Araba teması her zaman kendine has tutkulu bir kitleyi arkasında getirir. Hızlı ve Ofkeli tarzı filmlerde, araba iceren aksiyon sahnelerinin sevilmesinin bir sebebi de budur. Fakat bu filmde gormeye alıştığımız oyle bir araba var ki, ikonikleşen efsane arabalara arasına adını yazdırdı. Bu araba, 1970 model Dodge Charger'dan başkası değil.
Bircok kişi uzerinde nostaljik arac tutkusunu yeniden uyandıran Dodge Charger, kendi zamanında da oldukca populer bir aractı. Hatta bir moda ikonuydu desek daha doğru olur. Dodge Charger ’ın kullanıldığı ilk film tabii ki Hızlı ve ofkeli değildi. Kendi zamanının bircok populer filminde de kullanılan Dodge Charger, sahip olduğu bazı ozellikler ile adını otomobil tarihine yazdırmayı başarmıştı. Peki Dodge Charger ’ı bu kadar unutulmaz yapan bu ozellikler neler?
Dodge Charger ’ın unutulmaz ozellikleri: R/T performans modeli: Govdenin tasarımında yapılan değişiklik Fastback'i ileriye taşıyan tasarım Farklı motor secenekleri Toplam uretimi Vinyl ust tasarımı Motor gucunu aktarma Ticari farlar Hız tutkunları icin tasarlanmış: R/T performans modeli:
Performans modelleri herhangi bir urunde her zaman ilgi cekici olmuştur. Aynı durum Dodge Charger icinde gecerli. Firma urun yelpazesini guclendirmek ve daha geniş kitlelere hitap etmek icin 'Yol' ve 'Pist' anlamına gelen 'R/T' adlı bir performans modelini tanıtıma sundu. 68 Charger ’da bulunan motor, bir onceki yılın Magnum ’u olarak bilinen 440 inclik bir v8 motoruydu. Fakat bunun aksine yeni cıkan performans modeli, tamamen hız tutkunlarını hedeflemek icin planlanan bir hız canavarı olarak tasarlandı.
Govdenin tasarımında yapılan değişiklik:
Charger modelleri orijinal olarak her zaman fastback bir govde tasarımına sahipti. Hatta bununla ikonikleştiğini soylesek doğru bir noktaya değinmiş oluruz. Fakat birinci neslin ucuncu model yılı icin Dodge Charger govde tasarımında cok farklı bir yol izlemeye karar verdi. Amerikan otomobil ureticisi fastback govde tasarımından komple vazgecti ve ortaya yeni bir şeyler cıkarmaya karar verdi. Bu da klasik ve sevilen Dodge Charger'ı işaret ediyordu.
Fastback'i ileriye taşıyan tasarım:
Fastback tasarımı adeta bir klasikti. Oyle ki bircok kişi sadece bu tasarım icin araba alır hale gelmişti. Dodge ise bu tasarım ile kalmayıp fastback stilini bir adım daha ileriye taşımaya karar verdi. Uzun uğraşlar sonucu ortaya cıkan 68 model komple bir tasarım değişikliğine uğruyordu ve fastback tasarımı da burada kendini bir adım ileriye taşıyıp kola şişesi stilini (coke bottle style) hayranların karşısına cıkardı.
Farklı motor secenekleri:
Charger R/T ’nin genel olarak 440 inclik bir v8 motor olduğundan bahsetmiştik. Fakat bu motordan hoşlanmayanlar ve tercihini farklı motorlar uzerinde yapmak isteyenler icin Charger serisinde motor ceşitleri mevcuttu. Adeta gunumuzde yeni bir telefon alırken rengini secer gibi Charger icinde motor secmek mumkundu. Diğer motorlar arasında 318ci, 383ci, 426ci ve Slant 6 bulunuyordu. Fakat Slant 6 muadillerine gore satış konusunda biraz daha geride kaldığı icin cok fazla tercih edilen bir motor olmadı.
Toplam uretimi:
68 Charger icin totalde 96.100 adet uretildi. Bu uretilenlerden 17.000 tanesi R/T modeliydi. Kendi zamanı icin oldukca iyi olan bu sayının o zamanlarda unlu olan Bullit filmiyle bir alakası olabilir. Bullit filmi kendi zamanında eski tarz moparların satışında guzel bir sıcramaya sebep olmuştu. Ne diyebiliriz ki? Bazen filmler insanı etkiliyor.
Vinyl ust tasarımı:
Totalde 96.100 adet uretilen modellerin hepsi birbirinin aynısı değildi. Bazı modellerin tasarımı farklıydı ve en cok one cıkan ise %75'lik satış oranıyla Vinyl ust (Vinyl Top) tasarımıydı. O zamanlarda Viny ust tasarımı oldukca populerdi ve bircok modelde gormek de mumkundu. Anlaşılan bu durum Charger modelleri icinde gecerli olmalı ki satışların %75 ’i bunun uzerinden gercekleşmiş.
Motor gucunu aktarma:
Charger modelleri sahip oldukları muazzam motor gucuyle de bilinen bir model. Bu motor gucunu, donatıldığı 426 kubik inclik V8 motora borclular. Bu muazzam V8 motorundan gelen gucu arka tekerleklere aktarmak icin ağır bir şanzıman gerekiyor. Aksi takdirde istenileni elde etmek bir hayli zor. Dodge ise donattıkları Chrysler 727 TorqueFlite otomatik şanzıman ile bu işi cozmeyi başarmış.
Ticari farlar:
68 modelin cıktığı zamanlarda kapsamlı bir tasarım değişikliğine uğradığından bahsetmiştik. İşin ilginc kısmı ise biraz burada başlıyor. Tabii ki tasarım komple el değiştirdiği icin işin icine farlarda da dahil oluyor. Fakat kim Charger icin yeni tasarlanan ve tanıtıma sunulan bu gizli farların Charger icin bir ticari marka haline geleceğini tahmin edebilirdi ki?
Bonus: Bullit filmindeki unutulmayan Charger - Mustang kovalamacası:
'Bullit' filmindeki unlu araba kovalama sahnesinde, filmin ana karakteri olan Steve Mcqueen bir Bullit Mustang kullanıyordu. Fakat filmin kotu karakterinin kullandığı Dodge Charger, Mustang ’den daha cok konuşulmayı başardı. Motor ve beygir gucu acısından Dodge Charger ’ın Mustang ’e kıyasla daha guclu bir donanımla filmde kullanılması da konuşulan olaylar arasındaydı. Sadece bu ornek bile Dodge Charger klasiğinin kendi klasmanındaki farkını nasıl yansıttığını kanıtlar nitelikte.
Dodge Charger gunumuzde ne durumda?
1970 model Dodge Charger, kendi yılındaki populerliğinden ve o donemin şartlarından dolayı rahat bulunan bir arabaydı. Fakat gunumuzde maalesef kendisini bulmak pek kolay değil. Filmlerde gorduğumuz model ise, tamamen restore edilmiş ve elden gecirilmiş bir şekilde Volvo Otomobil Muzesi'nde sergileniyor. Fiyatı icin milyonlarca dolardan bahsediliyor. Fakat yakın zamanda satışa sunulmayacağı da başka bir gercek. Muze de sergilenen model dışında başka Dodge Charger'lar da mevcut tabii ki. Filmlerde kullanılan diğer modeller ise aynı şekilde yeniden restore edildi ve İtalya'da bulunan ozel bir koleksiyoncu, arabaları kendi koleksiyonunun bir parcası haline getirdi.