2. Kategori yapınız SEO uyumlu olsun. Ağac modelleme senaryosu uzerine kurgulayın.
3. Alt yapınız mumkun kılıyorsa Site.com/urun-adi/ şeklinde link yapısı kullanın. Site.com/kategori/urun-adi/ şeklinde oluşturulan sayfalar duplicate content problemi oluşturabiliyor.
4. Arama motorlarında aranma hacimleri artan hedef sayfalarınızı/kelimelerinizi ve kategorilerinizi anasayfa ve diğer guclu sayfalarınızdan destekleyin.
5. Renk, beden, numara vs değişkenler icin farklı urun sayfaları oluşturmayın, mutlaka oluşturmanız gerekiyorsa canonical metası kullanarak duplicate content problemi oluşmasını engelleyin.
6. Kırık linklerinizi surekli analiz edip, sitenizden kaldırın. Ornek kırık link analiz aracı

Site Uzerindeki (On-Page) Duzenlemeler
7. Kullanıcıların urunlerinizi nasıl aradığını analiz edin.
8. Hedeflenmiş, acıklayıcı ve benzersiz sayfa başlıkları kullanın.
9. Tekil ya da coğul kelimelerden hangisinin daha cok arandığını oğrenip ilgili sayfalarınızı ve kategorilerinizi ona gore optimize edin. Ornek: Cep telefonu, cep telefonları
10. Duplicate content sorunu yaşamamak icin ureticinin urun acıklamalarını birebir kullanmayın. En azından en cok satan urunler icin anlamlı ve yararlı acıklamalar yazın.
11. Hedeflediğiniz kelimeler icin sayfalar oluşturun. Her kelime icin tek sayfa uzerinde optimize etmeyin.
12. Kullanıcıya sağlayacağı faydanın duşuk olduğunu bile bile kalitesiz icerikler uretip sitenizde yayınlamayın. Unutmayın, Google Panda sizi izliyor.
13. Arama sonuclarında diğer siteler arasında daha cabuk fark edilmek icin geliştirmeler yapın (tıklamaya yonelten acıklamalar, rich snippets, site linkleri, breadcrumbs yapısı vb)
14. Schema.org kullanarak urunlerinizi işaretleyip, anlamlandırın.
15. Urunlerinizin acıklamalarnı taze tutun, kullanıcıları yorum yapmaya yoneltecek şekilde tasarımlar geliştirin.
16. Gorsel aramalarından (image search) en fazla trafiğe sahip olabilmek icin gorsellerinizi optimize edin, sitemap dosyası oluşturarak Google ’a bildirin.

Link Yapılandırması (link building)
17. Her urun/kategori başlığını anchor text şeklinde linklendirin. Aşırı gorsel linklerden kacının.
18. Rakiplerinizin link aldığı/kazandığı siteleri analiz ederek, oralardan link kazanmaya calışın.
19. Urunlerinize ve kategorilerinize link verirken text hyperlinks kullanın.
20. Urunlerinize ve kategorilerinize sadece anasayfada link vermeye calışmayın. Alt sayfalarınızı ve kategori sayfalarınızı iyi bir şekilde kullanarak en az anasayfa kadar guclu sayfalar elde edin.

Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi
21. Stratejik onemi fazla ve kolaylıkla anlaşılabilecek yerlere “call to action” ifadeler kullanın.
22. Kolay kullanışlı, sadece ve kullanıcı dostu arayuz geliştirin.
23. Kullanıcılarınızın sitenize olan guvenini arttırmak icin guvenlik gorselleri kullanın (verisign, visa, mastercard vb)
24. Kullanıcıya milyonlarca secenerek sunarak kafasını karıştırmayın. Net ve kolay secilecek yapılar geliştirin.
25. Sitenizde kullanıcıdan aksiyon alabileceğiniz ifadelere yer verin. Orneğin: Tam hayal ettiğim urun, urun satışa cıktığında mail gonderin, haber kaynağına uye olun vb.
26. Urun satışlarınızı arttıracak gorsel ve video icerikleri belirli donemlerde test edin.
27. Sitenizin tum tarayıcılarda, mobil platformlarda ve diğer cihazlarda sağlıklı bir şekilde goruntulendiğinden emin olun.
28. Satın alma sayfasını ve satın alma adımlarını olabildiğince basitleştirin. Bu geliştirmeler donuşum oranlarınızı pozitif etkileyecektir.
29. Sitenizin tum sayfalarının en hızlı şekilde acılması icin optimizasyonlar yapın (gorsel, css, js, html vb)

Website Yapısı ve Mimarisi
30. E-ticaret alt yapınızı iyi secin. SEO icin yapacağınız geliştirmeleri engellemesi sizin zararınıza olacaktır.
31. Sitenizdeki sayfaları (kategori, urun vb) XML ya da html olarak sitemap formatına getirip arama motorlarının webmaster araclarına submit edin.
32. Session yapınızın URL yapınızı değiştirmediğinden emin olun. Bu sorun kopya icerikler oluşmasına neden olabilir.
33. Sitenizde Ajax kullanmaktan kacının. Flash ve diğer SEO dostu olmayan teknolojileri olabildiğince az kullanın
34. En cok satan, yeni gelen, en cok beğenilen sayfalar oluşturup, sayfalandırma yaparak alt sayfalarınızın değerini arttırın. En cok satan urunlerinizin birinci sayfada olmasına ozen gosterin.
35. Sitenizde mutlaka RSS yapısının olmasına ozen gosterin. Hatta RSS kategorileri oluşturun (yeni urunler, en cok satanlar, en cok beğenilenler vb)
36. Kullanıcılara zengin bir arama ozelliği sunun (marka, fiyat, ozellik arama vb)

Sosyal Medya & Promosyonlar
37. Kullanıcının dikkatini cekecek, onemli noktalara sosyal paylaşım butonlarını ekleyin.
38. Kullanıcıların urunler ve kategoriler hakkında yorumlar yapmasına olanak sağlayın. Urunleri oylayabilecekleri bir alt yapı geliştirin.
39. Şirketiniz icin pozitif buzz etkisi yaratacak kampanyalar duzenleyin, bunlar satışlarınızı dolaylı olarak etkileyecektir.
40. Mutlaka siteniz icin blog oluşturun. Blog ’ta kullanıcılarınızın faydalanacağı icerikler barındırın. Sadece urunlerinizi tanıtmayın.
41. Butceniz dahilinde mutlaka PPC reklamlarını (AdWords, Facebook vb) kullanın. Donuşumleri ozel olarak olcun.
42. Sadık muşterileriniz icin ozel mail kampanyaları duzenleyin, onlara ozel indirimler uygulayın. Mumkunse bazı kullanıcılarınızdan kargo bedeli almayın.
43. Affiliate pazarlama yontemlerini deneyin, donuşumlerin diğer yuksek olan kanallarınız gibi olmasını beklemeyin.
44. Spam yontemler kullanarak sitenize trafik cekmeye calışmayın (spam mailler, sahte yorumlar vb)

Takip Etme – Olcme
45. Kullanıcı davranışlarını detaylıca analiz edin, siteyi kullanan kitleleri segmente etmeye calışın.
46. Alış-veriş yapan muşterilerinizi belirleyip, onları yeniden alış-veriş yapacak şekilde ozel indirimler, kampanyalar duzenleyin. Bunlar kişiye ozel indirimler olursa donuşumler daha yuksek olur.
47. Donuşumlerinize odaklanın ve satışlarınızı arttıracak radikal değişikliklerden cekinmeyin.
48. Siteniz ve sayfalarınız uzerinde A/B – coklu değişken testleri uygulayarak donuşumlerinizin artmasına yardımcı olun.

Site Dışı (Off-Page) Faktorler ve Mutlaka Olması Gereken Fonksiyonlar
49. Sitenizin kac dilde yayın yapacağına karar verin. Diller arasındaki gecişleri cookie ile yapmayın. Subdomain yapılandırması kullanın.
50. TLD (top level domain) kullanın. Markanız icin daha ciddi bir duruş sergileyecektir.
51. Sitenizi barındırdığınız hosting ’in ya da serverların minimum down-time oranı yaşamasını sağlayın.
52. Varsa diğer ulkeler icin bolgesel lokasyon değişikliklerini yapmayı unutmayın. Arama motorlarının servislerinden yararlanın.
53. Basit ve kullanışlı bir mobil web sitenizin olmasına ozen gosterin.
54. Urun sayfalarınızda benzer urunleri gostererek kullanıcıları satın almaya yonlendirin.
55. Odeme seceneklerinizi arttırın.
56. Gerektiği durumlarda kargo maliyeti almayın, muşterilerinizi bununla şaşırtın.
57. Robots.txt kullanarak arama motorlarının indexlememesini istediğiniz alanlara girmesini engelleyin.
58. Ozel fırsat sayfaları oluşturarak kullanıcılarınızı buraya yonlendirin.
59. Ozel marka sayfaları oluşturarak, bu markalara ilgi duyan kullanıcılarınıza farklı kanallardan ulaşın.
60. Bu yazı sizin icin faydalı olduysa paylaşın : )
Kaynak : http://webadami.net/e-ticaret-sitele...seo-onerileri/