39.50 mUzunluk37.57 m35.80 mKanat Uzunluğu34.10 m125.00 m2Kanat Yuzey Genişliği122.60 m212.50 mYukseklik11.70 m2Motor ve İniş Takımı Sayısı2121 kNMotor Başına İtiş Gucu120 kN242 kNToplam Motor İtiş Gucu240 kN79,000 kgMaximum Kalkış Ağırlığı77,000 kg5,425 kmMenzil5,700 kmMach 0.785Seyir HızıMach 0.78162Yolcu Kapasitesi150189Maximum Kapasite190
737 ucaklarının burnu sivri ve on camları(windshield) yukarı doğru eğiktir.
A320 ucaklarının burnu daha yuvarlak ve windshieldi daha duz ve koşelidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Boeing 737 NG tipi ucaklar CFM 56 tipi motorlar kullanmaktadır.
Airbus A320ceo tipi ucaklar ise CFM 56 ve IAE v2500 tipi motorlar kullanır.
Airbus A320neo tipi ucaklarda ise CFM LEAP tipi motorlar kullanılmaktadır.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Boeing 737'nin yuksekliği daha kısadır. Motorlarının yer ile arasındaki
mesafe A320'ye gore daha dardır.

Aynı zamanda Boeing 737'nin arka iniş takımının
kapağı yoktur.

Fakat A320'nin arka iniş takımlarının kapağı vardır.
A320 ucağının Burun iniş takımı kapağı da 737'den daha kısadır.
-----------------------------------------------------------
737 Kokpiti
A320 Kokpiti
A320 kokpiti 737'ye gore daha geniştir.
------------------------------------------------------
Ustte gorduğunuz uzere A320 ucaklarda sidestick adı verilen kontrol kumandaları mevcuttur.
(resim 2)
Boeing 737 ucaklarında ise yoke adı verilen, levye de denilen kontrol kumandaları mevcuttur.
Ayrıca A320 fly by wire sisteminin dunyada kullanıldığı ilk ucaktır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Boeing 737 dikey sabitleyicisi daha uzundur ve yukarı doğru daha koşeli iken;
Airbus A320 dikey sabitleyicisi daha kısadır ve yukarı doğru daha kıvrımlı-yuvarlağımsı cıkar.