Katlanan kanat uclarının ucuş sırasında katlanmasını onlemek icin cok ozel bir kilit sistemi konuldu. İnişten sonra pilot tarafından bir butona basılarak acılacak katlanacak olan kanat uclarının sayesinde başka ucaklara yerde temas etme ihtimali daha azalıyor. Kanat acıklığında toplam 14 metrelik bir kısalma gercekleşiyor. Bu tasarımı ciddi yakıt tasarrufu ve tırmanışta da performans sağlıyor.

Boeing bu muhendislik ile geniş kanatlara ''katlanabilir'' cozum sundu. Ayrıca Boeing şu ana kadar kullanılan en iyi wing tipi olduğunu da iddia ediyor. Ucakların testleri yapıldıkca oranlar da cıkar, karşılaştırıp bakarız.

Boeing'in bu muhendisliği ise, ucak gemisine inen savaş ucaklarının mesafe sebebiyle katlanabilir kanatlara sahip olarak yapılmasından alarak 777X'e uygulamıştır. Zaten Boeing uretimi savaş ucaklarında da bu ozellikler kullanılıyordu, bunu bir yolcu ucağında gormuş olacağız.

Orn: F/A-18 Hornet.