Bilmiyorum siz de benimle aynı fikirde misiniz ama ben Turkcenin yok olmaya başladığını duşunuyorum. Ozellikle son yıllarda icinde en az 1 tane İngilizce sozcuk gecmeyen cumleye rastlamıyorum. Sokaklardaki tabelalardan bahsetmiyorum bile. Ama tabii ulkemiz turizm ulkesi olduğu icin pek de bir şey diyemem o konuda.

Şu "influencer" denen tipleri zaten biliyorsunuz, dememe gerek bile yok. Twitch'e giriyorum, oyun yayını yapanlar Turkce konuşmuyor bile. Ben ilk defa "jumplamak" diye bir şey duydum Twitch sayesinde. Adamlar "atlamak" diyemiyor bile. Bunun icin Oktay Sinanoğlu'nun bir kitabı bile var, belki biliyorsunuzdur adı Bye Bye Turkce diye. Bence bu konuya artık bir el atılmalı gibi. Cunku dil bir ulkenin değeri, kulturudur. En onemlisi de bağımsızlığını temsil eder.

Ben noktalama işaretleri duzgun kullanılsın vs. demiyorum. Hatta imla konusunda bile bir şey demiyorum yani o an karıştırıp "yalnız" yerine "yanlız" yazabilirsin, insanlık hali. Ancak gidip de bunu İngilizce olarak yazarsan bence bu bir sorun. Belki ben cok takıyor olabilirim, bilmiyorum.

Sizin duşunceleriniz neler bu konuda?