Oyunların boyutları ve oyunlardaki icerikler gittikce artıyor. Bu artış haliyle yuklenme surelerinin de gittikce artmasına neden oluyor. Hem donanım hem de yazılım ureticileri yuklenme hızını artırmanın yollarını arıyor. Bu amacla calışan firmalardan biri de Microsoft.
Microsoft ’un ilk olarak Xbox ’larda kullandığı DirectStorage ozelliği, oyunların daha hızlı yuklenmesine yardımcı oluyordu. Bu ozellik, Mart 2022 ’de bilgisayarlara da gelmişti. Şimdi ise yepyeni bir yaklaşımla ozelliği yenileyecek olan teknoloji devi, oyunlardaki yuklenme surelerini de ciddi oranda azaltacak.
İşlemcinin yerine grafik işlemci calışacak
DirectStorage 1.1 adı verilen sistem ile birlikte Microsoft artık işlemcilerin cozumlemesi gereken sıkıştırılmış verileri grafik işlemcilere cozdurme yoluna gidecek. Bir anlamda kripto para madencilerinin grafik işlemcilere yuklenmesiyle aynı mantığın eseri olan bu yaklaşım, grafik işlemcilerin tekrarlanan gorevleri paralel şekilde hızla yapabilme becerisini kullanmayı amaclıyor.
Microsoft daha once yaptığı acıklamalarda Windows 11 işletim sistemine sahip, NVMe SSD ’li bilgisayarlarda yukleme surelerinin %40 ’a varan oranda azaldığını ifade etmişti. Yeni DirectStorage ise sıkıştırılmış dosyaları GPU uzerinden acacak. İşin adeta kaba kuvvet gerektiren kısmı grafik işlemci tarafından yapılacak. Bu da yukleme surelerini ucte birine indirecek.
Microsoft ’un sunduğu demoda CPU iş yuku, DS ’in calıştığı senaryolarda %15 ’i gecmezken DS devre dışı olduğunda ise %100 ’e cıktı. Ayrıca işlemci de oyunla ilgili diğer hesaplamaları yapmak icin serbest kalmış oldu.
Elbette ki bu demo, DirectStorage ’ın ozelliklerinin one cıkması icin ozel bir secimdi. Microsoft ’un acıklamalarında da bu durum acıkca ifade edildi. Şu anda DS ozelliğini kullanabilecek pek bir sistem ya da oyun yok ancak her şey ilerlemeye devam ediyor. İleride bu ozelliğin olmazsa olmazlardan olacağı dikkat cekmektedir.