[h=2]Microsoft, antitrost davası ile karşı karşıya[/h] Microsoft, Call of Duty ve Candy Crush’ın yapımcısı olan video oyunu devi Activision Blizzard’ı 69 milyar dolara satın almak istiyor. FTC’nin dunyanın en buyuk teknoloji şirketlerinin gucunu dizginlemek icin Başkan Lina Khan yonetimindeki şimdiye kadarki en buyuk hamlesi olacağı belirtiliyor.

Netflix bilgisayar oyunu icin harekete gecti! FTC’nin endişelerinin merkezinde, Activision’ı satın almanın Microsoft’a video oyun pazarında haksız bir destek sağlayıp sağlamadığı yer alıyor. Sony, anlaşmanın birincil rakibi olarak ortaya cıktı ve FTC’ye ve diğer ulkelerdeki duzenleyicilere, Microsoft’un Call of Duty gibi hit oyunları kendi platformlarına ozel yapması durumunda Sony’nin onemli olcude dezavantajlı olacağını soyledi.
Sony, anlaşmanın yalnızca rekabet etme kabiliyetine zarar vermeyeceğini, aynı zamanda tuketicilere oyun icin daha az secenek ve geliştiricilere nerede yayınlanacakları konusunda daha az secenek bırakacağının altını cizdi. Konu hakkında acıklama yapan şirket yetkilileri,”Microsoft, rekabeti kendi lehine yonlendirmek icin yeri doldurulamaz iceriği yuksek fiyat ile satın alarak rekabeti olduren bir şirket.” ifadelerine yer verdi.
Microsoft, defalarca Call of Duty’i Sony’nin PlayStation’ında tutma sozu verdiğini ve dahası, oyunun Sony’nin soylediği gibi olmazsa olmaz olmadığını belirtti. Ek olarak Microsoft, oyunun şu anda herhangi bir abonelik hizmetinde bulunmadığını ve gelecekte Xbox hizmetine eklenmesinin Sony’ye zarar vermeyeceğini yineliyor.
Microsoft, Call of Duty’i Sony’nin Playstation konsolunda sunmaya devam etme sozu verdi ve yakın zamanda Sony’ye onumuzdeki 10 yıl boyunca oyuna erişim izni vermek icin bir teklifte bulundu. Teklif ilk olarak New York Times tarafından bildirildi. Sony’nin teklife nasıl yanıt verdiği bilinmiyor.