Duyurulmasından sonra beni heyecanlandıran nadir modellerden biri olmustur. Cunku 777 ile genis govdede yukarıya tırmanan Boeing, 777X ile acaba neler neler yapabilir diye dusunmek ilgi cekici ve meraklandırıcıydı.
737 MAX meseleleri yuzunden bu ucagın lansmanında biraz problemler oldu ama sorun yok, toparlayacaklardır.
777X, 77 metrelik govde uzunluğu ile gelmiş gecmiş en uzun yolcu ucağı unvanına sahip. Ucağın kanat acıklığı ise 72 metreyi buluyor. Dunyanın en buyuk ucak motoruna (General Electric GE9X) sahip olacak
777X ’in, emsal ucaklara gore %12 daha az yakıt tuketeceği ve toplam operasyonel giderler bakımından %10 oranında daha duşuk olacağı belirtiliyor.
Uretimi yapılan 777-9 400-425 arasında bir koltuk kapasitesine sahip ve 14.075 km ucuş menziline sahip bulunuyor.
YENİ KANAT TASARIMI:
Boeing 787 Dreamliner modelinde olduğu gibi, 777X ailesinde de bol bol kompozit malzeme kullanılacak.
Buyuk pencerelerin ve yeni nesil General Electric GE9X tipi motorun yanı sıra, katlanabilir kanat ucları, Boeing 777X ’in dikkat ceken bir başka ozelliği.
72 metrelik kanat acıklığı, ucları katlandığında 65 metreye duşuyor.
Kanat uclarının katlanması sayesinde, ucakların yerde taxi yaptığı sırada harcadığı akaryakıttan tasarruf edileceği belirtiliyor.
Boeing, 777X modelini pazarda, Airbus ’ın A350 ’sinin karşısında konumlandırıyor ve 777X modelinin işletme maliyetinin, A350 ’lere nispeten %10 oranında daha duşuk olacağını one suruyor.
Rakibi A350'nin, 777X karşısında hic şansı olduğunu sanmıyorum. Ayrıca THY'nin de ilgilendiği modeller arasında oldugunu soyleyelim.
VERİLEN SİPARİŞLER:
All Nippon Airways,
British Airways,
Cathay Pacific,
Emirates,
Etihad Airways,
Qatar Airways,
Lufthansa ve
Singapore Airlines ’ın da bulunduğu havayollarından 340 adet civarında sipariş almış durumda.