Son acıklanan rakamlara bugun dunyada iki milyara yakın aktif kullanıcı sayısına sahip olan Instagram, dunyanın en populer sosyal medya platformlarından bir tanesi. Bu nedenle platformda kendinizin ya da markanızın sahip olduğu profilin tanınması son derece onemli. Hepimizin bildiği gibi bu tanınmanın ilk adımı Instagram keşfete duşmekten geciyor. Peki Instagram keşfete duşmek icin neler yapmak gerekiyor?
Oncelikle bilmelisiniz ki Instagram keşfet algoritması benzer bir sistemle de olsa her kullanıcı icin ayrı calışır. Yani her kullanıcının keşfet sayfası kendine ozeldir. Bu nedenle Instagram keşfete duşmek isteyen bir profilin amacı herkese gorunur olmak değil, hedef kitlesine gorunur olmaktır. Gelin işin temeline inelim ve Instagram keşfet nedir, algoritması nasıl calışır yakından bakarak Instagram keşfete duşme onerilerinden bazılarını gorelim.
Temelden başlayalım, Instagram Keşfet nedir? Instagram mobil uygulamasındaki arama sayfasını actığınız zaman karşınıza takip etmediğiniz hesaplar tarafından paylaşılan gonderiler cıkar, işte burası Instagram keşfet sayfasıdır. Adı uzerinde Instagram keşfet sayfasında takip etmediğiniz hesapları keşfedersiniz. Coğu zaman bu sayfadaki gonderiler ve Reels videolar ilgi alanlarınıza gore secilse de asıl belirleyici unsur Instagram algoritmasıdır.

Instagram algoritması nasıl calışır? Instagram ’ın About sayfasında konu hakkında yaptığı acıklamaya gore platform bir algoritma kullanıyor ancak tek bir algoritma kullanmıyor. Her birinin farklı amacı olan pek cok algoritma, sınıflandırıcı ve surec var. Tum bunların amacı, Instagram kullanıcısının platformda gecirdiği vakti en eğlenceli hale getirmek.
Yine Instagram ’ın acıklamasına gore bu surec adım adım ilerledi. 2010 yılında paylaşımlar kronolojik sıralamayla ilerliyordu. 2016 yılında kullanıcılar, gonderilerin yuzde 70 ’ini goremeden platformdan cıkıyordu. İşte bu nedenle Instagram muhendisleri ana sayfa akışınızı, keşfet sayfanızı ve Reels sayfanızı en iyi hale getirecek algotirmalar hazırladılar.
Bu algoritma soz konusu paylaşımın ne zaman paylaşıldığına, nereden paylaşıldığına, sizin beğeni sıklığınıza, gorsel yazılarına, video uzunluklarına, gondericiye, kullanıcı aktivitelerine ve kullanıcının gonderi paylaşan hesapla girdiği etkileşime kadar pek cok farklı unsur uzerinden değerlendirilerek karşınıza cıkıyor.

Keşfet sayfası biraz farklı: Instagram Keşfet algoritması nasıl calışır? Instagram keşfet sayfası ana sayfa akışından ve hikaye akışından biraz daha farklı bir algoritmayla calıştığı icin ozel bir başlık acmakta yarar var. Instagram keşfet algoritmasının elindeki ilk veri takip ettiğiniz hesaplar, beğendiğiniz gonderiler ve yaptığınız yorumlardır. Bu ilk veri uzerinden algoritma, bir ağacın koku gibi derinlere uzanmaya başlar.
Orneğin siz X hesabını seviyor ve her paylaşımını beğeniyorsunuz. Algoritma, X hesabını takip edenleri ve onların aynı şekilde severek takip ettiği hesapları bulur. Diyelim bu kullanıcılar Y hesabını da aynı şekilde takip ediyor, hemen keşfet sayfanıza Y hesabının gonderileri duşmeye başlıyor. Gonderi konularında da benzer bir sistem işliyor.
Yani Instagram keşfet algoritmasının ilk ve en temel amacı etkileşime gireceğiniz gonderileri sizin karşınıza cıkarmaktır. Ardından bu algoritma keşfet performansınızı olcuyor. Kucuk resimlerden etkilenip hangi gonderileri actınız, hangilerini beğendiniz, hangilerinde vakit gecirdiniz tum bunları olcerek benzerlerini sunmaya devam ediyor. Ozetlemek gerekirse Instagram keşfet algoritması bir ayna gibi, siz ne yaparsanız onu size donduruyor.
Peki biz ne yapalım? İşte Instagram Keşfete duşme onerileri: İlk ve en temel kural, ilgi cekici paylaşımlar yapın. Keşfete duşen diğer gonderilerden ilham alın. Paylaşımlarınızı doğru zamanda yapın. Farklı paylaşım turleri deneyin. Uygun fiyatlara reklam vermekten cekinmeyin.
İlk ve en temel kural, ilgi cekici paylaşımlar yapın: Algoritma, sınıflandırma, surec falan tamam ama asıl noktayı asla kacırmayın; ilgi cekici paylaşımlar. Kendinize ya da markanıza ait Instagram hesabında bir tema belirlemelisiniz, boylece konu kapsamınız belirli olur. Bu kapsam cercevesinde kullanıcıların o gun yuzlerce defa gorduğunden farklı paylaşımlar yapın.
İlgi cekici paylaşımın ilk ozelliği goze carpmasıdır. Binlerce gonderi ile birlikte gorulen paylaşımınız once bir goze carpacak ve kullanıcı onda vakit gecirecek ki Instagram da bunun keşfete duşmeye değer olduğunu gorecek. Elbette ilgi cekici ama ici boş bir paylaşımı kimse sevmez. Bu nedenle goze carptıktan sonra kullanıcıya farklı şeyler sunmayı da ihmal etmeyin.
Keşfete duşen diğer gonderilerden ilham alın: Her kullanıcının Instagram keşfet sayfası ona ozel olsa bile genel olarak bu sayfada karşınıza cıkan paylaşımların bazı ortak noktaları vardır. Instagram keşfete duşmek isteyen bir profil sahibi olarak bu ortak noktaları keşfetmeniz gerekiyor. Ozellikle sizinle benzer temaya sahip ya da benzer konuları işleyen hesapları bir odev gibi oturup incelemeniz gerekiyor.
Elbette cok tutmuş milyonlarca kullanıcıya sahip bir hesabın paylaşımlarını alıp birebir taklit etmeyin ama bir bakın bakalım bu hesap ne yapıyor? Sonucta bu tur hesaplardan bazıları bu işe yıllarını vermiş editorler tarafından yonetiliyor. Taklitten kacınarak ama ilhamı on planda tutarak yeni icerikler hazırlamalısınız.
Paylaşımlarınızı doğru zamanda yapın: Uykum kactı paylaşım yaptım, boş vaktimde birkac hikaye paylaştım ya da bir anda elli tane hikaye paylaştım diyorsanız acık konuşalım Instagram keşfete duşmeyi bırakın populer bir hesap olmanız bile zor. Cunku sosyal medya yonetiminin en onemli noktalarından bir tanesi zaman planlaması yapmaktır.
Hedef kitlenize bağlı olarak gonderilerinizin ya da hikayelerinizin kullanıcıya ulaşacağı belirli bir zaman aralığı vardır. Bunu zaten Instagram istatistiklerinizi incelerseniz gorusunuz. Kendi takipcileriniz bile belirli saatlerde goruyorsa keşfette neden olur olmadık zamanlarda gorulsun? Doğru paylaşım saati secmek, Instagram keşfete duşmek icin oldukca kritik.

Farklı paylaşım turleri deneyin: Tamam sayfanızın bir konusu ve bu konuyu en doğru şekilde paylaşmak icin sectiğiniz bir tema var yani dans videoları paylaşacak değilsiniz ama her zaman fotoğraflı gonderi paylaşmak da sizi populer yapmaz. Paylaşım turlerinizi biraz genişletin. Arkada hoş bir muziğin caldığı bir Reels neden olmasın?
Reels orneğini boş yere vermedik cunku Instagram, TikTok platformuna rakip olmak icin geliştirdiği bu yeni ozelliği ozellikle son zamanlarda on planda tutuyor. Ancak dikkat edin son zamanlarda diyoruz. Yani platformda populer olan paylaşım turleri değişiklik gosteriyor. Bu nedenle guncel gelişmeleri takip etmeli ve populer paylaşım turlerini keşfetmelisiniz.
Uygun fiyatlara reklam vermekten cekinmeyin: Instagram reklamları sayesinde ilgili kullanıcıların ana sayfasında, keşfetinde ya da Reels akışında kendinize yer bulabilirsiniz. Ancak konumuz Instagram keşfete duşmek, reklam nereden cıktı? Aslında tum bunlar birbiriyle bağlantılı konular. Bir gonderinin organik olarak bin kişinin onune duşmesi ile reklamlarla on bin kişinin onune duşmesi arasındaki fark, keşfet sayfasına duşmesini de etkiliyor.
Instagram reklamları pek cok platforma gore oldukca uygun fiyatlı. Kendi butcenize uygun olarak bir reklam verdikten ve etkileşim oranınızı arttırdıktan sonra emin olun Instagram keşfet sayfasına duşme oranınız da bir o kadar artacak. Cunku unutmayın, etkileşim etkileşimi ceker.
Dunyanın en populer sosyal medya platformu Instagram ’daki keşfet nedir, algoritması nasıl calışır gibi merak edilen soruları yanıtlayarak Instagram keşfete duşmek icin uygulayabileceğiniz onerilerden bahsettik. Instagram keşfet sayfası hakkındaki duşuncelerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.