Odevleri yapay zeka ile yapan oğrencilerin acıklamalarına gore “sistemleri” şu şekilde işliyor: Verilen odevi bir fikir halinde yapay zekaya, genellikle de GPT-3 ’e aktarıyorlar. Sonrasında da yapay zeka onlara bir metin oluşturuyor.
GPT-3 nedir? Ne işe yarar?

GPT-3, Generative Pre-trained Transformer 3 isminin kısaltmasından oluşuyor. GPT-3, derin oğrenme sayesinde insanlar gibi metin yazabilir hale gelen GPT-n serisindeki 3. nesil yapay zekadır. Aslında yapay zeka yalnızca metin yazmıyor, ozelleştirilerek uygulama geliştirmek gibi amaclar icin de kullanılabiliyor. OpenAI imzalı yapay zeka gectiğimiz aylarda herkesin kullanımına acılmıştı.
Oğrenciler yapay zekayı sevdi

Yapay zekaya dair acıklamalarda bulunan oğrenciler, yapay zekayı yalnızca hali hazırda bildikleri konulara dair, angarya olarak gordukleri odevler icin kullandıklarını soyluyor. Orneğin; oğrencilere herhangi bir şeyin beş olumlu beş olumsuz yanı sorulduğunda oğrenciler uzun uzun yazmak yerine yapay zekaya yazı yazdırmayı tercih ediyor.
Teknik acıdan bakıldığında odevi oğrenciden başka birinin yapmaması gerekiyor ve odevin yapay zekaya yaptırılması, beraberinde etik tartışmaları da getiriyor. Ustelik oğretmenlerin odevin oğrenci tarafından yapılmadığını anlaması hic de kolay değil. Zira intihal tespit programları, yapay zeka eseri odevleri diğerlerinden ayıramıyor.
Oğretmenlerin eğitimin gidişatı hakkındaki endişeleri belki odevler acısından bakıldığında normal gozukuyor. Belki de oğretmenlerin artık farklı bir eğitim pekiştirme tarzı bulması gerekiyor. Bu konuda siz ne duşunuyorsunuz?