Sonradan boyanmış bir otomobil değil, fabrikadan direkt bu şekilde cıkıyor. Peki nasıl oldu da otomotiv devi Volkswagen, bu denli garip bir projeye imza attı? Bu renk kombinasyonlarının otomotiv tarihindeki yeri nedir? İsmi aslında nereden geliyor?
1963 yılında Amerika ’daki gazetelerde renkli bir Beetle reklamı yayımlandı.

Bu reklamın yıldızı olan Beetle, uzerinde farklı yıllardan kalmış otomobillerden parcalar taşıyordu. Bu parcaların farklı yıllardan olduğunu vurgulamak icin de farklı renkli otomobiller kullanmış olan VW firması, bu reklam ile otomobillerinin parcalarının birbirleri ile uyumlu olmasını, bundan dolayı da Beetle ’ın yedek parca sıkıntısı olmayan bir deneyimi tuketiciye sunduğunu vurguluyordu.
O donemlerde her sene makyaj geciren ve değişen Amerikan marketi icin alışılmışın dışında bir durum olduğu icin de bununla ovunen Volkswagen, bu reklamdan sonra uzun sure bu reklam fikrine dokunmadı. Ta ki takvimler 1995 senesini gosterene dek.
Sıradan olmaya gerek var mı?

Volkswagen yoneticileri, eski reklamlar ile oynarken az once bahsettiğimiz reklama denk gelen yonetici Ferdinand Piech, bu reklam uzerinden yeni urettikleri 6N1 kasalı POLO model otomobiller icin bir konsept yarattı. Volkswagen, yeni urettikleri POLO ’lardan 20 tanesini alıp farklı parcalarını farklı renklere boyayarak POLO Harlekin ’i uretti.
İster insan olsun ister otomobil, Harlekin her haliyle eğlenceli.

Tabii ki psikopat palyaco kızlar dışında refere ettiğimiz Harlekin, eski donemlerde yaşamış soytarılara verilen bir isim. Genelde elmas desenli ve cok renkli kıyafetler ile gorduğumuz bu soytarıların ustlerinde taşıdıkları renkler ise kırmızı, sarı, mavi ve yeşil. Polo Harlekin ’in panellerinde taşıdığı renk kombinasyonları ile aynı.
Otomobilin, ismini aslında bir soytarıdan alması başta kotu bir imaj gibi gorunse de, POLO ismi ve tasarımı ile zaten eğlenceli, kucuk bir otomobil olmayı hedefleyen bir imaja sahip. Eğlenceli bir otomobile daha fazla eğlence katmak kimseyi zora sokmaz değil mi?
Harlekin, sokaklara neşe sacıyor !

Başta sadece otoshow ve reklamlar icin uretilen 20 otomobile fazla ilgi gelince VW firması, halkın bu ilgisine karşılık vererek 1000 otomobil urettikleri limitli bir seriyi satışa sundu. Yoğun talep nedeniyle bu renkli otomobillerden 2800 tane daha uretmek durumunda kalan Volkswagen, karşılaştıkları buyuk ilgi karşısında şaşkına donmuş durumdaydı.
Ancak urettikleri bu otomobilleri kendi reklamlarında gosterdikleri gibi ureterek fazladan bir kuruş harcama yapmadan VW stili ile talebi karşıladılar. 1000 otomobil uretilecek ise 250 sarı, 250 yeşil, 250 mavi ve 250 tane kırmızı POLO uretip, tum parcaları birbirleriyle değiştirerek fabrikadan değişenli POLO ’lar urettiler.
1 TL farkla menunuze POLO ekleyebiliriz.

Avrupa halkı, POLO ’ları o kadar sevdi ki McDonalds, 500 tane Harlekin hediye ettikleri bir kampanya bile duzenledi. McDonalds'ın Almanya'daki 25. yaşını kutlamak icin duzenlediği kampanyanın şartları ise basitti. Menuler ile birlikte gelen kesilmiş POLO resimlerinden tam bir POLO oluşturduğunuzda başvurduğunuz, cekiliş usulu ile de kazandığınız bir sisteme sahip olan bir kampanyaydı. Bu kampanya ile Harlekin icin olan talep daha da artmış, VW bu taleplerle baş edememiştir.
Ancak dunyanın obur tarafında işler istendiği gibi gitmedi.

Avrupa ’nın aksine Amerika, asla POLO ’nun satıldığı bir coğrafya olmadı. VW, POLO yerine 264 tane GOLF ’u Harlekin versiyonuna cevirip satışa surdurerek yeni bir taktik denedi. Harlekin GOLF ’lere olan ilgi o kadar azdı ki VW bayileri ellerindeki otomobillerin parcalarını geldikleri otomobillere geri takarak tek renk GOLF ’lere donuşturduler. Donuşturemedikleri otomobilleri ise boyatıp satan bayiler bile oldu. Kısaca Amerika kıtasında başladığı gibi biten bir seri oldu Harlekin.
Otomobilleri konfigure etmediğimiz bir satış politikası pek de iyi işleyen bir politika değil. Harlekin de bu politika altında olan bir otomobildi.

Cunku en başta konfigure edeceğiniz bir renk paleti olmadığı icin size cok da secim hakkı kalmıyor. Fabrikadan dort farklı kombinasyon ile cıkan Harlekin, size hangi kombinasyon gelirse razı olduğunuz bir alışveriş sunuyor. ABS gibi ozellikler standart olup, en dolu paketi ile size sunulan POLO'nun teybi ise Blaupunkt marka idi. Doşemeleri ise ''Joker'' doşemesi olarak adlandırılan farklı bir desene sahip idi.
Direksiyonu icin ise mavi kaplama secilmiş olan bu garip ic mekan ile size sıfır ozelleştirme hakkı veriyor Harlekin POLO. Size gelen otomobilin orijinal rengini ise sok-tak yapamadığınız tavan, arka sutun panelleri, etek ve motor havuzu renginden anlayabilirsiniz.
Uretildiği gunden bu gune buyuk bir kitle tarafından takip edilen ve sevilen Harlekin'in ozellikle Avrupa bolgesinde buyuk fan kulupleri mevcut.

Son zamanlarda daha da unlenmiş olan bu otomobiller icin VW firması gectiğimiz sene Harlekin'i anmak adına tekrardan bir Harlekin POLO bile cıkardı. Her ne kadar koleksiyonluk ve ozel otomobiller olurlarsa olsunlar ortalama fiyatları 5.000 Euro civarında gezen bu otomobillerin ileride daha da değerleneceklerini beklemek yanlış olmaz.