Dun başıma neler geldi.Dibimde kocca haydarpaşa garı yandı oda yetmedi yolda arabanın teki.... tek benim sorunummuş gibi dursada hepimizin sorunu tek bir gar gibi duşunmemeli tarihi eserde aynı zamanda... dun yaşadığım olayı brde sizlerin okumasını istedim...








Haydarpaşa Garı'nda yangın: Tarihi catı tamamen yandı

Haydarpaşa Tren Garı’nda cıkan yangın, yaklaşık bir saat suren calışmaların ardından kontrol altına alındı.

15:30 sıralarında cıkan yangında tarihi garın catısı ve dorduncu katta buyuk hasar oluştu.

Anadolu yakasındaki butun itfaiye ekiplerinin katıldığı yangın sondurme calışmalarına, sahil guvenliğe bağlı bir sondurme gemisi de destek verdi.

Catıda suren izolasyon calışmalarının yangına sebep olduğu ihtimali uzerinde duruluyor. Can kaybının yaşanmadığı yangın İstanbulluların yureğini ağzına getirdi. Sosyal paylaşım sitelerinde olayla ilgili yuzlerce yorum girildi


BUYUK TEHLİKE ATLATILDI
Ulaştırma Bakanlığı Musteşar Yardımcısı Talat Aydın, Haydarpaşa Garı’ndaki yangın nedeniyle buraya yapılan tren seferlerinin yangın tamamen sondurulene kadar durdurulduğunu acıkladı.Aydın, tarihi Haydarpaşa Garı’ndaki yangına ilişkin olarak Ankara Garı’nda yaptığı acıklamada, gar binasının catı katında saat 15.30 sıralarında başlayan yangının kontrol altına alındığını ve diğer katlara inmediğini soyledi.Yangına kısa surede mudahale edildiğini ifade eden Aydın, "Buyuk bir tehlike atlatılmıştır" dedi.Aydın, yangının Haydarpaşa Garı’nın catısında yapılan izolasyon calışmaları nedeniyle cıkmış olabileceğini tahmin ettiklerini belirtti.Musteşar Yardımcısı Aydın, yangın nedeniyle Haydarpaşa Garı’ndan yapılan tren seferlerinin durdurulduğunu, yangının tamamen sondurulmesinin ardından seferlerin yeniden başlayacağını bildirdi.
HAYDARPAŞA GARI
1908’de İstanbul - Bağdat Demiryolu hattının başlangıc istasyonu olarak inşa edilmiştir. Gar, TCDD’nin ana istasyonudur. İstanbul’un Anadolu yakasında, Kadıkoy’de bulunur. Osmanlı İmparatorluğu’nun son donemlerinde Bağdat Demiryolu yanında İstanbul-Şam-Medine (Hicaz Demiryolu) seferleri de yapılmaya başlanmıştır. Devrin Osmanlı Padişahı II. Abdulhamit doneminde, 30 Mayıs 1906 tarihinde yapımına başlanmıştır. 19 Ağustos 1908 tarihinde tamamlanıp hizmete girmiştir. Bir rivayete gore binanın bulunduğu sahaya III. Selim’in paşalarından Haydar Paşa’nın adı verilmiştir. Binanın inşaatını, "Anadolu Bağdat" adı altında bir Alman şirketi gercekleştirmiştir.

Ayrıca bir Alman’ın teşebbusuyle garın onunde mendirek inşa edilerek Anadolu’dan gelecek veya Anadolu’ya gidecek vagonların ticari eşyasını yukleme ve boşaltma işlevi icin tesisler yapılmıştır.

İki Alman mimar Otto Ritter ve Helmuth Cuno tarafından hazırlanan proje yururluğe girmiş, garın yapımında Alman ustalarla İtalyan taş ustaları birlikte calışmıştır. I. Dunya Savaşı sırasında gar deposunda bulunan cephanelere 1917’de yapılan bir sabotajla cıkan yangın sonucu binanın buyuk bir bolumu hasar gormuştur. Yeniden onarılan bina bugunku şeklini almıştır.

1979’da Haydarpaşa’nın acıklarında "Independenta" adlı tankerin bir gemiyle carpışması sonu meydana gelen patlamadan ve sıcaktan dolayı binanın "O Linneman" adlı ustanın yaptığı kurşun vitrayları hasara uğramıştır. 1 Haydarpaşa Garı, 1976’da aslına uygun olarak yeniden geniş capta onarılmış ve 1983’un sonunda dort dış cepheyle iki kulenin restorasyonu tamamlanmıştır.