MediaMarkt ’ın perakende sektorunun geleceğine yon verecek girişimcileri desteklemek icin başlattığı MediaMarkt Startup Challenge yarışmasının kazananları belli oldu. 51 ulkeden 205 farklı girişimin değerlendirildiği yarışmanın kazananı, dijital dunyayı ve veri destekli kişiselleştirmeyi bir araya getirerek gercek zamanlı muşteri deneyimini iyileştiren Oriient oldu. Yarışmada ikinciliği Varsapp, ucunculuğu ise Vouchery.io aldı.
Bir girişimcinin fikriyle başlayan bircok proje, bugun ekonominin ve dunyanın geleceğine yon veriyor. Ozellikle artan dijitalleşmeyle birlikte tuketicilerin alışkanlıklarının değişmesi ise perakende sektorunde yaratıcı ve verimli iş sonucları uretecek girişimcilerin onemini artırıyor.
Bugunun inovatif fikirleriyle geleceğin perakende dunyasına yon vermek isteyen MediaMarkt Turkiye, bu amacı doğrultusunda 2018 yılında başlattığı MediaMarkt Startup Challenge projesinin 5 ’incisini; Google, Index Grup, Zip ve Hacquarters iş birliğiyle duzenledi. 51 farklı ulkeden 205 farklı girişimin değerlendirildiği yarışmanın on elemesini gecen 10 girişim ise 1 Kasım tarihinde duzenlenen final etkinliğinde juriye sunumlarını yaptı.

MEDİAMARKT STARTUP CHALLENGE 2022'NİN KAZANANI ORRİENT OLDU

Ozellikle perakende satış teknolojileri, kurumların dijitalleşme surecleri ve satış sonrası teknolojileriyle ilgili alanlardan başvuru kabul eden MediaMarkt Startup Challenge 2022 ’nin kazananı Oriient oldu.
İc mekan konumlandırma sistemi olan Orieent, dijital dunyayı ve veri destekli kişiselleştirmeyi bir araya getirerek gercek zamanlı muşteri deneyimini iyileştiriyor.
Yarışmada ikinci olan Varsapp insanların kullanmadıkları eşyalarını kiraya verebilecekleri veya ihtiyac duydukları urunleri kiralayabilecekleri bir kiralama pazaryeriyken ucuncu olan Vouchery.io ise markaların kişiselleştirilmiş dijital promosyonları otomatikleştirmesine yardımcı olarak kampanyalardan yatırım getirisini artıran yapay zeka destekli bir promosyon altyapısı.
Yarışmaya ev sahipliği yapan ve juri koltuğunda bulunan MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO ’su ve MediaMarkt Turkiye CEO ’su Yenal Gokyıldırım, “yarışmamız ile girişimcilere destek sunmaya ve ulkemizde girişimcilik ekosistemini geliştirmeye devam ediyoruz” dedi.

Gokyıldırım “Tum calışmalarımızın temelinde muşterilerimizi daha iyi tanımak, ihtiyaclarını anlamak, muşteri deneyimini ve memnuniyetini her zaman en ust seviyede tutarak deneyim şampiyonu olmak yatıyor. Bugun sektorunde Avrupa ’nın acık ara lideri olmamızı sağlayan guc ise farklı teknolojilere tanıklık ettiğimiz tarihimizde her turlu inovasyona acık olmamız ve onu en iyi şekilde kullanmamız. Bu nedenle biz kendimizi her zaman “geleceğin perakendecisi” olarak goruyoruz. MediaMarkt Startup Challenge ’ı da globaldeki bu vizyonumuzu Turkiye ’de de hayata gecirmek ve ulkemizdeki girişimleri desteklemek icin başlattık. 5 yıl once dijitalleşmeyi iş sureclerine adapte edebilen ve bu bağlamda perakende sektorune yonelik cozumler geliştiren projeleri aramak uzere yola cıktığımız projemiz, ilerleyen yıllarda kapsama alanını genişletti ve dunyanın bircok ulkesinden başvuru almaya başladı. Yarışmamızın ilk yılında aldığımız başvuru sayısı yaklaşık 60 ’ken bu yıl 51 farklı ulkeden 205 girişimi değerlendirdik. Tum bunlar MediaMarkt Startup Challenge ’ın doğru yolda ve sağlam adımlarla ilerlediğinin en buyuk gostergeleri. Bundan gurur duyuyoruz. Ayrıca başta Orieent, Varsapp ve Vouchery.io başta olmak uzere tum girişimcilerimizi kutlar, destekleri icin Google, Index Grup, Zip ve Hacquarters ’a teşekkur ederim” diye konuştu.

MEDİAMARKT STARTUP CHALLENGE 22'YE BAŞVURAN PROJELER HAKKINDA
·51 ulkeden 205 başvuru değerlendirildi
·Bunlardan 103 ’u perakende satış teknolojileri,
·54 ’u kurumsal dijitalleşme surecleri,
·15 ’i satış sonrası teknolojilerle ilgili girişimler oldu.
·Geri kalan başvurular ise farklı alanlarda yapıldı.
·Başvuran girişimlerden 136 ’sı yatırımcılardan fon toplamayı başardı.

YATIRIM SERİLERİ
·Seri B ’den 1,
·Seri A ’dan 12 girişim bulunuyor.
·61 ’i tohum aşamasındayken 65 ’iyse tohum oncesi seviyede.
GECMİŞ YILLARDA MEDİAMARKT STARTUP CHALLENGE
4 yılda toplam 525 girişim değerlendirildi. Bunların:

·268 ’i perakende satış teknolojileri,
·145 ’i Kurumların dijitalleşme surecleri,
·54 ’u satış sonrası teknolojileri ve
·59 ’u da farklı alanlardan.
·85 girişimle yuz yuze goruşuldu. 43 girişim sahnede cozumunu anlattı.
·Gecmiş donem kazananlarından Buybuddy ile 18, Udentify ile 5 mağaza iş birliği yapıldı.
·AssistBox, B2Metric, Optiyol ve Qumpara gibi perakende dunyasına yon verecek girişimlerle de pilot calışmalara imza atıldı.