Dunyanın en populer ekran kartı ureticileri arasında yer alan NVIDIA, NVIDIA Studio isimli platformu icin geliştirici ve tasarımcıları ağırlamaya devam ediyor. Şirketin bu haftaki konuğu, Autodesk 3ds Max, Adobe Substance 3D Painter ve Unreal Engine 5 ile "Terk Edilmiş, Eski, Perili Koşk" adlı rahatsız edici ve guzel videoyu yaratan Pasquale Scionti.
Scionti gibi sanatcılar, RTX 40 Serisi GPU'ların ve RTX hızlandırmalı 110 uygulama, NVIDIA Studio yazılım paketi ve ozel Studio Suruculerinin yardımıyla eserlerini ışık hızında yaratabiliyorlar. GeForce RTX 4090 Grafik İşlemcisi ASUS, Colorful, Gainward, Galaxy, GIGABYTE, INNO3D, MSI, PNY ve ZOTAC gibi onde gelen ekli kart sağlayıcılarından veya dunya genelindeki sistem entegrasyon ve kurulum sağlayıcılarından edinilebiliyor.
NVIDIA GeForce RTX 40 Serisi, rakiplerinden katbekat hızlı!
*"Terk Edilmiş, Eski, Perili Koşk" videosundan bir sahne.
Yeni GeForce RTX 4090 GPU olağanustu bir performans artışının yanı sıra, ucuncu nesil RT cekirdekleri, dorduncu nesil Tensor cekirdekleri, sekizinci nesil NVIDIA cift AV1 kodlayıcı ve 1 TB/s bant genişliğine ulaşabilen 24 GB Micron G6X bellek sunuyor. 3D sanatcılar artık tamamen ray tracing'li ortamlarda yer tutucu kullanmadan doğru fizik ve gercekci malzemelerle sahneler yaratabiliyorlar. Yapay zeka destekli RTX Tensor cekirdekleri ve yeni bir optik akış hızlandırıcısı kullanan DLSS 3 teknolojisi, ek kareler uretip saniye başına kare sayısını (FPS) onemli olcude artırıyor. Bu da goruş alanında daha fazla puruzsuzluk ve daha yuksek hareket hızlarına olanak tanıyor. NVIDIA, DLSS 3'u entegre etmek icin populer 3D uygulamaları Unity ve Unreal Engine 5 ile calışıyor.
DLSS 3, ozel 3D iş surecleri oluşturup birbirine bağlamak icin geliştirilen NVIDIA Omniverse platformundaki iş akışlarına da katkı sağlıyor. Modculara yonelik geliştirilen ve Portal with RTX'in yaratılmasında kullanılan NVIDIA RTX Remix gibi yeni Omniverse aracları, 3D icerik oluşturmanın kurallarını baştan yazıyor. Yeni AV1 kodlayıcı %40 verimlilik artışıyla daha yuksek cozunurluk ve daha net goruntu kalitesi sunarken video ve yaratıcı canlı yayın iş akışlarının kalitesi artıyor. AV1 entegrasyonu, bu ayın ilerleyen zamanlarında OBS Studio, DaVinciResolve ve Adobe PremierePro'da (Voukoder eklentisiyle) kullanıma sunulacak.

*"Terk Edilmiş, Eski, Perili Koşk" videosundan başka bir sahne.
Yeni cift kodlayıcılar, GeForceExperience ve OBS Studio ile 60 FPS'de 8K cozunurluğe kadar yakalama performansı sağlarken video dışa aktarma surelerini neredeyse yarıya indiriyor. Bu kodlayıcılar, Blackmagic Design'ın DaVinciResolve uygulaması, Adobe Premiere Pro icin Voukoder eklentisi ve Cin'in en cok kullanılan video kurgu uygulaması Jianying Pro gibi populer video duzenleme uygulamalarında bu ayın sonlarında kullanıma sunulacak. DaVinciResolve'daki yapay zeka destekli goruntu oluşturucular ve yeni video duzenleme aracları gibi en yeni yapay zeka teknolojileri, onceki nesle gore 2 kata kadar performans artışı sağlayarak yapay zeka devriminde yeni bir donem başlatacak.
Teknolojinin sınırlarını aşmak ve yaratıcılığın olanaklarını geliştirmek icin GeForce RTX 4090 GPU'yu kullanmaya hemen başlayabilirsiniz. Perakende stok durumu icin Urun bulucu'ya goz atın.
Gelelim Terk Edilmiş, Eski, Perili Koşk videosunun hikayesine!
Fotogercekci ayrıntılar ve şaşırtıcı derecede gerceğe uygun dokularla Eski, Terk Edilmiş, Perili Koşk'un gorsel etkisi yadsınamaz. Ancak Scionti'nin eserinin onemli bir ozelliği, izleyicilerin kendi anlatısını yaratması icin bazı ayrıntıların kasıtlı olarak dışarıda bırakılması. Merdivendeki hayalet tablosu, devrilmiş mobilyalar, koşkte yaşamış olabilecek bir kadının portresi ve ortada birileri kırmış gibi duran bir ayna gibi ayrıntılarla Scionti, perili koşke gizem katıyor. Scionti bununla ilgili olarak şunları soyluyor: "Belki de her ne olduysa hÂl bu duvarlarda yankılanıyordur. Terk edilmiş ve doğaya teslim olmuş halde."
Scionti ayrıca, H.R. Giger, H.P. Lovecraft ve Edgar Allan Poe'nun eserlerinden ilham aldığını ve yaratmak istediği dunyaları 3D olarak hayata gecirmeden once genellikle ruyasında gorduğunu ifade ediyor. Yine de Scionti, kendisinin karanlık bir yonunun olmadığını, bu temanın yalnızca calışmalarında ortaya cıktığını dile getiriyor.

Sanatcı, Eski, Terk Edilmiş, Perili Koşk'u tasarlamaya, terk edilmiş yerlerin resimlerini bir ilham panosuna yerleştirerek başladı. Doğanın ele gecirdiği yapılara yer vererek pencerelerden, kapılardan ve kırık duvarlardan suzulen guneş ışığıyla sıcak bir ruh hali yarattı. Ardından, Autodesk 3ds Max ile tavan lambası, tablo cercevesi ve merdiven gibi, sahne ici nesneleri modelledi. RTX hızlandırmalı AI gurultu giderme ile fotogercekciliği koruyan Scionti, GeForce RTX 3090 GPU kullanarak ve varsayılan Autodeskrender aracını secerek de kolayca duzenlenebilen, etkileşimli render'lar elde etti. Cok yonlu Autodesk 3ds Max yazılımı, V-Ray, OctaneRender ve Redshift gibi ucuncu parti GPU hızlandırmalı render araclarını destekleyerek RTX sahiplerine yaratıcı iş akışlarında ek secenekler sunuyor.

Render'ların dışarı aktarılmasında ise Scionti, GeForce RTX 40 Serisi GPU'ları kullanarak bu işlemi onceki nesle gore %80'e kadar daha hızlı yapabildi. Scionti, benzersiz dokular uygulamak icin tavan lambası ve ceşitli tablolar gibi modelleri Adobe Substance 3D Painter'a aktardı. Nesnelerinin baking işlemini birkac saniye icinde tamamlamak icin ise RTX hızlandırmalı ışık ve ortam perdeleme kullandı.

Perdeler, koltuğun uzerindeki ortu ve hayalet figuru de gercekci bir kumaş yapım programı olan Marvelous Designer kullanılarak modellendi. Marvelous Designer ekibi, sistem gereksinimleri sayfasında GeForce RTX 30 ve diğer NVIDIA RTX GPU sınıfı GPU'ların kullanılmasını ve ayrıca en guncel NVIDIA Studio surucusunun indirilmesini oneriyor. Ahşap tavan gibi diğer nesneler ise sezgisel olarak anlaşılabilecek ve son derece hızlı olacak şekilde tasarlanmış hepsi bir arada bir doku ve malzeme oluşturma aracı QuixelMixer kullanılarak oluşturuldu. Scionti daha sonra en buyuk ve en hızlı buyuyen 3D tarama kitaplığı olan QuixelMegascans'de aramalar yaparak eserinin kalan oğelerini tamamladı. Kompozisyon tamamlandıktan sonra da Unreal Engine 5'te son ayrıntıları uyguladı.
Unreal Engine 5'te RTX
Unreal Engine 5 kullanan Scionti, donanım hızlandırmalı RTX ray tracing ozelliğini etkinleştirerek yuksek kaliteli ve etkileşimli 3D tasarımlar elde etti. Ayrıca, daha duşuk cozunurlukte oluşturulan kareleri yukseltirken yuksek kaliteli ayrıntıları koruyan NVIDIA DLSS'den yararlandı. Daha sonra, guzel ışıklandırma, golgelendirme ve dokularla sahnesini oluşturdu. Yeni GeForce RTX 40 Serisi GPU'larda, goruntu alanında etkileşimi daha da geliştirecek Yapay Zeka Destekli Kare Oluşturma ozelliğine sahip olan ve yakın zamanda UE5 icin kullanıma sunulacak DLSS 3 kullanılacak.
Scionti, aydınlatma ozelliklerini UE5'in GeForce RTX GPU destekli tam dinamik genel aydınlatma ve yansıtma sistemi olan Lumen ile mukemmelleştirildi. Scionti, bu konuda şunları soyluyor: "Nanite ağları, yakın cekim ayrıntılarda yuksek cokgenler elde etme konusunda oldukca kullanışlı oldu. Aydınlatma icin guneşi ve gokyuzunu kullandım, ancak daha da fazla ışık eklemek icin pencereler ve duvarlardaki catlaklar gibi her acıklığın dışına dikdortgen ışık kaynakları yerleştirdim."

Scionti, videoyu piyano, keman, synthesizer ve vurmalı calgılardan oluşan, temposu ozel ayarlanmış enstrumantal bir muzikle tamamladı. Muzik, bu esere beklenmedik bir duygusal hava kattı. Scionti, amansız bir bilgi arayışı ve sanatında mukemmelliğe ulaşma cabası olarak gorduğu yaratıcı yolculuğunu şoyle yorumluyor: "Yıllar suren bağlılık ve tutkunun takdir edildiğini gormek gurur verici ve bu noktaya gelmemi sağlayan ana motivasyonum bu oldu."
Coller, dunya dışı mekanlar, terk edilmiş şehirler, kale harabeleri ve cok daha fazlasını iceren Unreal Engine 5 destekli yaratıcı bir yolculuğa cıkmak icin Scionti'yi de iceren en yetenekli 3D sanatcıların yaratıcılıklarını konuşturduğu NVIDIA Studio Standout'a goz atın.
Eski, Terk Edilmiş, Perili Koşk videosunu hemen aşağıdan izleyebilirsiniz! #From2Dto3D yarışmasına katılın:
#From2Dto3D yarışmasına katılarak, sevimli gorsellerini ucuncu boyuta aktaran @Juliestrator gibi siz de NVIDIA Studio sosyal medya kanallarında calışmalarınızla yer alma fırsatı yakalayın. Yarışmaya hızlı ve kolayca katılabilirsiniz. Bunun icin 2 boyutlu bir calışmayı ve yanında 3 boyutlu halini NVIDIA'nın Instagram, Twitter veya Facebook hesabına gondermeniz yeterli. #From2Dto3D hashtag'ini eklemeyi de unutmayın. Yaratıcılığınıza ilham verecek son gelişmeleri doğrudan gelen kutunuzda gormek icin NVIDIA Studio haber bultenine abone olun.