Photoshop CS4 ’te yer alan araclar sayesinde yuzlerde kolayca rotuşlar yaparak sade bir yuzu makyajlanmış bir hale getirebilir veya puruzleri yok edebilirsiniz.

İlk olarak cildi duzelteceğiz fakat başlamadan once gozleri, burnu ve fotoğrafın diğer detaylı kısımlarını secmemiz gerekiyor. Eğer dudakların uzerinde yumuşak bir etki olsun istiyorsanız seciminize dudakları eklemeyin. Tum secimlerinizi yaptıktan sonra eski bir Photoshop surumunu kullanıyorsanız “Select/Feather” yolunu, yeni surumlerden birini kullanıyorsanız da “Select/Refine Edge” yolunu takip edin ve “Feather” değerini 4 olarak ayarlayın.




Şimdi yaptığınız bu secimi kopyalayın ve yeni bir katmana yapıştırın. Oluşturduğunuz bu katmana “Details” adını verin. Herhangi bir değişiklik yapana kadar bu katmanı diğerlerinin ustunde tutun. Şimdi orijinal katmana geri donun ve bir kopyasını oluşturun. Orijinal katmanı altına kaydedin. Calışma katmanınız uzerinde değişiklik yaparken az once kopyasını aldığınız orijinal katmanı bir referans olarak kullanabilirsiniz.

Opsiyonel

Filters/Blur/Surface Blur” yolunu takip edin ve 10 Radius ve 10 Treshold ile bu filtreyi uygulayın. Bu filtre cildi yumuşak yapacaktır fakat bazen de cildin gercek dışı, yapay gozukmesine neden olabilir. Eğer cildin yumuşaklığı, sizin duzeltmek istediğiniz işlemler arasında değilse bu işlemi atlayabilirsiniz.

Şimdi “Image/Adjustments/Autolevels” komutunu verin. Eğer Photoshop CS4 kullanıyorsanız “Image/Adjustments/Levels” yolunu izleyin ve acılan pencereden “Auto” komutunu verin.




Şimdi “Smudge Tool” aracı ile ufak sorunları ve asimetrileri oluşturan diğer şeyleri duzeltebilirsiniz. Tum bu işlemleri yaparken “Smudge Strength” değerini %30 ’a kadar artırabilirsiniz. Bu değerin ustune cıkmamaya dikkat edin.




Yeni bir katman oluşturun. Burada gozun altında yer alan torbaları duzeltebileceksiniz. Gozun altına uc fırca vuruşu gercekleştirin. Koşelere, kenarlardan aldığınız orta tonları yerleştirebilirsiniz. Eğer calıştığınız bolgede saclar sizi engelliyorsa ornek dokuyu diğer gozun olduğu kısımdan da alabilirsiniz. Yanaktan aldığınız ideal bir tonu da ortaya koymayı unutmayın.




Ortadaki noktayı yukarıya doğru bulaştırarak yukarında aşağıya doğru giden bir ucgen yaratın. Burada daha once kullandığımız %30 ’dan daha yuksek bir “Smudge Strength” değeri kullanmanız gerekebilir.




Ucgenin bir tarafını noktalardan bir tanesi ile karıştırın. Bu işlemi yaparken mumkun olduğunca dikkatli olmalısınız. Sert hareketler resmin doğallıktan uzaklaşmasına ve yapay gozukmesine neden olacaktır.




Son noktayı da ucgenin diğer tarafı ile ileri geri bulaştırın. İki taraf iyice harmanlanana kadar bu işlemlere devam edin.




Bizim orneğimizde gozlerden bir tanesi diğerinden daha ufak bir boyuta sahip idi. Bu da belirgin bir bicimde goz kırpıyormuş efekti oluşturuyordu. Bu sorunu gidermek icin daha onceden kaydettiğimiz “Details” katmanına donuyoruz ve sadece onarmak istediğimiz gozu seciyoruz. Akabinde [Ctrl] + [T] tuş kombinasyonunu kullanın ve ust panelden “Warp Mode”u kapatın ve aşağıya cekin, bu sayede daha acık bir gorunum sağlayabilirsiniz. Bu işlemi diğer sorunlu detaylara da uygulayabilirsiniz. Fakat bu işlemi hÂlihazırda calıştığınız katmanın ustunde, calışma katmanının en ustunde yaptığınızdan emin olun.




Seciminizi tersine cevirmeden once “Filter/Sharpen/Sharpen” yolunu izleyerek bukulme sonucu oluşan bulanıklık etkisini giderebilirsiniz. “Details” katmanı dahil her şeyin ustunde yeni bir katman oluşturun. Bu yeni katmana “Eye Fix” afdını verin. Bu katmanda gozleri dışarı cıkartarak daha guzel gozukmesini sağlayacaksınız. Katmana yakınlaştırın ve damlalık ile gozun irisi icindeki en parlak/canlı noktadan bir renk secin. Burada sectiğiniz tonun ışık seviyesinin cok yuksek olmamasına dikkat edin. Yeni oluşturduğunuz katmanda irisi bu yeni renkle doldurun. Burada mukemmel bir renklendirme yapmanıza gerek yok. Sadece iris icerisinde tutmanız iyi bir sonuc icin yeterli olacaktır. Bu katmanın Blend modunu “Screen” olarak ayarlayın.




“Details” katmanı altında, gozlerin altındaki cildi onardığınız katmanın ustunde, yeni bir katman oluşturun. Bu katmana “Skin Texture” adını verin. Burada bulaştırma, bulanıklaştırma ve duzenleme yaptığınız icin cilt cok fazla yapay gozukmeye başlayacak ve dokusunu kaybedecektir. Yeniden doku kazandırmak istediğiniz cildi #a5e290 gibi (Acık yeşil) doğal bir renk ile kaplayın.

Daha hoş bir doku gerektiren kısımlar icin yumuşatıcı, bulanıklaştırıcı bir fırca kullanın. Burada “Noise Filter” aracını %60 Noise değeri ile bicimsiz dağılma kullanarak uygulayın (Gaussian, cildi bozuk gosterecektir). Bu esnada cok ilginc bir goruntu oluşacaktır. “Blend Mode”u “Screen” olarak ve “Opacity”i de %10 ila 20 arasında bir değere ayarlayın. Bizim orneğimizde % 18 değerini kullandık. Bu işlem dikkat gerektiren fakat dokuyu geri kazanmada etkili bir yontemdir.

Şimdi makyajı nasıl dengelemek istediğinize karar vermeniz gerekiyor. Eğer kozmetik konusunda bilginiz yoksa referanslara bakabilirsiniz. Orneğimizdeki yuz a cok karanlık gozlere ve pembe dudaklara sahip. Gorunuş cok doğal fakat modelin biraz daha goze carpmasını sağlayacağız. Gozlerin merkezi nokta olmasını istiyoruz. Bunun icin gozleri koyulaştıracağız ve yuzun bu bolgesine kontrast eklerken dudaklara daha cok gecişli, bal rengi vereceğiz. Eğer allık eklemek istiyorsanız bunun cok gecişli olduğundan emin olun ve yanakların elmacıklarından geriye doğru geciş yapmasını sağlayın. Coğunlukla sahte allık gerekli değildir.

Dudakları, kendi katmanlarında yer alan cevredeki cilt rengi ile boyayın. Farklı renkler, farklı harmanlama modları kullanılarak uygulanabilir. “Color Burn aracı aşağıdaki gibi dudaklar oluşturacaktır.




“Soft Light” aracı ise beklediğimiz dudak gorunumunu elde etmemize olanak tanıyor.




Burada bir de “Lip Highlights” katmanı oluşturduk. Dudakları cevredeki cilt tonları ile hafifce fırcaladık ve akabinde “Filter/Blur/Gaussian Blur” yolunu izleyerek filtreledik. Genelde bu gerekli değil fakat dudakların daha cıplak bir renge sahip olması icin bu işlemi yapabilirisiniz.

Dumanlı koyu goz efektini yaratmak icin, gozlerin ustunden kaşlara kadar gorece kalın % 25 siyah fırcayı kullanabilirsiniz. Dışarıda kalan koşeleri yukarıya doğru harmanlayın. İcerideki sonları ileri geri doğru karıştırın ve harmanlayın.




Sağ goz: “Değişiklik yok” Sol goz: “Koyulaştırılmış] Sol goz altı: “Sadece bu gozun altına goz kalemi surmelisiniz.
Son olarak eğer gozler hala biraz monoton gozukuyorsa bir başka katman ekleyin ve gozleri, iris ’in daha parlak olan bir başka rengi ile canlandırın.




Once:




Sonra: