
"TRAFİK SIKINTISINI HAFİFLETEN ÖNEMLİ BİR YATIRIM"
Bu yapılan planlı yatırımlarla ilgili biraz da Türkiye genelinde neler kazandık göstermek istiyorum. Marmaray’da 1 günde 671 bin kişiye hizmet verdi. Halkalı’dan Gebze’ye kadar 80 km’de İstanbul’u taşıyor. Avrasya Tüneli dünyadaki ender projelerden birisi. Günde 60 bine yakın İstanbulluya hizmet veriyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü şu an 120 bin araca hizmet veriyor. 400 km Kınalı’dan Akyazı’ya kadar şehir içindeki trafik sıkıntısını hafifleten önemli bir yatırım.
Osmangazi Köprüsü olmasaydı yapılan seyahatlerin yüzde 70’ini karşılayamayacaktı. Yazın bazen 80 bin araç kullandı köprüyü. Bu köprü olmasa feribotlara hücum edecekti. Taşıyabileceği araç sayısı maksimum 10 bindir. O 70 bin araç seyahat yapamayacaktı. Seyahatler çileye dönecekti. Daha önce 8.5 saat süren yolculuklar bu yapılmasa 13-14 saate çıkacaktı.
İstanbul Havalimanı, buranın eski halini çoğumuz hatırlar. Taş ocakları, kum ocaklarının olduğu, yaşamın hiçbir canlının olmadığı alana 75 milyon metrekarelik alana yatırımı devletin kasasından 1 lira çıkmadan yapan devlet var. İstanbul Havalimanı bugün 1200’lerdeki günlük uçuş 230 bin yolcuya hizmet veren bir şehir gibi yaşıyor. Dünyanın transfer merkezi, yoğunluk bakımından Avrupa’da rekor kırıyor. 120 milyon yolcuya hizmet verecek kapasitede. Biz aslında Türkiye yüzyılını çoktan oluşturduk.
ÇAM VE SAKURA METROSUNU BU YIL BİTMEDEN AÇACAĞIZ
AKM-Gar-Kızılay metrosunda son aşamaya geldik. Burada gözüken mavi hatlar ihalesi yapılmış olan, bitmesi gereken hatlardı. Ama yerinde yeller esiyor... İstanbul'da raylı sistemin tamamı 2019 öncesinin... Çam ve Sakura metrosunu bu yıl bitmeden açacağız.
Sosyal konut projesinde kura çekimi başladı