Bircok internet kullanıcısı ceşitli sitelerde okudukları yazılarda gecen kavramları, olaylar ya da unlu kişiler hakkında daha fazla bilgi edinmek maksadıyla ya da bilmediklerini oğrenmek icin internette arama yaparlar.
Kullanıcılar, araştıracağı konu icin malum nedenlerden dolayı genelde hepimizin bildiği gibi Google ’ı tercih eder. Kullanıcıların beşte biri yani %20 ’si, istatistiklere gore Google ’da yaptıkları aramalarda, karşılarına cıkan arama sonuclarının yalnızca ilk 3 sonucuyla ilgileniyorlar. VE ilk 3 arama sonucunda da genelde Wikipedia olur… (Coğu zamanda ilk sırada yer aldığına şahit olmuşuzdur.

) Bunun nedenlerinden en onemlisi, Google ’ın gozunde Wikipedia ’da yer alan yazıların guvenirliğinin yuksek olması ve farklı kişilerce surekli olarak ozgun icerikle destekleniyor oluşundan dolayıdır. Google, Wikipedia ’yı acıktan destelemektedir. Hatta bu destek oyle bir hal almıştır ki, Google gecen yıl Wikipedia ’ya 500.000$ bağışda bulundu… Google ’ın gozunde Wikipedia ne kadar itibarlıysa bizler icinde bunun boyle olduğunu duşunuyorum… (En azından buyuk bir coğunlumuz herhalde boyle duşunuyordur.

) Doğal olarak kullanıcılar istem dışı ya da yukarıda bahsettiğim guvenirliğinin yuksek oluşundan dolayı Wikipedia ’yı ziyaret ediyorlar...
Şimdi gelelim konunun ana konumuza, başlıktada yazdığım gibi "
Wikipedia Yardımıyla Ozgun İcerik Geliştirme"ye… (Sonunda asıl mevzuya geldim.

) Wikipedia yardımıyla ozgun icerik geliştirme icin
http://stats.grok.se sitesine başvuracağız… Sitede "
Wikipedia Article Traffic Statistics" başlığı altında, Wikipedia makalelerinin ziyaretciler tarafından ne kadar ziyaret edildiğine dair bize istatistiki bilgi veriyor. Bu hizmetin bence en onemli ozelliği, bugun kac kişinin ilgili Wikipedia maddesini kac kez ziyaret ettiğini gorebiliyor olmamız. İnternet kullanıcılarının hangi Wikipedia makalesine ilgi gosterdiklerini, hangi gun, ay ve yıl dilimlerinde, hangi konuya yoğunlaştıklarını, hangi tarihte hangi Wikipedia maddesini kac kez ziyaret ettikleri inceledikden sonra kendimize bir Wikipedia maddesi belirleyeceğiz. Yalnız burada bir
puf nokta var!
Arama hacmi yuksek olup, Wikipedia dışında cok az sitede yer alan bir Wikipedia maddesi belirlemeliyiz. Biz gidip hem arama hacmi yuksek olan hemde google arama sonuclarında oldukca fazla yer alan bir Wikipedia maddesi secersek, ilgili Wikipedia maddesini arayan kullanıcılar belki de hicbir zaman sitemizi ulaşamayacak. Burada amac;
daha az rekabetin olduğu ama arama hacmi yuksek Wikipedia maddesi belirlemek… Wikipedia maddesini belirlediksen sonra
SEO uyumlu bir yazı kaleme aldık mı tamamdır.
Siteniz Google tarafından hızlı indexleniyorsa ve sitenizde tasarım, kodlama, etiketleme, backlink gibi SEO calışmaları yapmışsanız ve pagerank değeri 3 ve uzerindeyse, bu bahsettiğim yontemi, sitenizde duzenli aralıklarla uygulayarak hem hızlı donuşler, hemde oldukca
hit alacaksınızdır... Eğer siteniz yeniyse, kısa vadede beklenti icine girmeyin derim… Ama dediğim yontemi
sabırlı bir şekilde ve en onemlisi
duzenli olarak uygularsanız elbette
olumlu sonuclar alacaksınızdır.
Bir
ornekle yukarıda bahsettiğim yonteme biraz daha acıklık getirmek gerekirse;
Kısa bir zaman once 1 Nisan ’da, Yeşilcam ’ın usta oyuncusu Ekrem Bora ’yı kaybettik.

Kendisi unlu bir sinema emekcisi olduğu icin olum haberini internetten okuyan ya da TV ’den oğrenen internet kullanıcılarının bir kısmı doğal olarak Ekrem Bora ’yı merak ettiler ve Google ’da Ekrem Bora ’yla ilgili bilgi edinmek icin aramalar yaptılar. Aşağıdaki resimde de goreceğiniz gibi Wikipedia ’da ki Ekrem Bora maddesi, Ekrem Bora ’nın hayata veda ettiği
1 Nisan tarihinde 11610 kez ziyaret edilmiş. 1 Nisan ’dan onceyse sadece, ortalama 50-100 arasında ziyaret edilmiş. (Aşağıdaki resme bir goz atın.)
Yukarda verdiğim istatistikden anlıyoruz ki, internet kullanıcıları Ekrem Bora ’nın olum haberinden sonra kendisi hakkında bilgi edinmeye calışmışlar. İşin icine birde Wikipedia ’yayı ziyaret etmeyenleri de hesaba kattığınızı duşunursek rakamlar daha da buyuyecektir. Şimdi siz 1 Nisan tarihinde Ekrem Bora ’yla ilgili kullanıcıların ilgisi ceken ozgun bir yazı paylaşsaydınız ve siteniz aynı zamanda hızlı indexleniyorsa; eminim ki Ekrem Bora'yla ilgili yazınıza Google ’dan iyi bir ziyaretci kitlesi gelecekti… Kullanıcıların ilgisi ceken yazınız bir de kullanıcılar tarafından sosyal medyada da paylaşıldığını duşunursek sitenize katkısı cok daha buyuk olacak.
Umarım yazım sizlere bir fikir vermiştir...