
Şikayetler arttı
İBB Çevre Koruma Müdürlüğü yetkilileri vatandaşlar tarafından iletilen şikayet ve taleplere göre ani veya planlı olarak 7 gün 24 saat ölçümler gerçekleştirildiğini belirterek 2020 yılında 1740 denetim, 2021 yılında 2 bin 930 denetim ve 2022 yılının ilk 9 ayında ise 2 bin 245 denetim gerçekleştirildiği ifade edildi.
İstanbul’da gürültü kaynaklarının çeşitliğine göre değişiklik gösteriyor. Gürültü kaynaklarının başında ulaşım kaynaklı (karayolu, demiryolu ve havayolu, suyolu) gürültüler, endüstri tesislerin (makine, motor, imalat ) gürültüleri, Yapım (inşaat, şantiye, yol inşaatı vb.) gürültüleri en çok karşılaşılan kaynaklar olarak ön plana çıkıyor. İşyerlerinin ve sanayinin yoğun olduğu: Gaziosmanpaşa, Sultangazi, Küçükçekmece, Ümraniye, Eğlence yerlerinin yoğun olduğu: Beşiktaş, Kadıköy, Beylikdüzü, Eyüpsultan, Avcılar, Ulaşım kaynaklı gürültüde; özellikle iki ana arter olan E-5 1. Çevre Yolu ve TEM 2. Çevre yolu güzergahındaki ilçeler yoğun karayolu gürültüsüne maruz kalıyor. Ayrıca Kuzey Marmara Otoyolu ve bağlantı yollarının yapımı ile birlikte; Sarıyer, Başakşehir, Kağıthane, Kartal ilçelerimizden kara yoluna bağlı gürültü şikayetlerinde artış olduğunu aktarıldı.
İBB tarafından Anadolu yakasında bir Avrupa yakasında iki olmak üzere toplamda 3 gürültü bariyeri projesi hazırlandı. Kartal Gürültü Bariyer Projesi 5 bin 872, Beşiktaş Gürültü Bariyer Projesi 2 bin 835, Kağıthane Gürültü Bariyer Projesi ise 2 bin 500 metrekare.
Beşiktaş İlçesindeki gürültü bariyerinin 2022 yılında, Kartal ve Kağıthane ilçelerindeki gürültü bariyeri projelerinin 2023 yılında tamamlanması planlanıyor.