A380 tipi ucakların en buyuk muşterisi olan Emirates Havayolları daha once 162 olan A380 siparişini toplamda 123'e duşurduklerini acıkladı. Yeni kararla Korfez şirketi 2021 sonuna kadar 14 ucağı daha teslim alarak siparişini tamamlayacak.

A380'nin en buyuk işleticisi olan Emirates'in siparişlerini duşurmesi sonrasında ise Airbus, A380 devrini kapatacağını duyurmuştu. Bir ucak serisi icin 12 yıl cok yuksek bir sayı değil. 4 dev motoru, işletmesini, bakım masraflarını, birim fiyatını, doldurma sorunsalını ve vergilerini duşunduğumuzde A380'nin zaten daha cok korfez ulkelerine hitap edeceği biliniyordu. Son A380'de kendilerine gidecek ve bu devir de kapanmış olacak.

Artık şirketlerin goz odağında A330, A350, 777/X, 787 gibi geniş govde, uzun menzilli yolcu ucakları var. Kimse 4 motorlu, bakım masrafları ve işletme maliyetleri yuksek ucakları kullanmak istemiyor filosunda haklı olarak.

A380 benim icin Airbus'un bir ego tatmini modeliydi. Kralice 747 kadar tutmadı ve yerini dolduramadı fakat yine de A380'den guzel paralar kazandılar.