Kırık notların sorumlusu sadece cocuk değil
Somestr tatili yaklaşıyor, ara karnelerin alınmasına sayılı gunler kaldı. Karnenin cocuğun gelişim surecine ilişkin bir değerlendirme olduğunu belirten uzmanlar, “Kırık notların sorumluluğu sadece cocuğun değildir. Sorunların oluşması zaman alır, zayıf karneye kadar bu sinyalleri cocuk ve notları vermiştir” uyarısında bulundu. Uzmanlar, “Tatilde cocuğunuzu zorlamayın” hatırlatmasında da bulunuyor.
Karne, duygusal ve sosyal gelişimin gostergesi
Karnenin cocuğun gelişim değerlendirmesi olmakla birlikte netik ozellikler ve psikososyal etmenlerinin gostergesidir. Yarıyıl boyunca cocuğun oğrenme, duygusal ve sosyal gelişim ve uyumunun somut gostergesidir. Her cocuğun doğuştan getirdiği zeka, dikkat ve oğrenme kapasitesi gibi bir donanımı var”
Zayıf karnenin uc nedeni var!
Zayıf karne icin uc nedenin bulunmaktadır. bunları “Cocuğun kendisi kaynaklı nedenler, aile kaynaklı nedenler ve okul-cevre kaynaklı nedenler” olarak sıralayabiliriz.
Psikiyatrik rahatsızlıklar başarıyı etkiliyor
Akademik başarıyı etkileyen nedenlerden ilkinin cocuktan kaynaklı birtakım psikiyatrik rahatsızlıklar ve oğrenme kapasitesi ile ilgilidir. “Zeka engeli, zekanın sınırda veya yuksek olması, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), ozel oğrenme gucluğu, davranım bozukluğu, sosyal fobi, fiziksel engel gibi faktorler cocuğun akademik başarısını etkileyebilir”
Ailedeki sorunlar da başarıyı etkiliyor
Notların zayıf olmasında etkili olabilecek diğer faktorun aile kaynaklı nedenler bulunmaktadır. Aile ici iletişim sorunları, boşanma, kayıp, travma, ailede sureğen hastalıklar, kardeş doğumu, kardeşle ilgili sorunlar, ev-şehir-okul değişimi ve iflas gibi durumlar cocuğun başarısını etkileyebilir.
Okul-aile işbirliğinin yeterince sağlanamaması etkili olabilir
Okul-cevre kaynaklı nedenlerin de zayıf karnenin nedenleri arasında yer almaktadır. Okul değişimi, cocuğun bireysel farklılığına yonelik rehberlik yapılamaması, okul-aile işbirliğinin yeterince sağlanamaması, oğretmen kaynaklı nedenler, travma yaşantısı gibi etkenlerin de okul başarısını etkilediğine dikkat cekilmesi gerekmektedir.
Karne yalnız cocuğun değil!
Bu nedenler dikkate alındığında başarısızlığın sadece cocuğa mal edilmemeli, “Karne sadece cocuğun değil, karne hem cocuğun, hem ailenin, hem okulun değerlendirmesidir. Bu nedenle sorumluluk da sadece cocuğun değil, cocuk-aile ve okulun performansıdır” uyarısında bulunuyorum.
Cocuk sinyal veriyor
Sorunların oluşması zaman alır, zayıf karneye kadar bu sinyalleri cocuk ve notları vermiştir. Bu aşamaya gelmeden yardım alınması tercihimizdir. Fakat her zaman her şekilde bir cozum vardır. Bir cocuk-ergen psikiyatristi ve cocuk-ergen alanında calışan psikolog yardımı alınmalı ve bir program yapılmalıdır.
Aileler hemen onlem almalı
Bu aşamada ailelere onemli gorevler duşmektedir;
“Kırık notların sorumluluğu sadece cocuğun değildir.
Cocuğu kotu karneden dolayı cezalandırmak, yargılamak-kıyaslamak, sorunu cozmeyeceği gibi cozumu daha da zorlaştırır.
Bu durum, bir aile değerlendirmesini gerektirir.
Aile, okul ve oğretmenle işbirliği halinde olmalıdır.
Sorun varsa bir sene boyunca beklemek yanlış bir tutumdur, hemen onlem alınmalıdır.Bir cocuk-ergen psikiyatristinin değerlendirmesi gereklidir.
Cozum gecikirse cocukta tabloya eşlik eden başka davranış sorunları ve psikiyatrik, psikolojik durumlar gorulebilir. Depresyon, alt ıslatma, ice kapanım, agresivite, uyum sorunları, uyku-iştah sorunları ve okul reddi gibi.
Tatilde cocuğunuzu zorlamayın
Cocuğun zekası, dikkati değerlendirilmeli, kişilik analizi yapılmalı, aile tutumları incelenmelidir.
Cocuk, bir donem boyunca başaramadığını iki haftalık tatilde başaramaz. Cocuğu zorlamamak, cozume yonelik eyleme gecmek, en doğru yaklaşım olacaktır. Cocuktan tatilde sıkı calışma programı uygulamasını beklememek ancak ozel eğitimle desteklenmesi gereken bir durum varsa, bir eğitici rehberliğinde ek calışma yapılması uygun olabilir.”
Bu sorunların cozumu icin okulda neler yapılmalı?
Cocuğun akademik başarısızlığında okula da sorumluluklar duşmektedir.
“Cocuk-aile-okul işbirliğinin duzenli ve etkileşim halinde yapılması, ortak kararlar ve yaklaşım benimsenmeli.
Okul kaynaklı sorunlar var ise, idare ve rehber oğretmenle calışılarak sorun cozulmeli.
Cocuk kaynaştırma oğrencisi ise (ozel yaklaşım ve program gerektiren oğrenci) bireysel yapılan programla desteklenmeli ve takibi yapılmalıdır.
Oğretmenlere yonelik bilgilendirici seminer, eğitim programları zenginleştirilmelidir.”
[h=2]İstanbul Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın![/h]
Cocuk, zayıf karneyle sinyal veriyor
Sağlık0 Mesaj
●21 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Sağlık
- Cocuk, zayıf karneyle sinyal veriyor