İlk oncelikle hepinize merhaba! Bu konu belki de size gereksiz gelecek ama beni resmen bıktırdı diyebilirim. İlk oncelikle 5. sınıfın başına kadar ne kadar da saf bir cocukmuşum diyorum (şu anda 9. sınıfım).
Ne oyun hakkında ne de başka bir şey hakkında bir bilgim yoktu. Mesela oyunlar. Ben 5. sınıfa kadar PC'nin nasıl acıldığını bilmiyordum. Sonra ortaokula başlayınca sonucta 7-8 saat aynı sınıftayız. Bende kapmaya başladım bir iki şey. İlk başta işte arkadaş olduk falan beni de cağırdılar gel birlikte Online oyun oynayalım diye. Bende ne gezer. Ben daha Online oyun ne bilmiyorum.
Bende artık uzulmeye başladım yani. Dunyada neler oluyor da benim haberim yok diye. Daha sonra gittim işte annemden izin aldım. Ama vermedi. Nedenini sorunca Online oyunlara izin vermediğini soyledi. Babama sordum aynı şeyi soyledi. Ben de acıklama bekliyorum yani. Daha sonra babam Online oyunlarda şiddet olduğunu ve bunların zararlı olduğunu vs. soyledi.
Tabii ben işin peşini bırakmadım. 6. sınıfın başında artık kendimi cahil gibi hissetmeye başladım. Arkadaşlarım harıl harıl konuşuyor. Ben de ne yapayım kendimi yalnız buluyorum. Kimse yok cevremde. Sonunda annem ve babam bana da bir telefon aldılar ama işte oyun yuklemek ve habersiz bir şey yapmak yasak.
Bende bir gun oturdum duşundum ve bende yukleyeyim dedim. Ne zararı olacak ki? Deneyeyim. Ben nereden bileyim bağımlılık yapacağını? Resmen başından kalkamadım. Annem ve babamda iyi yani beni dovmez bir şey yapmaz. Uyardılar. Bende işte okulda gizli gizli oynadım. Yine yakalandım.
Sonra 6. sınıfın ortalarında babam bir laptop aldı. Bende oyun yuklemek icin izin aldım. İzin verdi. Bende ilk başta işte Minecraft'tır, Angry Birds falan oynuyorum. Sonra bomba. Sınıfta artık populerlik CS:GO ve Valorant'ta (Valorant yeni cıkmıştı ama herkes bahsediyordu yani.) Bende onları yukleyip kacak kacak oynuyordum. Annem bana 20 dakika izin veriyordu. Şaka gibi. 20 dakika ile Valorant'ta ne yapacaksınız?
Evde o kadar boş duruyordum ki (annem dışarıya da salmıyordu yani). Sonunda babam beni yanına aldı ve dedi ki arkadaşlarından etkileniyorsun. Bir sure sonra zarar goreceksin dedi. Arkadaşlarımın normal oyun saati 3 saat. Benimse 20 dakika. Bu sizce normal mi ya?

İşte boyle gecti gitti yıllar. Sizce bu konuda ne yapabilirim? Gercekten arkadaşlarıma mı ozeniyorum? Yoksa bu anormal mi? Artık gercekten sıktı. Sadece 20 dakika. Şu anda bile sıkılarak yazıyorum.

(Uşenenler bu yazıyı okumasın )