakkında ayrıntılı bilgi verir. Lutfen bu hataları inceleyin ve mumkunse duzeltin. Googlebot, sitenizi bir sonraki tarayışında değişiklikleri alır ve onları Google dizinini guncellemek icin kullanır.
robots.txt dosyanızı inceleyin. robots.txt analiz aracı Googlebot'un sitenizdeki URL'lere veya dizinlere erişimini engelleyip engellemediğinizi gormek icin robots.txt dosyanızı analiz etmenizi sağlar.
URL'lerin meta etiketlerle engellenmediğinden emin olun.
Sitenizin yapısını inceleyin ve kolayca erişilebilir olduğundan emin olun. Coğu arama motoru metne dayalıdır. Gezinti veya bağlantılar JavaScript, DHTML, resimler veya Flash dosyaları kullanılarak oluşturulduysa, Googlebot ve diğer orumcekler sitenizi tarama konusunda sorun yaşayabilir.
Yakın zamanda sitenizi yeniden yapılandırdıysanız veya yeni bir etki alanına gectiyseniz, onceden sıralaması yuksek olan sayfaların sıralaması duşebilir. Bu durumdan kacınmak icin kullanıcıları, Googlebot'u ve diğer orumcekleri akıllı şekilde yeniden yonlendirmek uzere .htaccess dosyanızda 301 yonlendirmelerini ("RedirectPermanent") kullanın. (Bunu Apache'de .htaccess dosyasıyla, IIS'deyse yonetim konsolundan yapabilirsiniz.) 301 HTTP yeniden yonlendirmeleri hakkında daha fazla bilgi icin bkz. http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt.
Site Haritası oluşturmayı ve gondermeyi duşunun. Siteniz dizine eklenmiş olsa da, Site Haritaları, Google'a siteniz ve onemli olduğunu duşunduğunuz URL'ler hakkında bilgi vermenin bir yoludur. Site Haritaları, sitenizin dinamik iceriğe veya Googlebot tarafından kolayca keşfedilemeyecek başka/farklı iceriğe sahip olması durumunda veya siteniz yeniyse ya da sitenize verilen bağlantı sayısı fazla değilse ozellikle etkilidir.
Google'ın sitenizi dizine ekleyebileceğinden emin olun
Googlebot, gorduğu kelimelerin tumunu ve bu kelimelerin sayfalardaki konumlarını iceren geniş bir dizin oluşturabilmek icin taradığı sayfaların her birini işler. Ayrıca, title etiketleri ve alt oznitelikleri gibi onemli icerik etiketlerinde ve ozniteliklerde bulunan bilgileri işleriz. Google, cok sayıda icerik turunu işleyebilir. Ancak HTML, PDF ve Flash dosyalarını işleyebildiğimiz halde Silverlight gibi diğer zengin medya bicimlerini anlamada (orneğin tarama ve dizin oluşturmada) zorluk yaşıyoruz.
Sitenizin dizin istatistiklerini kontrol edin. Bu istatistikler sitenizin Google dizininde nasıl temsil edildiğini gosterir.
Lutfen sitenizin yapısını inceleyin. Coğu arama motoru gibi Google da metne dayalıdır. Bu, Googlebot'un resimlerde veya Flash zengin medya dosyaları dışındaki zengin medya dosyalarının coğunda veya JavaScript arkasında saklı olan ya da oturum acmanızı gerektiren sayfalardaki metinleri okuyamadığı anlamına gelir. İceriğinizin metne dayalı ve okunabilir olduğundan emin olmanız kullanıcılar ve Googlebot icin daha erişilebilir olmasına yardımcı olur.
İceriğinizin kullanışlı ve alakalı olduğundan emin olun
En Sık Yapılan Arama Sorguları sayfasını inceleyerek kullanıcıların sitenize nasıl ulaştığını oğrenin. İlk liste sitenizin en cok gorunduğu Google aramalarını gosterir. İkinci liste, kullanıcıların tıklayarak sitenize ulaştığı Google aramalarını gosterir. Kullanıcıların neleri aradığını (birinci liste) ve sitenizi tıklayacak kadar ilgilerini ceken şeyin ne olduğunu (ikinci liste) anlamanızı sağladığı icin bu bilgi ozellikle yararlıdır. Orneğin, siteniz espresso makineleri ve kahve aparatları icin yapılan Google aramalarında sık sık gorunebilir. Kahve aparatları sorgusu ikinci listede gorunmuyorsa bunun nedeni sitenizin kahve aparatları hakkında bilgi icerdiğinin kullanıcılar tarafından anlaşılmaması olabilir. Bu durumda daha ilgi cekici ve alakalı hale getirmek icin iceriğinizi gozden gecirmeyi duşunun. Sitenizi anahtar kelimelerle doldurmaktan kacının, bu durum sitenizin sıralamasının ve okuyucuların kullanıcı deneyimlerinin olumsuz yonde etkilenmesine neden olabilir.
Google'ın sitenizi nasıl gorduğunu oğrenin. Googlebot'un gordukleri sayfası, diğer sitelerin sitenize bağlantı verirken kullandığı anahtar kelimeleri ve kelime gruplarını gosterir. Diğer kullanıcıların sitenizi nasıl gorduğunu anlamanız, hedef kitlenizi en iyi şekilde belirlemenin yolunu bulmanıza yardımcı olabilir.
Web Yoneticisi Aracları'ndaki İcerik Analizi sayfasına bakın. TITLE etiketlerindeki ve meta acıklamalarındaki acıklayıcı bilgiler, sitenizin iceriği hakkında bizim icin onemli bir kaynaktır. Ayrıca bu metin, arama sonuc sayfalarında gorunebilir ve kullanışlı, acıklayıcı bir metnin kullanıcılar tarafından tıklanma olasılığı cok daha yuksektir.
Sitenizi tum dunyaya duyurun. Sitenize gelen bağlantılar, Google'ın sitenizin kullanıcının sorgusuyla olan alakasını belirlemesine yardımcı olur. Başka siteler iceriğinizi değerli bulduğunda ve ziyaretcileri acısından yararlı olabileceğini duşunduğunde, web'in dinamik doğasının bir parcası olarak, sitenize doğal bağlantılar oluşturulur.
Kaynak : Google
Sayfamın arama sonuclarındaki yeri oncekine gore neden daha aşağıda?
Google Optimizasyon0 Mesaj
●1 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Optimizasyon
- Sayfamın arama sonuclarındaki yeri oncekine gore neden daha aşağıda?