SEO ile uzaktan yakından alakası olmayan,bilgisiz ve deneyimsiz bir kac kimsenin yazdığına gore MetaTag'lar butun Arama Motorları icin kilit nokta.Hatta bazı SEO'cu arkadaşlar -olduğunu sananlar- yapılacak işlemler arasına '' Meta Tag Optimizasyonunu '' ekliyorlar.

Elbette bazı MetaTaglar etkili,ancak bunlar sadece size gorsel olarak avantaj sağlayacak.Bunları da şimdiki makalemde yayınlayacağım.

İlk olarak MetaTagların yapılarını inceleyelim ...

Ben ise her MetaTagın ne kadar onemli olduğunu 5 yıldız uzerinden sizlere niteleyeyim..


Sıralama Kriterleri


Tek Yıldız (*) = Onemsiz

İki Yıldız (**) = Fayda Sağlamayan

Uc Yıldız (***) = Orta Derecede Etkili

Dort Yıldız (****) = Gorsel Acıdan Etkili

Beş Yıldız(*****) = Sıralama Acısından Etkili



1) Abstract Meta Tagı (*)

Acıklama : Tek cumle ile sitenin acıklamasını icerir.

Onem : Hicbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :





2) Author Meta Tagı (*)


Acıklama : Site tasarımcısının adını icerir.

Onem : Hicbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



3) Copright Meta Tagı (*)


Acıklama : Sitenin telif hakkı ile ilgili bilgiler icerir.

Onem : Hicbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



4) Description Meta Tagı (****)


Acıklama : Sitenin acıklamasıdır.Eğer site DMOZ'da ekli değilse,Google arama sonuclarında Site Adının hemen altında yazan yazıdır.Esasında buraya spam keyword doldurmak hic ama hic akıl kÂrı değildir.Kesinlikle sacmalıktır.3-4 cumle ile ozetlenmiş,arama sonuclarında okuduğu zaman kullanıcıyı cekecek,mumkunse icinde site iceriği ile ilgili kelimeler sıkca gececek -abartmadan- bir Acıklama yazılmalıdır.

Onem : Google gorsellikte onplana cıkartır,cok nadir olarak sonucları etkileyebilir.

Kod :




5) Keywords Meta Tagı (***)


Acıklama : Tecrubelerime dayanarak,etkisin oldukca zayıf olduğu soylenebilir.Ancak yine de her sitenin uygulaması webmaster menfaatinedir.En ufak olumlu tepki bile kÂrdır.Bu sebeple keywordler eklenmelidir.Dikkat edilmesi gereken husus ise en fazla 20-25 kelime sınırıdır.Kelimelerin tamamı SİTE İCERİĞİ İLE ALAKALI olmalıdır.Sacma sapan absurt keywordler doldurmanın kimseye faydası yoktur.Araya muhakkak virgul konmalıdır - tercihen virgul sonrası bir boşluk sonra kelime sonra tekrar aynı dongu-.Virgul konulmaz ise tum yazılanlar tek kelime gibi algılanır

Onem : Ciddiye alındığı soylenir,ancak ben aşırı derecede olumlu hicbir etkisini goremedim.Yine de deneyin

Kod :



6) Language Meta Tagı (**)


Acıklama : Site dilini bota tanımlar.Google Botun ihtiyacı cokca yoktur.Ancak yonlendirme amaclıdır,uşengec botu uzmez,kalbini kazanır

Onem : Mumkunse duzenlenmelidir.

Kod :



7) RefreshMeta Tagı (*)


Acıklama : Oldukca gereksiz,bir o kadar da tehlikelidir.Bu taga kızan botlar olup,gonul koyabilir.Nadir uğrar,geldi mi de pek indexleyesi gelmez.

Onem : Hicbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



8) Revisit Meta Tagı (*)


Acıklama : Botu bir daha ne vakit cağıralım meta tagıdır.Bot fazla ilgi alaka sevmez.Yalaka adamla hic uğraşamaz.Siz en iyisi ona hic,şu vakitte gel bu vakitte gel demeyin.Emri-Vaki algılar,direk kızar.En iyisi bu tagı hic kullanmamak

Onem : Hicbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



9) Robot Meta Tagı (*)


Acıklama : Sayfanın indexlenip indexlenmemesi konusunda gerekli bir Koddur.Eğer botun ziyaret etmemesi icin kullanacaksanız robots.txt dosyasından da disallow vermeniz onerilir.index komutu verip beni indexler misin diyebilirsiniz,ancak oldukca gereksizdir onerilmez.

Onem : Hicbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



10) Akıllı Webmaster Meta Tagı (*****)


Acıklama : Descriptionu,Keywordu,bir de garanti olsun diye Language metasını ekler.Başka hicbirşey yapmaz.Cunku bilir ki arama motorları ustten indexlemeye başlar.Ve her satır kaybı site icerisindeki iceriğin onemini biraz daha arttırır.

Onem :Arama Motoru Optimizasyonundaki en onemli etkendir.

Kod :