E-ticaret sitelerinin sayısı arttıkca, sıralamalardaki rekabette ust noktalarda yaşanıyor. İnternette kimin ne satacağına karar veren mekanizmanın lideri olan Google ’da ust sıralarda yer alınmıyorsa E-ticaret sitesi sahibinin işi bir hayli zorlaşıyor ( Tuketici alacağı urunu arama motorunda arıyorsa ilk sayfadan aldığını duşunulurse, google ’ın onemi bir kez daha ortaya cıkıyor).

E-ticaret firmalarının en buyuk sorunlarından bir tanesi xml ile cekilen urunler. Oyleki artan e-ticaret siteleri ile bu xml ’leri kullanan e-ticaret sitesi sayısı binleri bulabiliyor. 1000 tane aynı iceriğe sahip E-ticaret sitesi olduğunda, hal boyle iken sıralamaya seo ’su iyi olan siteler giriyor.

E-ticaret sitesi sahipleri icin 13 seo onerimi sunacağım

1- Site ana title : Site başlığı nerede ise tum e-ticaret sitelerinde aynıdır. Bu sattıkları urunlerin birbirine yakın olmasından kaynaklanmaktadır. Site başlığınızı slogan olarak girmenizi onererim, bu guvende verecektir.

2- Ana descreption : Acıklama kısmında muhtemel aranma kelimeleri ve sattığınız urunler gecmeli. Orn: “Cep telefonları, Kucuk ev aletleri, Beyaz eşyalar” gibi. Burada cok detaya gerek yoktur. En fazla 15 kelime giriniz.

3- Anasayfa urun isimleri : Urun isimleri h1 tagı ile eklenmelidir

4- Urun fotoğrafları: Urun adı ile urun fotoğrafları aynı isimde olmalıdır. Bu gorsel aramalarında da sitenize ziyaretci cekecektir.

5- Urun adı : Urun adını kullanırken ozellikle xml ile cekiyorsanız mutlaka bir değişiklik yapıp farklı olmalısınız. Başlıklar ” Marka>Model>Urun” şeklinde eklenmelidir.

6- Urun descreption: En onemli kısımlardan biridir. Urun descreption alanına, muhtemel aranacak tum kelimeleri eklemelisiniz. Orneğin urun İphone5, “İphone 5 ozellikleri, İphone 5 fiyatı, En ucuz iphone 5, İphone 5 satın al” kelimelerini eklediğinizde, birden cok kelimede trafik sağlarsınız

7-Urun acıklama alanı: Bu alan sizin icin diğer en onemli alanlardan biridir. Bu alanı xml ile cekilen kısım varsa ilk 5 satırına mutlaka ozgun yazı girilmesi gerekmektedir. Bu ilk 5 satır icerisinde ise, İphone satıyorsanız yazı icerisinde 1 adet iphone kelimesinde mutlaka ilgili urune link vermenizi oneririm.

8-Yorumlar: E-ticaret sitelerinde yorumlar hem satışı hem de seo konusunda etkilidir. Yorum konusunda kullanıcıları teşvik etmenizi oneririz. Ne kadar yoğun yorum olursa o sayfanın değeri o kadar artar.

9-Footer: Sitenin alt kısmına tasarım ile uyumlu, onemli kategorilerinizin linkini verin. Bu o kategorilere backlink sağlayacaktır.

10-Sosyal medya ikonları: Urun detaylarının mutlaka sosyal medya ikonları ekleyin. Her beğeni, yeni kullanıcı sağlayacaktır. Yuksek değerli olan bu sosyal medya sitelerinden gelen her ziyaretci ile google botlarda gelmektedir.

11-Url: Url ’ler urunadi.html şeklinde olmalıdır.

12-Google analytics : Google analytics ile site icerisinde en cok hangi sayfalarda dolaşıldığını, hangi kelimelerden ziyaretci cekildiğini mutlaka kontrol edin ve bu raporlara gore kendinize yol haritası cıkartın.

Link yapısı: link yapınız siteadi/urunadi.html şeklinde olması, yenilenen icerik sorunundan kurtulmanızı sağlayacaktır.

13-Sitede uzun sure kalınması icin : Urun detaylarına videolar, resim uzerine yazı eklemek gibi farklı eklemeler yapın. Kullanıcı ne kadar sayfada kalırsa, son google guncellemesine gore o kadar sayfanın değeri artıyor.

Bu calışmaları uyguladığınızda organik trafiğinizde artış olacaktır. Yanlız tek başına yaptığımız bu ic optimizasyon yeterli değildir. E-ticaret sitesiniz, sosyal medya, reklam, mobil, e-mail pazarlama ile de desteklemelisiniz.

Bol kazanclar

Kaynak: http://www.seotez.com/e-ticaret-siteleri-icin-13-seo-onerisi.html