Amazon.com'dan urun aldığınızda hızlı kargo secerseniz urun DHL Express ile geliyor. Kargo takip kısmında ''Gonderi gumruğe tabidir'' durumuna geldiğinde DHL Expressten şoyle bir SMS geliyor. ''Gumruk cekim islemlerini tamamlamak icin TC Kimlik Numaranızı ve eksiksiz dogru icerik bilgisini konu bolumune takip numaranızı ekleyerek [email protected] mail adresine iletiniz. Soru ve talepleriniz icin 444 0 040 nolu telefonu arayabilirisiniz''
(Aramada cıksın diye Turkce karakter kullanmadan orijinal bozuk haliyle atıyorum modlar duzeltmezse sevinirim)

Bu mesajdan sonra icerik bilgisini nasıl atarım sorusu oluşuyor.
1. Normal Yol;
Konu bolumune sadece takip numarasını ekleyip alta TC Kimlik Numarası: 12345678901
İcerik Bilgisi: 1 Adet X urunu A markası B model C model kodu.
Ornek mail;

Bu şekilde gonderdiğinizde tamalanmış oluyor.
2. ve Daha Sağlam Yol
444 0 040 Numarasını arayıp. Soylenenleri dinleyerek, once gumruk departmanına bağlanmak icin 3'e basıp. Sonra Bireysel ve Ticari olmayan urunleriniz icin kategori 3 kapsamındaki gumruk işlemleri icin 2'e basıp muşteri temsilcisine bağlanabilirsiniz. Muşteri temsilcisine bağlandıktan sonra sizden 10 haneli ''Gonderi Takip Numaranızı'' istiyor. Ondan sonra adınızı sorup ''TC Kimlik Numaranızı'' ve Telefon numaranızı alıp, urunun ne olduğunu soruyor. Gerekli bilgileri verdikten sonra ozel odeme ve belge işlemi varsa (normal %20 vergi haric) sizi ona gore yonlendiriyor. Ozel bir durum yoksa bilgilerinizi gerekli yerlere girip işleminiz tamamlanmış oluyor. Normal şartlarda bu olaydan 1 gun sonra gumruk işlemleri tamamlanıp ilinize gore gidecek kargo firmasına genelde Aras Kargo urun teslim ediliyor.
Merak edenlere ne zaman olacağını tahmin etmek isterseniz ornek takip bilgileri atıyorum. Burada yazan saat turkiye saatine gore oluyor.

