Yay kullanımı hakkında:
Yay kullanmayı severim ama bazı duşmanlara karşı etkisiz. Ornek vermek gerekirse, Fireclaw gibi bir yaratığı sadece ok atarak oldurebileceğinizi zannetmiyorum. Watcher gibi gucsuz yaratıklar konusunda ise rahat olabilirsiniz. Oyunda bir suru ok ceşidi var. Her ok ceşidini her yayda kullanamazsınız. Karşınızdaki rakibe focus atarak ilk once zayıflıklarını oğrenin. Her robot parcasının farklı zayıflıkları var, bildiğiniz uzere.
Oneri:
Carja Hunter Bow var bende. Onunla uzun sure idare ettim. Banuk Striker Bow'a geciş yaptım. Tavsiye ederim. 15 Bluegleam'a alabiliyorsunuz.
Klasik ok, ateş oku ve zırh delici ok gibi mermilere sahip.
Bendeki yaydan daha iyileri de var, haberiniz olsun.
Yetenek ağacından 3 tane oku tek bir şekilde birleştirebileceğiniz "Triple shot" ozelliğini acabilirseniz cok iyi olur. Ek olarak, fareyi basılı tutarak yayı sonuna kadar cekmeyi unutmayın. Bu ozelliği 3 oku tek seferde atma ozelliği ile kullanırsanız, tatmin edici bir hasar verebilirsiniz, karşınızdaki duşmana gore. Concentration'un ek ozelliklerini acmak size yarar sağlar, belirtmiş olayım.
Yetenek ağacı demişken, "Concentration" ve "Hunter Reflexes" ozelliklerini acmayı unutmayın. Bu ikisinin birleşimi: Zamanı yavaşlatıyor. Hem atlarken, hem kayarken, hem normal bir şekilde ateş ederken, hem de bineğinizin ustunde iken zamanı yavaşlatarak ateş edebilirsiniz.
"Balanced aim" acmanızı oneririm. İp ustunde yururken ateş etmenizi sağlıyor.
"Double shot" acın. Ondan sonra da "Triple shot" acın. Ustte bahsettiğim 3 oku tek atışta birleştirmenize olanak sağlıyor.
Mermi yapımından uzun vadede kar elde etmek icin "Ammo crafter" ozelliğini acabilirsiniz.
Concentration ozelliğini daha uzun kullanabilmek icin "Concentration +" ozelliğini kullanabilirsiniz.
"Faster Reload" ise siz concentration kullanırken mermilerinizi daha hızlı doldurmaya yarıyor.
Mızrak kullanımı:
İnsanlar nedense sadece tek bir mızrak kullanabiliyoruz diye oyunu eleştirebiliyorlar. Bakalım oyle mi gorelim.
Mızrak kullanımına bir suru mekanik yuklendiğini unutmamak lazım.
Yetenek ağacı ozelliklerinden bahsetmek gerekirse:
Silent Strike: Kucuk canavarlara rahatlıkla tek atabileceğiniz, buyuk canavarlara karşı kullanılabileceğiniz ama dikkatli olmanız gereken bir ozellik.
Neden boyle dedim? Ornek vereyim:
Dibinizden gecen bir Bellowback'e karşı silent strike kullanırsanız, muhtemelen canının %40'ı falan gidecek. Bu yuzden dikkat etmeniz lazım. Eğer buyuk bir canavara silent strike yapar ve olduremezseniz, canavar kısa bir anlığına sersemliyor. Silent strike yaptığınız bir canavarın canının azalma oranına bakarak, canavarın gucu hakkında ortalama bir fikir elde edebilirsiniz. Nerede kalmıştım? Hah, silent strike yapınca sersemliyordu falan. Canavarın yarısından az canı gitmesi durumunda, kısa bir sure sersemliyor. Yerinizi kalıcı olarak acık edeceksiniz, belirtmiş olayım. Canavar o kısa sure sersemleme etkisi altına girdiğinde, vurabildiğiniz kadar vurmaya calışın. Gizlilik falan kalmıyor cunku canavar o hasarı aldığında.
Strike From Above:
En sevdiğim ozelliklerden biri. Yukarıdan saldırıyorsunuz. İlla yuksekte olmak zorunda değilsiniz ama alcak bir mesafeden yapmak icin zorlamanız gerekiyor. Hissiyatı cok iyi.
Strike From Below: Haydut kamplarında cok işinize yarayabilir. Kulelerin tepelerinde haydutları merdivene tırmanırken tutup aşağı atabilirsiniz.
Leader Strike: Boss tarzı insan duşmanlara silent strike atmanıza yarıyor.
Strong Strike: Silent strike yeteneğinin hasarını arttırıyor. 1. yetenek %15 arttırırken, başında "+" olan %30 arttırıyor.
Critical Hit: En yararlı şeylerden biridir. Sersemlettiğim ya da şoka soktuğum bir robota kritik atış yapmamı sağlıyor. Yeri geldiğinde cok faydalı. Bu yeteneğin "+" olan ozelliğini acınca verdiği hasarı arttırıyor.
Precision: Mızrağınızı savururken robotların bir yerlerine gelmesi durumunda parca koparma şansını arttırıyor. "+" ozelliğini acarsanız, mızrağınızı savururken parca koparma şansınızı cok arttırıyor.
Knock Down: Mızrağınızı bazen hızlı şekilde değil de ağır şekilde savuruyorsunuz ve bu da makinelerin yere duşup sersemlemelerini sağlıyor. Bu yetenek, bunu daha hızlı yapıyor.
Fighting Back: Ağır mızrak saldırıları, Aloy'un canı duşuk olduğunda daha fazla hasar vermesini sağlıyor.
Bunların dışında, mızrağınızı kullanarak canavarları override edebilir, 3 farklı robot turune binebilirsiniz. Binemediğiniz canavarları ise override ederek başka robotlara saldırtabilirsiniz. Başka şeyleri de override edebilirsiniz. Cauldron cekirdekleri ve kontrol kuleleri gibi. Cauldron cekirdeklerini override edince, o Cauldron'un logosunu govdesinde bulunduran canavarları override edebilirsiniz. Son dediğimi anlamadıysanız, "20 amazing Horizon Zero Dawn details" videosunu izleyebilirsiniz.
Şimdi ise sapan kullanımını anlatacağım:
Bu orneği kendi kullandığım sapan ceşidi ustunden vereceğim. Şoyle bir destansı sapanım olsun isterdim ama bendeki sapan mavi.
Carja Sling:
İki ceşit mermisi var. Şok ve buz. Bunları uzağa atamıyorsunuz. Doğru yerde kullandığınızda, karşıdaki duşmana şoka uğratabilir veya dondurabilirsiniz.
Pek guzel gelmedi size muhtemelen, ama iş goruyor.
Ropecaster:
Glinthawk yakalamak icin birebir. Ucan bir Glinthawk'ı sizin yanınıza indirecek silahtır kendileri. Siz benim Glinthawk dediğime bakmayın gerci. Her robot turunde kullanabilirsiniz. Amacı, ip atarak soz konusu robotu yere indirmek. Glinthawk'lar ustunden gitmek gerekirse, 3 tane ip atarak bir tane kuşu yere sabitleyebiliyoruz. Bu kuşa critical hit yapabiliyoruz. Eğer şanslı iseniz, iki kere critical hit bile vurabilirsiniz.
İşe yarıyor, gercekten.
Carja Rattler:
Ust duzey varyantları hakkında bir fikrim yok. Bendeki cok guclu bir şey sayılmaz ama anlatmaya calışacağım.
İki ceşit mermiye sahip.
Şok ve metal oklara sahip. Duşmanın ustune tuttuğunuzda bir suru ok fırlatıyor ama tabii ki yay gibi değil. En iyisi kendiniz gormeniz.
Icerail: Geliştirilebilir bir silah. Oyundaki en iyi silahlardan biridir. İki ceşit modu var:
Buz mermisi ve buz ruzgarı.
Buz mermisi: Doğru yere nişan aldığınızda, sizi şaşırtacak kadar iyi hasar verir. Surekli kullanamazsınız. Kullanmaya kalkıp tamamen dolmasını beklemezseniz, beklediğiniz kadar iyi hasar elde edemeyebilirsiniz.
Buz ruzgarı: Buz mermisinin işe yaramadığı yerlerde işe yarıyor. Duşmanınıza yakın durmanız gerek. Buz ruzgarını duşmanınızın ustune boşalttığınızda, belirli bir sure tutmanız durumunda duşmanınız donuyor. Kullandığınızda bana hak vereceksiniz.
Not: Buza karşı direncli duşmanlarda işe yaramaz. Mecbur kalırsınız, orası ayrı.
Stormslinger: Evet, geldik şimşek olana. Makinelerin zayıf parcalarını ucurmaya birebir. Buyuk duşmanlara karşı en cok kullandığım silahtır kendileri. Daha fazla acıklamama gerek yok bu silahı. Kendiniz gorun.
Forgefire: Ateşli şeyleri sever misiniz? O zaman bu silah tam da size gore! Duşmanınızı yakabiliyor. İki farklı modu var.
Ateş boşaltma ve patlayan bir mermi yollama.
Soz konusu patlayan mermiyi sonuna kadar doldurmanızı tavsiye ederim. Ateş boşaltma da cok guzel bir şey.
Tuzaklar:
3 tane tuzağa sahibiz.
Şok eden, patlayan ve yakan. Bunları ne şekilde kullanacağımızı alt kısımda anlatacağım.
Focus:
Bunu anlatmaya gerek var mı? Focus gercekten inanılmaz. Aloy'un kullandığı focus'un hikayesi bir yana, nasıl kullanacağınızı bildiğiniz takdirde tam bir duşman okuma ve taktiksel duşunmenizi sağlayan, tuzakların kullanımını dolaylı yoldan etkileyen bir faktor.
Focus ile duşman incelemeyi anlatmayacağım. Onu, bir sonraki rehberim olan robot rehberimde anlatacağım.
Şimdi, tuzaklar ile focus'un ilişkisinden bahsedeyim.
Focus ile duşmanınızın başına işaret koyabilir ve gideceği yolu, rutin hareketlerini oğrenebilirsiniz.
Rutin hareket oğrenmek iki şeye yarıyor:
1- Duşmanınızın gideceği yolu oğrenmek. Bu sayede, saklandığınız calıları rahatlıkla değiştirebilirsiniz, dikkat ettiğiniz surece.
2- İşte geldik tuzaklara! Duşmanınızın gideceği yolu oğrendiğinizde, o arkasını donduğunde oraya herhangi bir tuzak koyun. Her zamanki rutin rotasını cizmeye başladığında, tuzağı fark etmeyecek ve tuzağa yakalanacak. Buradaki tuzak, yukarıda bahsettiğim 3 farklı tuzak turunden herhangi bir şey olabilir.
"Disarm traps" yeteneği ile koyduğunuz tripwire ve tuzaklarını sokebilir ve yeniden kullanabilirsiniz.
Fazla uzatmadan bineklere geciyorum.
Binekler:
Zelda BOTW oynarken en sevdiğim şeylerden biri, bindiğim bineğin savaşın icine dahil olabilmesiydi. Bunda da var.
"Call Mount +" yeteneğini actığınızda, yoktan binek var edebilecek ve onunla birlikte savaşabileceksiniz. Eğer Strider, Charger ve Broadhead override ettiyseniz, o override etmiş olduğunuz binek cağrılıyor.
Bineğiniz ile duşmanınızı tekmeleyebilirsiniz. Eğer olur da bineğinizin ustunden duşerseniz, bineğiniz kendi başına duşmanlarına karşı savaşıyor.
Override icin size yardımcı olacak yetenekler:
Combat Override ve bunun "+" olan hali.
Not: Bir yaratığı override ederken, başka bir yaratığın sizi gormesi ve vurması durumunda, override yarıda kalıyor. Uyarmadı demeyin.
Savaş yetenekleri:
Mounted Pickup: Bineğiniz ile yanından gectiğiniz bir bitkiyi elinizle yakalayabilirsiniz.
Mount Repair: Hasar gormuş bineğinizi metal shards vererek tamir edebilirsiniz. Savaşın ortasında pek mumkun değil, mumkunse savaştan once veya sonra yapılmalı. Bunun sebebi, yaratıklar sizin tamir etme eyleminizi size vurarak yarıda kesiyor.
Machine Repair: Normalde, binemediğiniz robotları tamir de edemezsiniz. Bu yetenek, bunu yapmanıza izin veriyor.
Mount Repair+: Tamir etme hızınızı ve robotun canını arttırıyor.
Dismount Strike: Bineğinizin ustunden atlamanıza ve robotların ustune atlayarak mızrağınız ile onlara surpriz yapmanıza yarıyor. Cok havalı değil mi?
Kalan yetenek ağacı ozellikleri:
Silent Drop: Bir yerden duştuğunuzde veya atladığınızda, bu duşuşun ses cıkarmamasına yarıyor. Yakınınızda robotlar varsa cok yararlı.
Low Profile: Eğildiğinizde daha az gorunuyorsunuz.
Dodge Prowess: İleri atlamanıza yarıyor. Kısa veya uzun şekilde atlayabilirsiniz.
Quiet Sprint: Sessiz bir şekilde sprint atmanıza yarıyor.
Heavy Lifter: Ağır silah kullanırken daha hızlı hareket etmenizi sağlıyor.
Lure Call: Islık calmanızı ve yakınlardaki bir robotun bu ıslığı duyarak ıslığın olduğu yere gelmesini sağlıyor. Yani, robotu ayağınıza kadar getiriyor.
Healer: Medicine Pouch'tan aldığınız iyileşmenin hızını arttırıyor.
Herbalist: Pouch'un kapasitesini arttırıyor.
Tinker: Weapon coil'leri ve zırha koyulan guc arttırıcı şeylerin sokulebilmesini sağlıyor.
Gatherer: Daha fazla bitki toplamanızı sağlıyor.
Scavenger: Makineleri loot ederken daha fazla kaynak elde etme şansı veriyor.
Scavenger+: Yukarıda verilen Scavenger yeteneğinin şansını ciddi derecede arttırıyor.
Shard Salvager: Makinelerden kazandığınız şeyleri parcalıyor ve değerinin %50'si kadar metal shards'ı veriyor.
Expert Carver: Deri, kemik, lens ve kalp elde etme şansınızı arttırıyor.
Hoarder: Kaynak envanterini %20 arttırıyor.
Coil'ler:
Silahınıza ve giysinize takabileceğiniz şeyler.
Bazı kıyafetlerin eşsiz ozellikleri oluyor, belirtmiş olayım. Aynı zamanda bazı silahların da.
Not: Her gorduğunuz canavara pat diye girmeyin. Focus ile kontrol edin once.
Not: Bazı robotlar, siz calıda saklanırken calılara ışın gondererek sizi gorebiliyor. Bu rehberin konusu değil ama gene de belirteyim istedim.
Rehber bu kadardı. Bir sonraki rehberim olan robot rehberinde goruşmek uzere. Oyundaki butun robotları detaylı bir şekilde inceleyeceğim.
Rehberimde belirtmediğim şeyler de var, belirtmiş olayım. Uzun olduğu icin uğraşmak istemedim. En basitinden, mermi ceşitlerine girmedim. Girdiysem bile sadece ustunden gectim.
@AHMETALtkn @ADANALIhiyar @blaziken @rivadex
Eğer isterseniz onları da rehbere ekleyebilirim. Ek olarak, bazı şeylerin ustunde sadece şoyle bir durdum. Yani dahası var
