Reklamlar gider değil, yatırımdır.
Herkes aynı fikirdeyse, hic kimse yeterince duşunmuyor demektir. -Mevlana
Facebook Instagram Reklamları
Bolumler
Genel Bakış (Reklam Ozetleri) Kampanya (Reklam Ana Başlıkları) Reklam Setleri (Hedef Kitleler) Reklamlar (İcerik, Acıklama, Gorsel ve Video) Pazarlama Aracları
Bilinirlik 1 Marka Bilinirliği (Marka oluşturmak ve guclendirmek)
2 Erişim (Kucuk işletmeler icin)
Değerlendirme 1 Trafik (Web sitesi ziyaretcileri)
2 Etkileşim (Post beğen veya paylaş)
3 Uygulama Yuklemeleri (Uygulama indirme)
4 Video Goruntulemeleri (Videodan erişim almak)
5 Potansiyel Muşteriler Bulma (Form doldurtma email telefon v.s.)
6 Mesajlar (Messengerda reklam yayınlama)
Donuşum 1 Donuşumler (Pixel kullanabilir)
2 Katalog (Sitedeki urunleri cekebilir + Pixel)
3 Mağaza ziyareti (Adres yakınındaki insanlara ulaşmak)
ERİŞİM - ETKİLEŞİM - DONUŞUM (!)
Pixel
Reklamlardan gelen muşterilerin sitemizde hangi sayfalarda dolaştıklarını takip edip bunu raporlandıran sistem.
- Reklam sonuc verileri
- Optimizasyon
- Benzer Hedef Kitle (Look a Like Audience)
- Yeniden Hedefleme (Retargeting)
Hedef Kitle (Doğru urunu, doğru kişinin karşısına cıkarmak)
Konum - Yaş ve Cinsiyet - İlgi Alanları - Bağlantılar - Sayfalar - Demografi - Eğitim Duzeyi
İş unvanları - Sayfa Beğenmeleri - Konumlar - Hareketler v.s. Konum icerisinden satış yapabileceğiniz kişileri optimize edebilirsiniz. MEDYAN (Aritmetik dizinin ortasındaki rakam)
Burada detaylı hedefleme onemli. Hedef kitle istatistiklerinden ulaştığın sayfalar buraya eklenir. Hedef Kitle İstatistikleri kullanarak, muşterilerin beğendikleri sayfalarda reklamların cıkmasını sağlayabiliriz. Hedef kitleyi daralt seceneğinden active credit card users seceneği secilirse hesabında kredi kartı ile satın alma yapan kişilere reklamlar gosterilir. Uce bir kuralı ile vereceğiniz reklam konusu ile ilgili en etkili uc sayfa detaylı hedeflemeye eklenir, dorduncu sayfa ilk ucten ayrı sutuna eklendiğinde hedef kitle daraltılır.
Reklam Alanı
Etkileşim reklamını bir gorsel ile veriyorsak burada yayın ici videolar, onerilen videolar ve hızlı makaleler kapatılmalı. Bu tarz reklamları yalnızca akışlarda gostermek daha mantıklı.
Retargeting (Yeniden Hedefleme)
İlk gelen ziyaretcinin alışveriş yapma oranı %3
Reklamın sonuc evreleri
1- Reklamı hazırlayıp muşterilerin dikkatini cekmek.
2- Muşterinin reklama tıklayıp siteye girmesini sağlamak.
3- Urun beğenip sepete armasını sağlamak.
4- Odeme bilgilerini girip, satın almasını sağlamak.
Sepete alınan urunu satın almayan oranı %9
Sepete atılan urun neden satın alınmaz?
Yuksek kargo ucreti %44
Urun almaya hazır hissetmeyen %41
Urun fiyatı yuksek %25
Urun yorumları %38 icin cok onemli, %2 si icin hic onemli değil.
Araclar - Hedef Kitleler - Ozel Hedef Kitle Oluştur. Buradan muşteri dosyası uzerinden mailleri yukleyerek retargeting yapabiliriz.
Genelde muşteriler 4. ziyaretlerinde siteden urun alıyorlar.
Bilinirlik - Erişim menusunden muşteri kitlesine kac gunde bir reklam gosterimi yapılmasını ayarlayabiliyoruz.
Video goruntulemelerinde ilk 10 saniyeyi izleyenleri yeniden hedefleyip erişim reklamı cıkabiliriz.
Benzer Hedef Kitle (Look a Like Audience)
Muşterilerinize benzer kişilere reklam gostererek satış yapmanızı sağlayan yapay zeka platformu.
Araclar - Hedef Kitleler - Hedef Kitle Oluştur - Benzer Hedef Kitle
Facebook Sayfası veya Elimizdeki Muşteri Kitlesi (Email veya eski rekalmalardaki veriler) kullanılabilir. Hedef kitle buyukluğu %1 daha makul.
Benzer hedef kitle oluşturabilmek icin o ulkeden en az 100 muşteri verisi olması gerek. Pixel kullanmıyorsanız, kaynak hedef kitlenizdeki muşteriler benzer hedef kitlelerinizin dışında tutulur. Reklam setinde birden fazla hedef kitle kullanılabilir. Benzer hedef kitlelerinizde hedefleme yapmak istediğiniz ulkelerden muşterilerin bulunması gerekmiyor. Facebook Business Manager
Burada İşletme ayarlarının icindeki Custom Conversions (Ozel Donuşum) sekmesi cok onemli. Burada oluşturduğumuz ozel donuşumlere bir reklam hesabı atayıp bu verileri retargeting ve look a like audience ile kullanabiliriz.
Stratejiler
İlk reklam verirken Değerlendirme - Etkileşim kullanıyoruz.
Hedef kitle araştırması yap. Reklam icerikleri hazırla. Hazırladığın hedef kitleyi Etkileşim reklamıyla 3 gun boyunca yayımla. Başarılı olanları al, başarısız olanları sil. Donuşumler reklam turu ile İcerik Goruntuleme olarak başlat. Eğer başarılıysa Sepete Eklemeye donuştur. Başarısızları sil. Eğer başarılıysa Purchase donuştur. Reklamın hangi cihazlarda gosterile bileceğini secebiliyoruz.
Reklamları gormesini istemediğiniz kişilere liste oluşturup bu listeyi facebooka yukleyebiliyoruz.
Reklam Optimizasyonları
Test metrikleri ve reklam test sonucları
Reklam yoneticisinde, sutunları ozelleştir diyoruz.
CPM (1000 Gosterim başına ucret)
CPC (Bağlantı tıklaması başına ucret)
Tekil bağlantı tıklamaları
Tekil bağlantı tıklamaları başına ucret
İnternet sitesi alışverişleri
İnternet sitesi alışverişi başına ucret
Senaryo stratejisi:
Etkileşim reklamı ac uc gun boyunca acık bırak Saat 12 de başlangıc 1. Gun 6 $ 4 tekil bağlantı tıklaması varsa devam et 2. Gun 12 $ 10 tekil bağlantı veya 1 satış varsa devam et 3. Gun 18 $ 1 veya daha fazla satış varsa devam et 4. Gun 24 $ satış varsa Donuşum (İcerik Goruntuleme) reklamlarına cevirebiliriz. Kardaysan butceni 10 $ artır. CPM duşuşteyse hem etkileşim hem de donuşum i-g duplicate edilebilir. CPM yukseliyorsa etkileşim durdurulur, donuşum i-g devam eder. CPM 5$ ın altında olmalı CPC 1$ ın altında olmalı Tekil baplantı tıklamaları 4 ve uzeri ve tık başına 1$ ın altında olmalı İnternet sitesi alışverişlerinde karda iseniz butce ikiye katlanarak devam eder. Bu strateji ile haftalık minimum 15-25 satış ortalama ise 50-100 satış hedeflenmeli.
BANNED Reklam hesapları neden kapatılır?
Orantısız reklam butcesi artırmak, gunluk en fazla iki kat artmalı. Doğru Kredi Kartı kullanımı, facebook hesabınız ile kart sahibi aynı olmalı. Facebook reklam ilkelerine uymamak, illegal kullanımlar. Facebook hizmet koşullarının ihlali. Reklam acıklamalarında illegal kelimeler kullanmak. Reklam gorselinin verilen reklam ile alakadar olmaması. Reklam verenlerden şikayet almak, en onemli sebeptir.
Facebook algoritmasının izin verdiği aralık dışında hareketlilik tespit eden botlar, hesapları banlar. Bunun icin en etkili cozum reklam hesaplarına Business Manager ile birden fazla yonetici atamak olacaktır.
Ayrıca reklam verilirken bir platforma bağlı kalmamak gerekir. Facebook, instagram platformalarının yanı sıra, Google, Youtube, Pinterest ve Twitter platformlarında reklam stratejileri oluşturmalıdır.
Kapatılan hesapların actırılması icin Facebook supporttan iletişim kurulabilir. Facebook ’un sizden istediği belgeleri gondermeniz durumunda hesabınız tekrar aktif olabilir.
HD Reklam Gorselleri Nasıl Hazırlanır?
Reklam hazırlarken mutlaka Photoshop bilgisi olmalı veya bilgisi olan kişiler ile calışılmalı. Gorsel hazırlarken yazı oranı, toplam gorselin en fazla %20 ’si olabilir. Gorsellerde kullanılan resimleri yerleri ve renkleri onemlidir.
Ucretsiz Gorsel Bulacağımız Siteler:
www.pexels.com
www.pixabay.com
www.wallhaven.com
www.pngtree.com ucrestsiz uyeliklerde gunde iki download yapabiliyoruz.
www.freepik.com sol ust koşesinde premium yazan resimler ucretlidir.
www.graphicex.com resimler uzerinde yazı editlemeleri yapılabiliyor.
www.vecteezy.com
www.vectorportal.com
Facebook Reklam Klavuzunda gorsel bolumunu inceleyiniz:
https://www.facebook.com/business/ads-guide/image
Hazırladığımız resimlerin yazı oranlarını buradan test edebiliriz:
https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
Reklam Metni
Facebook ve Instagram platformundan size ulaşacak muşterilerin dikkat suresi 3 saniyedir. Bu 3 saniye icerisinde onları ikna etmek icin urununuzu kısa ve vurucu sloganlarla onlara sunmalısınız. Hedef kitlene psikolojik olarak dokun ve onu secim yapmaya zorla.
İşte Fırsat - Hala Duymadın mı? - Fırsatı Kacırma
Muşterilerinin beyninde challenge yapmalarını sağla!
Vaat - Bedel - Kanıt
Satın alma duygusal bir olaydır.
Muşterinin urunden veya markadan etkilenmesi gerekir.
Duygusallık - İcgudusellik - Rasyonellik.
Potansiyel Muşteri Bulma (Facebook Lead Ads)
Facebook ve instagram reklamları uzerinden tıklayan muşterilerin form ile email telefon veya v.s. bilgilerini alıp, direkt indirebilir veya bir crm e bağlayabilirsiniz.
Reklam oluştur - Değerlendirme - Potansiyel Muşteri Bulma
Koşul ve şartları kabul et
Ve formu oluştur, reklamını ver.
CRM Customer Relationship Management - Muşteri İlişkileri Yonetimi
Facebook reklam datalarını 90 gun tutuyor.
Bunları bilgisayarımıza donemsel olarak indirmemiz gerekiyor.
Kayıtlı Formlara Ulaşma:
Business Manager - Sayfayı Tıkla - Yayınlama Aracları - Potansiyel Muşteri Formları.
Aynı yerde Potansiyel muşteri kurulumu - CRM Sağlayıcı - Gmail ile kurulum yapabilirsiniz.
Zapier ile eklenen formları mail atabilirsiniz, Excele ekleyebilirsiniz, Elasticmail ’e entegre edebilirsiniz.
Retargeting: Araclar - Hedef Kitle - Ozel Hedef Kitle - Etkileşim - Potansiyel Muşteri Bulma
ve buradan hangisine retargeting yapmak istiyorsanız o form veya formları secebiliyorsunuz.
Instagram Reklamları
Reklamlar Instagram uygulamasından değil, Business Manager ’dan verilmelidir.
İşletme ayarlarından Instagram hesabı ekleyip, Reklam Hesabı ata demeliyiz.
Reklam Klavuzu icin: https://www.facebook.com/business/ads-guide
Facebook Katalog Reklamları
İşletme Ayarları - Katalog - Yeni Bir Katalog Oluştur.
Ozel Donuşumler (Custom Convercions)
İşletme Ayarları - Custom Convercions - Ekle - Yeni Bir Custom - Pixel sec.
Donuşum Reklamı (Conversion)
Bu reklam turunde pixelimizde veri olması gerek, yani en az birkac satış olması gerekiyor.
Pixelde yeterli veri yoksa, sepete ekle veya icerik goruntulemeden başlamak daha mantıklı.
Once sepete ekleme pixeli ile veriler coğaltılır, sonra alışveriş pixeli ile satışları artırabiliriz.
Başarılı Reklam Metni
Sattığınız urun veya hizmette uzman olun. Hedef kitlenizi yani muşterilerinizi iyi tanıyın. Metindeki ilk cumle ikinci cumleyi okutmalı. Korkmadan metni yazın, mukemmel olmaya calışmayın. Duzeltme yapın, mutlaka metni yazdıktan sonra tekrar okuyun. Birkac gun metinle ilgili hic birşey yapmayın. Son duzeltmeleri yapın ve yayımlayın. P.U.C.K.T.Y. Problem - Uzerine git - Cozum - Kanıt - Teklif - Yanıt
Problem cozme, muşterinin isteklerini karşılamak.
Uzerine gitme, problemin tanımını yapmak.
Cozum sunmak, farkımızın ne olduğunu gostermek.
Kanıt evresi, urunlerinizi deneyimleyen muşterilerinizin memnuniyet yorumları.
Teklif vermek, muşterinin ihtiyacını belirleyip, maliyetini bildirmek.
Yanıt vermek, SSS Muşterinin kafasındaki sorulara cevap vermek.
Ozel Hedef Kitleleri
Menu - Varlıklar - Hedef Kitle, burada varlık kutuphanesine giriyoruz ve ozel hedef kitle sekmesine tıklıyoruz.
İnternet sitesi trafiği (Pixel verilerini suzme) Muşteri dosyaları (Mail marketing yaptığınız muşterilerinize reklam verilebilir) Uygulama hareketleri (Uygulama indiren muşterilere reklam verilebilir) Cevrim dışı hareketler (Fiziksel mağazalar icin) Facebook Kaynakları
Video (Video reklamlarında suzme) Instagram işletme profili (Instagram reklamlarından elde edilen verileri suzme) Potansiyel muşteri formu (Acan, acan gondermeyen, acan gonderen) Etkinlikler (Etkinlik reklamlarını suzme) Hızlı deneyim Facebook sayfası (Sayfa eventlerini suzme)
Teklif Stratejileri (Manuel Bidding)
Ucret ust sınırı Teklif ust sınırı Hedef ucret Facebook teklif stratejileri, butceniz veya hedefleriniz doğrultusunda maksimum verimi sağlamaya calışan optimizasyon bicimidir. Facebook ’da hedefimiz doğrultusunda teklif stratejilerini belirlemeniz gerekiyor. Donuşum maliyeti duşurmek istiyorsak bunu goz onunde bulundurarak Hedef Ucret stratejisi ile lead maliyeti minimum seviyede tutmak istiyorsak En Duşuk Ucret stratejisini kullanabiliriz. Bir teklif , hedef kitlenizdeki birinden istediğiniz sonucu elde etmek icin ne odemek istediğinizi gosterir. Ancak, teklifiniz sectiğiniz optimizasyon etkinliğinin maliyeti değildir. Bir sonucun maliyetini doğrudan kontrol etmek istiyorsanız, o zaman maliyet sınırını veya hedef maliyeti kullanın.
En Duşuk Ucret
En duşuk ucrete en fazla sayıda potansiyel muşteri elde etmenize yardımcı olan optimizasyon bicimidir. Butcenizi en iyi ve en verimli şekilde harcamak istiyorsanız En Duşuk Ucret teklif stratejisini tercih edebilirsiniz. Kampanyalarınız bu teklif stratejisi ile en duşuk ucretler ile sonuc verir. Bu teklif stratejisi, hedef kitlenizin ne kadar bir eylemin sizin icin değerli olduğu hakkında hicbir fikriniz yoksa ve KPI ’larınıza ulaşmak ve butcenizi harcamak icin gerekli duzeltmeleri nasıl yapacağınızdan emin değilseniz idealdir.
Teklif Ust Sınırı
Maliyeti kontrol etmek ve bu teklifte mumkun olduğunca fazla kullanıcıya ulaşmak icin acık artırmalar arasında bir maksimum teklif belirleyebilirsiniz.Ucret ust sınırı yerine teklif ust sınırını, sadece aldığınız optimizasyon olaylarının her biri uzerinde sıkı kontrol sahibi olmanızı gerektiren durumlarda kullanabilirsiniz.
Maliyet sınırı
Maliyet verimliliğini en ust duzeye cıkartmak icin bu teklif stratejisini kullanabilirsiniz. Edinme Başı Maliyetini belirleyip donuşumleri hedeflediğiniz tutarda getirme imkanı yaratabilirsiniz. Reklam setleriniz oğrenme aşamasını tamamladıktan sonra bu teklif stratejisini kullanmanız doğru bir karar olacaktır.
Hedef Ucret
Bu teklif stratejisi yalnızca donuşumler icin optimize etmenize olanak sağlayan kampanya hedefleri icin kullanılabilir. Hedef Ucret ile maksimun donuşum elde edebilirsiniz. Kampanyanızın son 30 gunluk sonuc başı maliyetine bakarak bir hedef ucret belirlemeniz teklif stratejisinin doğru calışmasını sağlar. Reklam setleriniz oğrenme aşamasını tamamladıktan sonra Hedef Ucret teklif stratejisini kullanmanız kampanyanın sağlıklı calışmasına neden olur. Hedef Ucret teklif stratejisi donuşumler, katalog ve potansiyel muşteriler bulma kampanyasında gecerlidir. Hedef Ucreti ortalamanın altında verirseniz kampanyalarınız yeterli erişimi almayıp performans gostermeyebilir. Bu yuzden hedef ucreti doğru bir şekilde belirlemeniz gerekiyor.
En Yuksek Değer
Katalog ve donuşum kampanyalarınız icin En Yuksek Değer stratejisi sizler icin uygun olabilir. Reklam harcamalarından elde ettiğiniz geliri (ROAS) arttırmak icin bu teklif stratejisini tercih edebilirsiniz. Belirlediğiniz donuşum aralığına gore orneğin; bir kullanıcı reklamı tıklayıp 1 veya 7 gun icerisinde alışveriş yapan kişilerin donuşum değerini en ust duzeye cıkarmaya calışan bir teklif stratejisi bicimidir.
Uygun minimum ROAS teklifini belirlemek icin, yakın zamandaki gecmiş ortalama ROAS ’ı referans olarak kullanın ve hedef olarak değil, bir referans noktası olduğundan% 20 duşurun. Başvuruda bulunmak icin gecmiş bir ROAS yoksa, en son ortalama satın alma değerini veya işletmeler / gecmiş ortalama EBM tarafından tanımlandığı şekilde kullanın. Bu ortalamalar, minimum ROAS kampanyasıyla karşılaştırılabilir bir kampanyaya dayanmalı ve ortalama değer secilen donuşum penceresine gore belirlenmelidir. Orneğin, 1 gunluk bir donuşum penceresi secerseniz, 1 gunluk ortalama kullanın. 7 gunluk bir donuşum penceresi kullanıyorsanız, 7 gunluk bir ortalama kullanın. Daha fazla donuşum elde etmek icin daha duşuk bir ROAS eşiğiyle başlayın, kÂrlılığı ve olceği en ust duzeye cıkarmak icin zaman icinde teklifi artırma ozelliğini koruyacaksınız. Minimum ROAS değerinizi cok yukseğe ayarlamak, en yuksek değere ayarlanmış Değer Optimizasyonu kampanyalarının yanı sıra olceklendirme ve gercekleştirme yeteneğinizi de engeller. Ucret Ust Sınırı
Ucret ust sınırı, optimizasyon olayı başına istediğiniz ucreti bize doğrudan belirtiriz. Bu da, olay başına ortalama ucretinizi istediğiniz ucrette veya bu ucretin altında tutmayı hedeflerken maksimum sayıda donuşum sunmamızı sağlar.
Dijital Pazarlama Notları
Reklam Alımı & Satışı0 Mesaj
●4 Görüntüleme
- ReadBull.net
- E-Ticaret ve Dijital Alışveriş
- SEO Hizmetleri
- Reklam Alımı & Satışı
- Dijital Pazarlama Notları