
Muşterilerin tamamının merak ettiği konu SEO aşamalarının nasıl olduğudur. SEO calışmaları sırasındaki aşamaları kısaca aşağıdaki maddeler altında toplamaya calıştık. Her muşteri spesifik, ozelleştirilmiş isteklere sahipken, bizim doğru stratejiyi yaratma ve uygulama yaklaşımımız SEO surecinin başarısı acısından cok buyuk onem taşıyor. Bu zihniyet ve detay konusundaki titizlik, sitenizi ust sıralara taşımakta etkili olacaktır.
Analiz
Strateji Geliştirme
Uygulama
Yonetme
Birinci Aşama: Analiz
Varolan site yapısını ve indexlemenin sıklığını Google dan analiz edilmesi.
Guncel pagerank, domain yaşı, domain uzunluğu ve sitenin ne kadar suredir online olduğunu analiz edilmesi.
Siteye gelen linklerin (inbound link) populerliği ve internal linkleme surecinin değerlendirilmesi.
Siteden yapılan link cıkışı oranı ile gelen linkleri karşılaştırma ve sitedeki link cıkışlarını analiz edilmesi.
Varolan linklerin kalitesinin ve uygunluğunun incelenmesi.
Nofollow ve follow linklerin oranının belirlenmesi.
Meta, title ve Hx etiketlerinin analiz edilmesi ve uygunluğunun kontrol edilmesi.
Guncel site trafiği ve bu trafiği sağlayan anahtar kelimelerin incelenmesi.
Ana anahtar kelime ve turevlerindeki rakiplerin analiz edilmesi.
İceriğin eklendiği/guncellendiği sıklığın kontrol edilmesi.
Varolan kelime yoğunluğunu, sayfadaki hedef kelime yoğunluğu ile karşılaştırma.
Dinamik sayfaların ve uygun olmayan URL yapılarının bulunması.
Varolan sitemaplerin doğru kullanıldığının ve guncellenme sıklıklarının/frekanslarının kontrol edilmesi.
Guncel sıralamaların incelenmesi.
İkinci Aşama: Strateji Geliştirme
Arama populerliği ve siteye uygunluk uzerine kurulu anahtar kelime listesinin oluşturulması ve hedeflenen anahtar kelimelerin analiz edilmesi.
Site yapısı bağlamında site icin ihtiyac duyulan spesifik değişikliklerin incelenmesi. (Sitemap, title etiketleri, meta/Hx etiketleri, header etiketleri)
Site uzerine eklenen iceriğin ayrıntılı bir şekilde neye ihtiyac duyduğuna ve bu iceriğin ne kadar detaylı olması gerektiğine karar verilmesi.
Blog postları, real-time linkleri, link iyileştirme/uygunlaştırma/değerlendirme ve duzeltmesi, sidebar linkleri, footer linkleri, wiki postları ve ek kaynaklar gibi ceşitli link kaynaklarına odaklı, detaylı link building stratejilerinin kurulması.
Siteye eklenen iceriğin indexlenme suresini geliştirmek icin yapılacakların analiz edilmesi.
Calışmaya başlamak icin Action Planın geliştirilmesi.
Ucuncu Aşama: Uygulama
Muşteriyle ilk strateji buluşması ve ilk 2 aşamayı kapsayan raporların incelenmesi.
Odaklanılan anahtar kelimelerin incelenmesi ve neticelendirilmesi.
İkinci aşamada belirtilen Action Planın başlatılması.
Dorduncu Aşama: Yonetme
Calışma hayata gecirildiğinde aylık Action Plan uzerinden giderek, uygulanmış gorevin durumuna ilişkin haftalık bildirimlerin sağlanması.
Muşteri bu aşamada herhangi bir soru sorduğunda yeterli cevabı verebilecek veri analize sahip olunması.
Her ay, uygulanan hizmetlerin, geliştirilen inbound linklerin ve bir onceki aydan itibaren olan sıralama hareketlerini ana hatlarıyla belirten detaylı sıralama raporlarının sağlanması.
Bir onceki ayın sonuclarının raporlanması ve bir sonraki ay icin Action Planın incelenmesi.
Herkese iyi calışmalar diliyorum.