Merkezi Londra ’da bulunan perakende piyasa araştırma şirketi Kantar Group ’un iştiraki olan Kantar Worldpanel tarafından yapılan acıklamada, ulkede supermarketlerdeki urunlerin fiyatlarının bu yılın ekim ayında gecen senenin aynı ayına kıyasla yuzde 14,7 yukseldiği bildirildi.
Acıklamada supermarket urunlerindeki fiyat artışının gelecek donemde benzer şekilde ilerlemesi halinde, yıl sonunda tuketicilerin yıllık toplam market giderlerinin ortalama 682 sterlin daha artmasının beklendiği kaydedildi.
Şirketin verilere ilişkin yaptığı acıklamasında, ulkede hızla artan urun fiyatları nedeniyle, tuketicilerin bu yılın ekim ayında market zincirlerinin kendi adları altında sattığı daha ucuz temel urunlere olan talebin yuzde 10'un uzerinde arttığına vurgu yapıldı.
HANE HALKININ YUZDE 27'Sİ MARKET ALIŞVERİŞİNDE ZORLANIYOR
Acıklamada, bu yılın haziran ayında enflasyonun yuzde 10,1 artış kaydederek, son 40 yılın en yuksek seviyesine ulaştığı hatırlatılırken hane halkının yuzde 27 ’sinin market alışverişlerini yapmakta zorlandığı belirtildi.
Acıklamada ekonomik tahminlerde potansiyel bir resesyonun beklendiği yonunde goruşlere atıf yapılırken ulkede 14 yıl once pazar paylarının toplamı sadece yuzde 4,4 olan indirimli supermarket zincirleri Aldi ve Lidl ’ın şu anda pazar paylarının yuzde 16,4 seviyesinde olduğu bildirildi.
- Paylaş