COCUK- AİLE VE İLETİŞİM DANIŞMANLIK MERKEZLERİNİN AMACLARI VE NE ZAMAN BAŞVURULMALI
NEDEN DANIŞMALISINIZ ? AMACLARIMIZ...
Gunluk yaşam cabaları icinde sağlıklı iletişimi başarabilme ve yurutebilme yolları hakkında bilgilendirmek.
Anne-baba modellerinin cocuğun cinsel kimlik kazanmalarındaki rolleri ve gelecekte sorun yaşamamak icin yapılabilecekler konusunda bilgilendirmek.
Anne-baba ilişkilerinin cocuğun ruh sağlığı uzerindeki etkileri, yaşananlar konusunda oneriler sunmak.
Aile birlikteliğinin onemi ve anne-babanın bu husustaki cabaları neler olabilir? Goruşerek, artıları ve eksileri değerlendirmek.
Ayrılmış anne-babalara cocuklarının eğitimi ve ruh sağlıklarını koruma yonunde rehberlik yapmak.
Olumsuz davranışların, yaşlar ve olumsuzluklar ilerlemeden goruşme yolu ile giderilebilmesi calışmaları yapmak.
Olumsuz davranışların nedenlerini ve cozum yollarını detaylandırabilmek.
Cocukları erken cocukluk eğitim kurumlarına (kreş,yuva, anaokulu, anasınıfı) giden ancak yeteri kadar zaman ayıramayan anne- babalara oneriler sunmak.
Kucuk yaş gruplarında servisle okula bırakılan, yeteri kadar oğretmeni ile iletişim kuramayanlar ya da bilgi almak isteyenlere uzman goruşu sunmak.Calışan ya da calışmayan anne olup, cocukları ve aile iletişimleri konusunda sohbet ortamında bilgi almak isteyenlere hizmet sunmak.
Kendini ifade etmekte zorlananlara, kendisinde eksik olarak gorduğu yonleri olanlara rehberlik yapmak ve ortam sağlamak.
Komşunun komşuyu tanımadığı buyuk şehir ortamında duygularını, yaşam deneyimlerini, gucluklerini anlatıp, paylaşarak anlatmak isteyenlere ortam sunmak.
Psikiyatrik rahatsızlık durumuna gelmeden fikir alış-verişinde bulunmak ve destek almak isteyenlere ortam sağlamak.
Cocuklarda yaşanabilecek duygusal problemlere neden olabilen faktorlerin araştırılması ve ebeveynlerle paylaşılarak cozum yollarının onerilmesi calışmaları yapmak.
Anne- baba ilişkilerinin cocuğun ruh sağlığı uzerindeki etkileri ve cocuk icin yapılabilecekler konularında rehberlik yapmak.
Cocuklarda ozguven gelişimi icin yapılabilecekler konusunda aileleri ve oğretmenleri aydınlatmak.
Ozbakım becerilerinin geliştirilebilmesi icin anne-babaların yapabilecekleri konularında bilgilendirmek.
Aile butunluğunun onemi bu konuda anne ve babaya duşen gorevleri goruşmek (her aileye ozel cozum yollarının goruşulmesi)
Boşanmış anne-babalara cocuklarının eğitim ve ruh sağlıklarını korumaları yonunde rehberlik calışmaları yapmak.
Olumsuz davranışların gec kalmadan, cocuğun yaşı ve olumsuzluklar ilerlemeden goruşme yoluyla giderilebilme calışmalarını yapmak.
Olumsuz davranışlar meydana gelmeden ya da ilk anlaşıldıklarında
aile, aile-okul ortamının duzenlenebilmesi icin yapılabilecek calışmaları goruşmek.
Cocuklarda yaşanabilecek, duygusal problemlerin nedenlerine inmek, bu problemlere neden olabilecek faktorlerin goruşulmesi, yapılabilecekler hakkında her cocuğa ve aileye ozel cozum yollarını goruşmek.
Her değişik duygusal problemin kendine ozel nedenleri vardır. Bu nedenlerin gereğine gore anne-baba-cocuk-cocuğa bakan kişi ile tek tek goruşmek.
Duygusal problemler neler olabilir?
Kıskanclık
Hırcınlık
Şiddet eğilimi
Calma davranışı
Saldırganlık
Ofke
İnatcılık
Anne-babadan ayrılmak istemeyen cocuklar(bağımlılık)
Okul korkusu,okula gitmek istememe
Uyku sorunları
Yemek yeme sorunları
Cocuk beslenmesinde doğru olanlar, yapılan yanlışların duzeltilmesi konularında bilgilendirmek.
Cocukların temel ihtiyaclarından olan uyku saatlerinin duzenlenmesi ve yapılması gerekenler hakkında bilgilendirmek.
Anne-babaların cocuklarındaki bağımsızlık duygularının guclenmesine yardımcı olma calışmaları konusunda bilgilendirmek.
Disiplin problemleri—odul ve cezanın kullanım ozellikleri ve en iyi sonucu alabilme calışmaları hakkında bilgilendirmek.
Uyum sorunları
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
Oğrenme problemleri, kişisel gelişim hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
0-18 yaş donemi eğitim ve gelişim sorunları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak, rehberlik yapmak.
Okul-oğretmen- cocuk- genc ilişkilerinin duzenleme calışmalarını yapmak.
Arkadaşlarla ilişkiler ve ilişkilerde yaşanan sorunları gozden gecirip cozme yolunda goruşmeler yapmak.
Cekirdek aile ya da geniş ailede kişiler arası iletişimde dikkat edilecek hususlar hakkında rehberlik yapmak.
Yaşamı kolaylaştırmada, iletişimin olumlu kurulmasının etkilerini hakkında bilgilendirmek.
Cocuğun gunluk yaşamının planlanmasının onemi hakkında bilgi vermek ve cocuğa ozel planlama calışmaları yapmak.
Cocuklar icin secilecek tv programları, kitap secimleri, muziğin cocuk uzerindeki etkileri ve eğitimsel amac icin kullanılması calışmaları yapmak.
Bilgisayardan en iyi şekilde yararlanma, bilgisayar ve internet kullanımının planlaması calışmalarını yapmak.
Cocuklarla, genclerle tv programlarının, kitapların, internetin olumsuz etkilerinden korunma calışmaları icin iletişimin onemi ve karşılıklı fikir alış-verişinin yapılmasının onemi uzerinde goruşmeler yapmak, konularla ilgili cıkarımlar yapılmasının gerekliliği hususunda goruşmeler yapmak.
Cocuklarda cevreye ve toplum kurallarına uyum kurallarının paylaşılması, ancak, tehlikeleri ve olumsuzlukları olcup tartabilme konusunda goruşmeler ve gereğinde HAYIR diyebilme yollarının oğretilmesi ve bu ozguvenin verilmesi calışmaları yapmak.
Bazen, birbirimizi cok iyi tanıdığımızı zannederiz; ancak ortak bir noktada buluşamayız. Dışarıdan bir uzman gozuyle bakıldığında daha iyi tanıma olanağımız olur ve ilişkilerimize başka bir boyuttan bakmaya başlarız. Sohbet ortamında kendini tanıma calışmaları yapmak.
0-5 yaş cocuğun kişiliğinin oturduğu bir donem olduğu icin cok onemlidir. Bu donemde değerlendirilmesi gereken, uzerinde onemle durulması gereken kritik donemler vardır. Bu, cocuğun geleceğini etkileyecek olan kritik donemlerde anne-baba ve cocuğa bakan kişiler nelere dikkat edeceklerdir? Cocuğa karşı nasıl davranacaklardır?
Cocuk buyutme ve eğitme işini nasıl kolaylaştıracaklar ve zevkli bir hale getireceklerdir?
Cocuk buyuturken eş olmanın onemi ve farkındalığını artırma cabaları hakkında bilgilendirme yapmak.
Bakıcı, buyukanne- buyukbaba gibi cocukla direkt bakım ve eğitim ilişkisi olan kişilerle goruşmeler yapmak ve eğitimde yeni duzenlemeler yapmak.
Cinsel eğitimde yaş gruplarına gore ebeveynlerin davranışları nasıl olmalı?
Cocuklara ve genclere cinsel eğitim verilirken nelere dikkat etmeli?
Cinsellikle ilgili sorular karşısında yaş gruplarına gore ebeveynlerin tutum ve yanıtları neler olmalı? Tum bu soruların yanıtlarını goruşmek.
Anne- baba tutumlarının ceşitleri ve bu tutumların cocukların gelişimindeki etkilerinin goruşulup, uygun bir tutum izleme calışmalarının planlanmasını yapmak.
Ebeveynlerde ortak tutum ve davranış geliştirmenin onemi, cocuk ve aile ilişkileri icin yararlarını goruşmek.
Odul ve cezanın kullanımı,uygulanması, gerektiği durumlar, uygulama şekilleri ve yaş gruplarına gore ozelliklerinin goruşulmesi, yapılmaması gereken yanlış davranışlar hakkında bilgilendirme calışmaları yapmak.
Ahlaki kavramların geliştirilmesi ile ilgili calışmalar, vicdan gelişimi, doğruluk, durustluk gibi kavramların kazandırılabilmesi icin dikkat edilecek hususları goruşmek.
Her zaman icin cocukların yanlışlar yapabileceklerini duşunmek; ancak yanlış yapsalar da sığınabilecek bir limanlarının olduğu hissinin kazandırılması hakkında rehberlik yapmak.
Cocuğun ve gencin isteklerinde uzlaşabilme, herkesin ayrı bir birey olduğu, gruplara uyumda - aynı ayakkabı markasının giyilmesi gibi konuların aileleri zor duruma duşurduğu - bireysel ozelliklerin one cıkarılmasının onemi gibi konuların goruşulmesi, uretken olabilmenin, cocuk ve gencin eğitimindeki onemi hakkında bilgilendirme yapmak.
Cocuklara arkadaş değil; arkadaş gibi anne-baba olmanın onemi ve yararları hakkında rehberlik yapmak.
Oyuncak seciminde dikkat edilecek hususlar, cocuğun gelişimsel yonunde kuvvetlendirilmesi gereken yonlere uygun oyuncak onerileri sunmak.
Yeteneklerin geliştirilmesine uygun etkinlik ve malzeme seciminde rehberlik yapmak.
Anadil gelişimi ile ilgili cocuğun yakın cevresinin yaş grubuna gore, neler yapabileceklerini goruşmek.
Dil gelişimini destekleyici etkinlikler hakkında bilgilendirme yapmak.
Cekingen ve utangac cocuklar icin cozum onerilerini goruşmek.
Sectiğimiz en iyi okullarda cocuklarımız gercekten hayata hazırlanıyorlar mı? Yoksa yalnızca, sbs, lgs, ygs gibi sınavlara mı hazırlanıyorlar?
Anne-babalar sadece cocuğu, genci hediyelere boğma ya da isteklerinin hepsini karşılamakla mutlu edeceklerini mi duşunuyorlar?
Anne- babalar cocuklarına etkili zaman ayırabiliyorlar mı? yaşamın koşuşturması icinde cocuklarımızla ve genclerimizle ilişkilerimizi nasıl duzenliyoruz? Tum bu soruların ve daha kapsamlı soruların yanıtları COCUK- AİLE VE İLETİŞİM DANIŞMANLIK MERKEZ lerinde...
PEDAGOG OZNUR SİMAV
[h=2]İstanbul Cocuk Gelişim Uzmanı uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın![/h]
Cocuk - aile ve iletişim danışmanlık merkezlerinin amacları ve ne zaman başvurulmalı
Sağlık0 Mesaj
●25 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Sağlık
- Cocuk - aile ve iletişim danışmanlık merkezlerinin amacları ve ne zaman başvurulmalı