SEO kelime karşılığı olarak Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu‘dur.

Google ’nin populer olmasından itibaren hızla gelişen SEO ’nun amacı : “Arama motorlarında ust sıralara cıkmaktır.

SEO dışarıdan cok zor bir iş olarak gorulmektedir fakat oldukca kolaydır. Bu konuda yazılmış onlarca kitap, cekilmiş binlerce video vardır. Fakat SEO her gun geliştiğinden kacının gecerliliğini koruduğu bilinmez.

SEO zamanla geliştiğinden bir sektor haline gelmiştir. Yuzlerce kişiye yardımcı olan SEO Danışmanları geleceğin parlak mesleklerinden biri olarak gorulmekte.

SEO iki ana bolumden oluşmaktadır.Bunlar “İc SEO ve Dış SEO ” olmak uzere ikiye ayrılır.

A-İC SEO

Site icerisinde site SEO‘sunu iyileştirmeye dair yapılan her turlu calışmaya ic SEO denir. Sitenin kodlamasından grafiklerine kadar her şey ic SEO ’yu ilgilendirir.


1-Kodlama Yapısı

SEO ’yu etkileyen en onemli faktorlerden birisi kodlama yapısıdır . Sitemizdeki kodlar oldukca sade olmalıdır. Gereksiz kodlardan arındırılmış bir site hem hız bakımından hemde kodlama bakımından SEO ’da onem kazanacaktır. Bununla birlikte sitenizin W3 standartlarına uygun olması gereklidir. Bu adresten site ici kodlama hatalarınızı gorebilirsiniz.

2-Metalar

Sitemizin SEO ’su acısından en onemli etkenlerden bir diğeri de sitemizin metalarıdır.

a. Title: Title sitemizin başlığıdır. Sitemizin ziyaretci cekmesini sitemizin başlığı yani title sağlar. Ornek olarak bir telefon sitesinin başlıkları telefon , telefon satışı , ikinci el telefon olmalıdır. Sitemize alakasız başlıklar koymaktansa koymamak daha iyidir.

Title seciminde dikkat etmemiz gereken husus sadece konu ile ilgili olması değildir. Başlığımız fazla uzun olmamalı ve 45 karakteri gecmemelidir. Size onerimiz 3-4 kelime ile sınırlı kalmanızdır.Fazla uzun başlık kullanmanız sizi ceşitli cezalara surukleyebilmektedir.




Yukarıda gorduğumuz “WordPress.com – Get a Free Blog Here” WordPress sitesinin “Title”‘sidir.

Sitenizde başlığınızı belirlemek icin index sayfanıza.
Başlığınız Burada Olacak

kodunu ekleyebilirsiniz. Fakat hazır sistemlerde ( wordpress vb.) eklentilerle de bu işi yapabilirsiniz.

b. Description: Sitemizin tanımı yani acıklama kısmıdır. Sitemize ziyaretci cekmek ve SEO icin oldukca onemli bir etkendir. Bu bolume sitemizin tanımını yazmamız gerek. Ornek olarak bir telefon konusunu alan bir sitede şu cumleleri yazabiliriz :”Telefon fiyatları ve yeni cıkan telefonlar hakkında bilgi veren bir site” . Bu konuda dikkat etmemiz gereken bir diğer konu ise Title ile Description arasındaki farkı bilmemizdir. Title ve Description ’u aynı yaparsanız arama motorları gozunde eksi değer alırsınız.

Google Arama Sonuclarından Bir Kesit




Yukarıda gorduğumuz ”Start a WordPress blog or ………………………. from awesome humans.” kısmı sitenin Description kısmıdır.



Yukarıdaki kodu sitenizin giriş sayfasına ekleyerek acıklama bolumunu eklemiş olursunuz. Hazır sistemlerde ise ( wordpress vb. ) eklentiler ile eklenebilir . Bu eklentilere All in Seo ornek verilebilir. All in Seo ‘ ya buradan ulaşabilirsiniz.

c. Anahtar Kelime: Seo ’nun en onemli terimi anahtar kelimedir. Arama motorlarındaki yukseliş , cıkan sonuclar anahtar kelimeye bağlıdır. Sitenizin anahtar kelimelerini aşağıdaki kod yardımı ile belirleyebilirsiniz. WordPress ’de ise All in Seo ile anahtar kelimenizi belirleyebilirsiniz .


d:H etiketlerinin kullanımı : H etiketleri bildiğimiz uzere başlıkları belirlemede kullanılıyor. Bu etiketleri kullanmak hem SEO acısından hem de ziyaretci memnuniyeti acısından onemlidir. Google ’nin kriterlerine gore sayfamızda 1 adet H1, en fazla 4 adet H2, en fazla 4 adet H3 kullanılması ongorulmuştur.

B-DIŞ SEO

Sitemizin gelişimi icin site dışında yaptığımız her turlu calışmaya Site Dışı SEO denir. Site Dışı SEO olmadan Site İci SEO ’nun etkisi zayıflamaktadır.

Sitemiz icin diğer sitelerden aldığımız backlinkler cok onemlidir. Backlinkler site dışı SEO ’nun temelini oluşturur. Backlink ceşitlerine ornek verecek olursak :

Blog Backlink : Bloglara yaptığınız yorumlardan sitenize link kazanmanızdır.
Forum Backlink : Forumlarda yaptığınız tanıtım yazılarında gecen linkler , imzanızda ve mesajlarınızda gecen linkler.
Ansiklopedi Backlink : Ansiklopedi sitelerine yaptığınız tanıtımlardan sitenize gelen linklerdir.
Ziyaretci Defteri Backlink : Ziyaretci defteri sitelerine yazdığınız yazılardan sitenize gelen linklerdir.

Yukarıda verdiğim backlink ceşitlerinin temelinde Anahtar kelime yatar. Aldığınız her linkte anahtar kelimenizi kullanmalısınız. Fakat sadece tek bir anahtar kelimeye yuklenmek doğru olmayacaktır. Alacağınız linkleri anahtar kelimeleriniz arasında paylaştırarak dengeyi sağlamalısınız. Yuksek PageRank ’lı sitelerden link almanız size katkı sağlayacaktır.

Diğer bir Dış SEO yontemi de Tanıtım Yazıları‘dır. Tanıtım yazılarının siteniz icin buyuk avantajları vardır. En buyuk avantajı link gibi olmayıp kalıcı olmasıdır.


Onemli Hususlar:

Yazılarımızda anahtar kelimelerimiz belli bir sayıda olmalıdır. Size onerimiz her yazıda gecen anahtar kelimenizin 5′i gecmemesidir.
Meta kodlarını duzgun bir bir bicimde ayarlamalıyız.
Anahtar kelime seciminde titiz olmalıyız.
Backlink alırken anahtar kelimelere eşit dağıtım yapmalıyız.

Yukarıda yazdığım yontemleri uyguladığınız taktirde Arama Motorları gozunde değeriniz artar . Değerinizin artmasıda yukselmeyi beraberinde getirir.

Alıntı : welcolden - Hormonsuz