Mail reklamcılığını diğer reklam aracları ile karşılaştırıldığında, en etkili ve en az maliyete sahip reklam araclarındandır. İnternet reklamcılığının hızla ilerlediği gunumuz de toplu mail gonderimi ile reklam yapmak, internet reklamcılığının en gozde yontemlerinden birisi haline gelmiştir.
Gunumuz de dunyanın herhangi bir yerinde olan bir kişi kendisinden farklı bir konum da olan ve hic tanımadığı diğer bir kişiye anında ileti ulaştırabildiği tek aracın internet olduğunu duşunursek. E-mail Reklamcılığı ile ulaşabilme imkÂnınızın olmadığı hedef kitlelere, farklı muşteri gruplarına ve kişilere reklam tanıtımlarınızı iletebilir, onlara ulaşabilirsiniz.
Elden ele gezen milyonlarca e-mail paketlerinin tam tersine gercek karşılığı olan kullanıcılar hedeflenmiş olmalı ve sağlıklı mail adresleri oluşturulmuş olup olmadığı kontrol edilmelidir.
E-Mailler oluşturulurken şunlara onemle dikkat etmelisiniz
*Dataların guncellik yapısı ( yeni kullanıcıların e-mailleri ) eklenmesi,
*Gecersiz hale gelmiş adreslerin silinmesi,
*Yuzbinlerce mail adresi itinayla kategorilere ayrıştırma işleminin doğru yapılıp yapılmadığı,
TOPLU MAİL GONDERMEDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
E-mail Reklamcılığı incelemek gerekirse, gunumuzun tuketicileri uzun bir satın alma seceneğine sahip ancak kısa zamanlı hafızaya sahiptir. Muşterilerinize; kendinizi ve urunlerinizi hatırlatmanız, bu sektorde halen var olduğunuzu bilincaltı olarak onlara tekrar hatırlatmanız ve herhangi bir şeye ihtiyacları olduklarında ilk olarak sizi hatırlamalarını sağlamak icin belirli aralıklarla anımsatma yapmalısınız. Periyodik haber bultenleri, kampanya ve duyurularla sizinle alakalı tum gelişme ve haberleri en kısa surede muşterilerinize ulaştırabilir ve bilgi edinmelerini sağlayabilirsiniz. Eğer bir marka oluşturmaya calışıyorsanız bu sistemi goz ardı etmemelisiniz. İnternet bu işi basitleştirebileceğiniz en başarılı ve en ucuz platformdur.
E-mail Reklamcılığı sayesin de muşterilerinizle devamlı irtibat halinde kalırsınız. Muşterilerinize ve muşteri adaylarınıza ozel kampanyalar, ozel indirim ve teklifler hatta urun ve hizmetler sunabilirsiniz. Bu işlem icin de hic bir ek maliyete gerek duymadan bildirim yapabilirsiniz!
E-Mail Reklam calışmalarınız da calışacağınız firmanın kurumsal kimliğine cok dikkat etmelisiniz. Reklam kampanyaları sistematik bir yapıda ve kaliteyi onem veren bir firma olası cok onemlidir.
E-Mail gonderimleri icin de bu doğrultuda bir reklam stratejisi oluşturun. Mailing calışmanızda hazırlanacak metnin iceriğini titizlikle duzenleyerek, en doğru ve en etkili replikleri ozenle hazırlamalısınız. Yaşanabilecek olumsuz bircok sıkıntıyı goz ardı etmemelisiniz.
Doğru tuketici kitlesini tespit etmek cok onemlidir. Beraberin de urununuzun veya markanızın pazarlama zamanı iyi planlanmalıdır. Verimli bir mailing reklam calışması en kısa surede geri donuşlerle kendini belli edecektir.
2011 yıllarının kasım ayın da 1980lerde kurulan bir X dershane bir reklam şirketi ile anlaşır ve reklam butcesini 1 MİLYON TL olarak belirler. Firma kendilerine gorsel medya da reklam yapmanın en iyi geri dunuşlerin olacağı konusunda firma yetkilisini ikna eder. Reklamlar artık her yerde yayınlanmaya başlar. 1 ay suresince akşam saatlerin de butun tv kanalların da dizilerin bitiminde reklamları yayınlanır. Bir aylık sure biter ve reklamlar yayından kaldırılır. Muşteri sizi unutmaya başlamıştır. Reklamların geri donuş analizlerini incelediğim de ise tam bir rezaletle karşı karşıya olduklarını gordum. Hem zamanlarını kaybettiler hem markaları zedelendi hem de para kaybettiler. Turkiye genelin de bir hatırı sayılır bir anket firmasının yaptığı bir ankette potansiyel muşteri adayları ve oğrenciler şimdi 2012 yılının başlarında olmamıza rağmen bu reklamı hicbiri izlememiş ve bilgi sahibi değiller. Sizlerin de boyle bir hata yapmanızı istemediğim icin ve bu hataların nedenlerini anlatmaya calışacağım.
Şurası unutulmamalı ki gondereceğiniz mailde bulunan icerik ve profesyonel hazırlanmış bir e-broşur reklam calışmanızda oldukca onemli bir rol oynar. Duzgun ve sistematik olarak gonderimi yapılan mailler, kendini doğru ifade eden iyi bir icerik ve iyi bir konu başlığı hic şuphesiz mailing reklam başarınızı kat be kat arttırır.
Bu konu cok dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Cunku yapacağınız bir hata sizi cok olumsuz etkileyebilir. Sizler icin daha fazla araştırma yaptığımı ve eğer bu işle ilgileniyorsanız incelemeniz ve bilmeniz gereken daha bircok detay olduğunu bilmelisiniz
Toplu maİl reklamciliĞi nedİr
Dijital Alışveriş0 Mesaj
●2 Görüntüleme
- ReadBull.net
- E-Ticaret ve Dijital Alışveriş
- Dijital Alışveriş
- Toplu maİl reklamciliĞi nedİr