• NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 2 GB VRAM
• i5 1035G7 (10th Gen) 3.6 GHz
•8 GB RAM DDR4 2666 MHz
•Windows 10 Home
720P15 FPS ile en duşuk ayarlarda oynayacağım soylenirken, yaptığım ince ayarlamalarla 1600x900 Yuksek-orta karışımı ayarlarla 25-35 FPS değerlerinde oyunu bitirdim

Birkac fotoğraf gostermem gerekirse;
Lafı fazla uzatmadan rehbere gecmek istiyorum

BAŞLANGIC AYARLARI:
Resolution: 1920x1080
• Cozunurluğunuzu secebilirsiniz)
V-Sync: On
• Ekranda yırtılmalar varsa acılabilir.
Tripple Buffering: On
• 2-3 FPS arttırır.
TEMEL AYARLAR:
Texture Quality: High
• Oyundaki gercekciliği en fazla etkileyen ayarlardan biridir. Dokuların kalitesini değiştirir. Low ile Ultra arasında 6-7 FPS fark var. Oyunda en az High Texture kullanılmasını oneririm.
Anisotropic Filtering: 8X
• 2K'da veya 4K'da oynamadığınız surece FPS kaybı yok.
Lightning Quality: Medium
• Oyundaki lambaların, kamp ateşlerinin ve mumların ışık kalitelerini belirler. High ile Medium arasında 5 FPS var. Low ile aralarında FPS farkı yok.
Global Illuminations Quality: High
• Oyundaki atmosferik ışıklandırma kalitesini ayarlar. Low/Med/High FPS farkı yok. Ultra ile 5 FPS fark var.
Shadow Quality: High
• Golge kalitesini ayarlar. Sacma gelebilir ancak Low ve Med'den daha yuksek FPS veriyor.
Far Shadow Quality: Medium
• Uzaktaki golgelerin kalitesini ayarlar.
Screen Space Ambient Occlusion: Medium
• Low yapınca kotu gozukur. Medium ideal. Kapalı alanlardaki ışıklandırma kalitesini ayarlar.
Reflection Quality: Low-Medium
• Her bir ayar arasında 5'er FPS'lik kayıp var. Oyundaki cam/su birikintisi gibi yansıtıcı yuzeylerdeki yansıma kalitesini ayarlar.
Mirror Quality: Medium
• Şehir ortamında fazla FPS kaybına sebep oluyor. Aynalardaki yansıma kalitesini ayarlar.
Water Quality: Ozel (İnce ayarlamalar yapılacak)
Volumetric Quality: Ozel (İnce ayarlamalar yapılacak)
Particle Quality: Low-Ultra
• İşlemciye yuk bindiren gereksiz bir ayar. Eğer işlemciniz iyiyse FPS kaybı olmadan
Ultra'da kullanabilirsiniz. Rhodes'te ve Emerald Ranch'te FPS farkı hissedilir.
Tesellation Quality: Low-Ultra
• Bu ayarda Particle Quality gibi işlemciye yuk bindiren bir ayardır. Atların ve
İnsanların yumuşak zeminde bıraktığı ayak izlerinin kalitesini ayarlar. İsteğe bağlı.
TAA: Medium-High
• Kapalı olması durumunda oyundaki goruntuyu bozan bir ayar.
FXAA: Acık-Kapalı
• Goruntu kalitesini etkileyen bir ayar. Kullanıcıya bağlı denenebilir. 1-2 FPS fark eder.
MSAA: KAPALI!
• Herkesin bileceği uzere en fazla FPS kaybına sebep olan ayar. Acılması halinde guzel
Bir goruntu elde edilebilir. Ancak FPS kaybı fazla olur.
İNCE AYARLAMALAR:
Graphics API: DirectX12-Vulkan
• Yuksek FPS icin Vulkan tercih edilmelidir. Laptop kullanıcıları Vulkan + Cercevesiz Pencereli
Kullanmalıdır. DirectX12 daha stabildir ve daha az hatalıdır. FPS farkları 2-3 olmakla birlikte
Goruntu arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır. DX12 her daim tam ekranda yuksek FPS verir.
Near Volumetric Resolution: Low
• Gereksiz bir ayar. Yakındaki tozlu ruzgar kalitesini ayarlar.
Far Volumetric Resolution: Medium
• Uzaktaki tozlu ruzgar kalitesini ayarlar.
Volumetric Lightning Quality: Medium
• Sislerin ve toz bulutlarının arasından suzulen ışığın kalitesini ayarlar.
Unlocked Volumetric Raymarch Resolution: Off
• Oyundaki gereksiz bir ayar.
Particle Lightning Quality: Low
• Gereksiz bir ayar. Partikuler ışıklandırma kalitesini ayarlar.
Soft Shadows: Off
• Daha keskin golgeler icin kapalı olmalıdır. Birkac FPS fark eder. Kullanıcıya bağlı olduğundan fazla soze gerek yok.
Grass Shadows: Medium
• Cimenlerin golgelendirme kalitesini ayarlar. High'te 2-3 FPS kayıp oluşurken, Low ve Mediumda FPS değerleri aynıdır.
Long Shadows: Off
• Gun batımında oluşan uzun golgeleri ayarlar. FPS farkı yok denebilir.
Full Resolution SSAO: Off
• Gercekten gereksiz bir ayar.
Water Refraction Quality: Low
• Sulardaki yansımaların kırılmasını ayarlar.
Water Reflection Quality: Medium
• Sulardaki yansımaları ayarlar. Hatırı sayılır bir FPS değişimi sağlar
Water Physics Quality: 1 Seviye
• Fazlasıyla FPS kaybı var.
Resolution Scale: 0.667-1.25
• Oyunda yuksek FPS almak icin 0.667'e duşurulebilir. Ancak uzaktaki nesneler bulanık olur. Ancak diğer oyunlardaki gibi bozuk bir bulanıklık soz konusu değil.
Arttırılması, FPS kaybına karşılık goruntude keskinlik sağlar. 0.5 (1/2) resolution scale yapılması tavsiye edilmez cunku goruntude bariz bozulmalar meydana gelir.
TAA Sharpening: %50
Motion Blur: Off
• Sağa sola donerken bulanıklık efekti oluşturur.
Reflection MSAA: Off-4X
• Eğer Reflection Quality Low ise kapalı, medium ise 4X yapılmalıdır. Daha yuksek yansıma seviyelerinde
Devasa FPS kayıpları oluşabilir. Yansımaların daha puruzsuz gozukmesini sağlar.
Geometry Level of Detail: %0-%50
• Oyunda herkese gore değişken olan bir ayar. FPS kazanımı acısından %0 kullanilabilir. Eşyaların oluşma uzaklığını ayarlar. Ancak %0'la bile eksiklik hissedilmezken %100'e cekip devasa FPS kayıpları yaşamak kullanıcıya bağlı.
Grass Level of Detail: 4/10
• Cimenlerin cizim mesafesini ayarlar. İdeal olarak 4. seviye tercih edilebilir.
Tree Quality: Medium
• Ağacların kalitesini ayarlar. Ormanlarda FPS farkı hissedielbilir. Goruntude devasa bir değişim yaşanmaz.
Parallax Occlusion Mapping: Low
• İki farklı zeminin birbiriyle ortuşmesini ayarlar.
Decal Quality: Low
• Kurşun deliklerinin sıklıklarını ayarlar.
Fur Quality: High
• Kurk kalitesini ayarlar. Kişiye bağlı değiştirilebilir.
Tree Tesellation: Off
• Ağacların daha kabarık olmasını sağlar. FPS farkı fazla.
SON SOZLER:
Rehberimin burada sonuna geliyorum. Umuyorum herkes istediği gibi ayarlamalarını cekerek oyuna dahil olur


Surprizbozan: Etiketler @nikobellic35 @flukzen @cruellaa @MoTionless IN White @dertlioyuncu