2007-2008 EĞİTİM OĞRETİM YILI SENİN İLKOĞRETİM OKULU 1. ZUMRE TOPLANTI TUTANAĞI

Toplantı Tarihi : /09/2007
Zumre No : 1 ( Sene Başı)
Toplantı Yeri : Beden Eğitimi Odası
Toplantı Saati : 14:00
Katılanlar : ....................-....................Mud.Yrd: ....................


GUNDEM MADDELERİ www.okulplatformu.com sitesinden alınmıştır
1. Acılış ve yoklama .
2. 2005 – 2006 Eğitim-Oğretim yılı zumre toplanı tutanaklarının gozden gecirilmesi.
3. Beden eğitimi mufredat kitabından 2455 ve 2470 sayılı Tebliğler Dergisindeki acıklamalar bolumunun okunarak unitelendirilmiş yıllık ders planlarına alınacak konuların ozel amaclarla tespit edilmesi .
4. 1739 sayılı Milli Eğitim temel kanunun okunması.
5. Ataturk ilke ve inkılapları oğretim esasları yonergesinin (2104-2488) gozden gecirilmesi
6. Odev yonetmeliği (2380) ve verilecek odev konularının sınıflara gore belirlenmesi
7. Unitelendirilmiş yıllık ders planlarının Ataturk ilke ve inkılapları doğrultusunda hazırlanması.
8. Olcme ve değerlendirmede birlikteliğin sağlanması.
9. Raporlu oğrencilerin durumunun goruşulmesi.
10. Ders arac ve gereclerinin dikkat ve ozenle kullanılması..
11. Eksik arac ve gereclerin tespiti ve temini.
12. Okullar arası yarışmalarda kurulacak takımların tespiti.
13. Okul ici (sınıflar arası) yapılacak sportif faaliyetlerin goruşulmesi.
14. Yapılan sportif faaliyetlerde dereceye giren oğrencilerin odullendirilmesi.
15. Beden eğitimi zumresinin okul disiplinine katkısı.
16. Diğer zumrelerle işbirliği yapılmas
17. Spor kulubu faaliyetleri
18. Dilek ve temenniler.



GUNDEM MADDELERİNİN GORUŞULMESİ
GUNDEMİN BİRİNCİ MADDESİwww.okulplatformu.com sitesinden alınmıştır
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Hocam toplantımıza katılım tam olduğuna gore gundem maddelerini okuyorum (okudu). Eklemek istediğiniz bir madde var mı? (yok)

GUNDEMİN İKİNCİ MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Gecen yılın zumre toplantı kararlarını okuyorum (okudu). Burada belirlenen zumre kararlarına uyulduğu tespit edildi.

....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Hocam gecen yıl alınan zumre kararlarına buyuk bir titizlikle uyuldu ve bu konuda herhangi bir problemimiz olmadı.

GUNDEMİN UCUNCU MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): ‘Beden eğitimi dersi ve oğretim programları kitabından 2455 ve 2470 sayılı Tebliğler Dergisindeki acıklamalar bolumu okunarak unitelendirilmiş yıllık ders planlarına alınacak konular ozel amaclarıyla tespit edildi. Unitelendirilmiş yıllık ders planları buna gore duzenlendi.

GUNDEMİN DORDUNCU MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Arkadaşlar 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’ nu okuyorum (okudu).Zumre başkanı ....................tarafından gerekli acıklamalar yapılarak notlar alındı.

GUNDEMİN BEŞİNCİ MADDESİ
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Ataturk ilke ve inkılapları oğretim esasları yonergesini (2104-2488) okuyorum (okudu).
....................(Mudur Yrd. / Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Arkadaşlar dersleri bu yonergeyi dikkate alarak işleyelim.

GUNDEMİN ALTINCI MADDESİ
....................(Mudur Yrd. / Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Odev yonetmeliğini (2380) okuyorum (okudu).
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Daha onceki senelere ait zumrelerde tesbit edilen odev konuları ve odev değerlendirme esasları hakkındaki maddeleri okumak istiyorum, sizinde ilave etmek istediğiniz maddeler olursa bunları da bu kapsamda mutaala edebiliriz
....................(Mudur Yrd. / Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Hocam yıllık odev konularını sınıflara gore belirleyelim..Bu konulara ilaveten yeni sporları tanıtmak amacıyla onlardanda odev verelim.(Cim hokeyı, Tenis gibi)

YILLIK ODEV KONULARI:
6.sınıflar;
1. Voleybolun tarihi gelişimi hakkında bilgi veriniz.Turkiye’de voleybolun gelişmesini kısaca acıklayarak uluslar arası voleybol kurallarını yazınız.
2. Futbolun tarihi gelişimi hakkında bilgi veriniz.Turkiye’de futbolun gelişmesini kısaca acıklayarak uluslar arası futbol kurallarını acıklayınız.
3. Hentbolun tarihi gelişimi hakkında bilgi veriniz.Turkiye’de hentbolun gelişmesini kısaca acıklayarak uluslar arası hentbol kurallarını acıklayınız.
4. Basketbolun tarihi gelişimi hakkında bilgi veriniz.Turkiye’de basketbolun gelişmesini kısaca acıklayarak uluslar arası basketbol kurallarını acıklayınız
5. Turkiye’de atletizmin tarihcesi hakkında bilgi veriniz.Koşma,atlama ve atma branşları nelerdir? Maddeler halinde yazınız.
6. Kayağın tarihcesini yazarak , Turkiye’deki kayağın gelişmesi hakkında bilgi veriniz.
7.Sınıflar;
1. Voleybol oyunu hakkında genel bilgi veriniz.Voleybol sahasını cizerek olculerini belirtiniz.
2. Futbol oyunu hakkında genel bilgi veriniz.Futbol sahasını cizerek olculerini belirtiniz.
3. Basketbol oyunu hakkında genel bilgi veriniz.Basketbol sahasını cizerek olculerini belirtiniz.
4. Hentbol oyunu hakkında genel bilgi veriniz.Hentbol sahasını cizerek olculerini belirtiniz.
5. Turkiye’deki spor federasyonlarını yazınız.
8.Sınıflar;
1. Kayak malzemeleri nelerdir? Kayak yarışları,kayak tekniği ve oğretimi hakkında bilgi veriniz.
2. Basketbolun temel teknikleri hakkında bilgi vererek,dripling ne demek? Kısaca acıklayarak dripling yaparken el ve yon değiştirmeleri yazınız.
3. Atletizm nedir? Atletizmde kısa mesafe ve maraton koşularını acıklayarak yazınız.100 metre engelli koşu hakkında bilgi veriniz.Beden eğitimi ve sporun faydaları,fizyolojik ve biyolojik faydaları,sosyolojik ve psikolojik faydaları ile ekonomik faydalarını yazarak acıklayınız.
4. Beslenme nedir? Yeterli ve dengeli beslenme,yetersiz ve dengesiz beslenme,beslenmenin insan ve sporcu sağlığındaki onemini yazınız.
5. Vitamin ceşitleri nelerdir?Acıklayarak yazınız.
6. İzcilik nedir?İzciliğin amacları nelerdir?İzcilik andı nedir?İzci toresi nelerdir?Yazarak acıklayınız.
Bu konulara ilave olarak tum sınıflara aşağıdaki konuların verilmesine,
1- Seviyeye uygun olarak yabancı kaynakların bir iki sayfayı gecmeyecek şekilde tercume edilmesi.
2- Doğru ve dengeli beslenme alışkanlıkları.
3- Sporun kişilere sağladığı kısa ve uzun vadede yararlar.
4- Sportif aktiviteler esnasında meydana gelebilecek kaza ve yaralanmalara karşı alınacak tedbir ve onlemleri.
5- İlkyardım temel esasları.
6- Cim hokeyi kural bilgisi ve saha olculeri
7– Karete kural bilgisi
Odev Değerlendirme Esasları
1- Odevin tertip-duzen ve temizliği “10 puan”
2- Okuma, inceleme ve araştırma “20 puan”
3- Kaynak kitaplardan yararlanma “20 puan”
4- Plan yapma,oğretmenin goruş ve tavsiyelerinin alınması “20 puan”
5- Odevde varılan sonucun kaynak ve yontemlere bağlılığı “20 puan”
6- Odevin zamanında verilmesi “10 puan” İlave yapılmadan boylece yapılmasına karar verildi.


GUNDEMİN YEDİNCİ MADDESİ

....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Hocam Unitelendirilmiş yıllık ders planlarını (2551 STD) nasıl hazırlayalım.
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Tum hocalar lise 1, lise2 ve lise3. sınıfların dersine gireceği icin unitelendirilmiş yıllık ders planlarını beraber hazırlamamız daha iyi olur.
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Unitelendirilmiş yıllık ders planlarını zumre oğretmenleri birlikte hazırlasın.

GUNDEMİN SEKİZİNCİ MADDESİwww.okulplatformu.com sitesinden alınmıştır
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Olcme ve değerlendirmelerde birlikteliği sağlamalıyız ki sınıflar arasında farklılık olmasın isterseniz sınıf gecme yonetmeliğini okuyalım. (Okundu) Hocam bu konuda duşunceniz nedir?
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Yazılı yapmayarak uygulama esnasında teorik olarak değerlendirme yapalım.
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Olcme ve değerlendirmeleri yazılı yapmıyoruz.% 30 teorik, % 70 uygulama yapıyoruz.

GUNDEMİN DOKUZUNCU MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Beden eğitimi derslerine rapor dolayısıyla devamlı olarak katılamayan oğrencilerin olcme ve değerlendirmelerini teorik bilgilerden yapacağız.Ders esnasında eşofmanlarını giyinerek dersi takip etmelerini isteyelim.

GUNDEMİN ONUNCU MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Arkadaşlar elimizdeki malzemelere sahip olmalıyız.Malzemeyi iyi kullanmayı oğrencilere de oğretmeliyiz.Bu konuda nasıl bir yontem izliyorsunuz?
Orneğin ben; derse girerken konu icin gerekli arac ve gerecler sınıf başkanı veya yardımcısı tarafından teslim alınıp dersin sonunda başkanın gorevlendirdiği oğrenci tarafından bizlere teslim ediliyor.Boylece her ders bir oğrenci malzemeyi takip etmiş oluyor.
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Hocam ben de aynı şekilde spor başkanı ve yardımcısı tarafından kontrol ettiriyorum.

GUNDEMİN ONBİRİNCİ MADDESİ
....................(Mudur Yrd. / Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Okul takımları ve dersler icin malzemelerimiz yeterli mi?
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : 20 adet futbol topu, 20 adet basketbol topu, 6 adet masa tenisi raketine ihtiyacımız var.
.
GUNDEMİN ONİKİNCİ MADDESİ
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Bu sene okulumuzu erkeklerde; kros, basketbol, guneş ve masa tenisi takımları ile temsil edeceğiz.

GUNDEMİN ONUCUNCU MADDESİ
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Sınıflar arasımasa futbol mayıs ayında turnuvaları yapılacaktır.

GUNDEMİN ONUCUNCU MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Okullar arası ve sınıflar arası yapılan spor faaliyetlerde başarılı olan oğrencileri nasıl odullendirebiliriz.
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Sınıflar arasında dereceye giren(1.,2. ve 3.’lere) oğrencilere madalya ve okullar arasında dereceye giren ferdi ve takım sporcularına başarı belgesi verebiliriz.
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Madalya ve başarı belgesinin yanı sıra branşlara uygun sportif malzemeler vererek oğrencilerin turnuvalara ilgisini arttıralım.

GUNDEMİN ONDORDUNCU MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Kurallara uymak ve disiplinli olmanın beden eğitiminin temel ilkelerinden olduğunu oğrencilere anlatmalıyız.Yapacağımız turnuvalarda oğrencilerin deşarj olması sağlanarak okul disiplinine katkı sağlamış oluruz.

GUNDEMİN ONBEŞİNCİ MADDESİ
....................(Beden Eğitimi Oğretmeni) : Okul ici ve okul dışı sportif faaliyetlerinde fair- play kavramının zihinlerde yer edinilmesi adına gerekli teşvik ve calışmaları yapalım.

GUNDEMİN ONALTINCI MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Sene başından itibaren oğrencilerin derslere eşofman,corap,penye ve spor ayakkabıları ile katılmaları icin gerekli ozeni gostererek oğrencilerin disiplinli olmalarını sağlamış oluruz.

GUNDEMİN ONYEDİNCİ MADDESİ
....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): Oğrencilerin bir sonraki derse dinlenmiş ve hazır olarak girebilmeleri icin;oğrencileri dersin bitimine en gec 5 dakika, en fazla 10 dakika once serbest bırakalım.
www.okulplatformu.com sitesinden alınmıştır
GUNDEMİN ONSEKİZİNCİ MADDESİ....................(Mudur Yrd. /Beden Eğitimi Zumre Başkanı): 2007 – 2008 eğitim- oğretim yılının milli eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda surdurulmesi, oğrencilerin beden eğitimine bakış acısının geliştirilmesi temennisi ile yapacağınız calışmalarda başarılar dilerim.

Beden eğitimi oğret. Mud.Yrd.


Uygundur
Mudur
__________________