
Apple'ın Cin'deki sevkiyatları yuzde 36 artışla 11,3 milyona yukseldi ve duşuşten etkilenmeyen tek marka olarak kayıtlara gecti. Analistler, artışın iPhone 14 Pro modeline ve temel iPhone 14 modeline olan talepten kaynaklandığını soyluyor. Shenzhen merkezli holding BBK'nin sahibi olduğu Vivo, 14,1 milyon cihaz sevkiyatı ve yuzde 20'lik pazar payı ile Cin'de zirvede yer aldı. İlk uc sıradaki Vivo, OPPO ve Honor'un sevkiyatları sırasıyla yuzde 23, yuzde 27 ve yuzde 15 duşuş gosterdi. Apple, şu anda yuzde 13'luk pazar payıyla Cin'de en cok satan dorduncu marka konumunda. Akıllı telefon markaları, şu anda kuresel cip sıkıntısı nedeniyle zaman zaman uretim sorunları yaşıyor. Yanlış talep hesaplaması, beklenmedik fabrika kapanışları ve ABD-Cin gerilimleri gibi faktorlerin bir araya gelmesi, markaları olumsuz etkiliyor.