Hadamard, yaratıcı sureci acıklarken dort aşamadan bahseder. Problemi tanımaya ve oğrenmeye başlanılan bir "hazırlık safhasında" kişi cozmek durumunda olduğu problemi, ceşitli cozum yollarını inceler. İkinci aşama "Kulucka donemi" olarak tanımlanır. Bilincli bir kontrol yoktur. Yeni cozum yolları, problemin unsurları arasında yeni sentezlemelere gidilir. Ucuncu aşama "Aydınlanma" donemidir. Sonuca goturecek cozum kişinin zihninde aniden belirlenir. Eldeki bilgiler arasında ceşitli sentezlemeler yapan kişinin birdenbire cozumu bulduğu gozlenir. Son aşama "sonucların doğrulanması" aşamasıdır. Bilincli ve akılcı bir donemdir. Bir onceki donemdeki cozumlerin aksaklıkları giderilir. Doğrulukları tekrar gozden gecirilir.
Cozume ve problem cozmeye yonelik bireyler ile diğerlerini ayıran ozellik analitik duşunme yetisine sahip olmasıdır. Cozume yonelik duşunmeye sahip bireyler, hayal guclerini de zenginleştirmesi ile aynı konuda pek cok cozum uretmeyi hedeflerler, tek ve en doğru yanıta goturen cevabın arayışı icindedirler. Bir satış elemanından bir mimarın sanatına kadar uzanan geniş bir alanda ortaya cıkan analitik duşunme bu acıdan değerlendirilir. Cocuğunuzu yetiştirirken "farklı konulara" ilgi duymasını sağlamanız gerekir. Her şey hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaya olanak olmasa bile cocuklarımız bilgiye ulaşabilme yollarını oğrenmelidirler. Oğretmen teorik bilgiyi guncelleştirebilmeli ve pratikle birleştirebilmelidir. Okulun tum bu becerileri desteklemesi ve oğrenmeyi oğretmesi konusunda takipci olunması bu noktanın onemsenmesi gerekir. Eğer cocuğunuzun kitaplara olan ilgisini, okumaya oğrenmeye olan merakını geliştirebiliyorsanız onemli bir yol katetmişsiniz demektir. Eğitimin altın kurallarından birisi de cocuğunuzun bir şeyi yapmasını sağlamak icin kendinizin model olmasıdır. Ne yapılacağını soylemek değil, gormesini sağlamak gerekir. Boylece analitik duşunebilen bireyler yetişmesi icin uygun zemin oluşturulabilir.
Lise ve universite cağlarındaki gencler icin farklı alanlarda geliştirilecek projeler uzerinde bireysel ya da takım calışmaları yarar sağlayabilir. Bu calışmalarda ozgurluk desteklenmeli gencler problem cozmeye yonelik analitik duşunen bireyler olarak yetiştirilmelidirler. İnsanlığın bugun icin emrinde olan ve yaşamı kolaylaştıran tum buluşların farklı alanlardaki analitik duşunceli bireylere ait olduğu duşunulurse, bu konuda harcanan ve harcanacak emek ve zamanın yararı acıkca gorulecektir.
Olaylar hakkında analiz yapma ve sentezleme her bireyin mutlaka kazanması gereken bir beceridir. Hadamard, yaratıcı sureci acıklarken dort aşamadan bahseder. Problemi tanımaya ve oğrenmeye başlanılan bir "hazırlık safhasında" kişi cozmek durumunda olduğu problemi, ceşitli cozum yollarını inceler. İkinci aşama "Kulucka donemi" olarak tanımlanır. Bilincli bir kontrol yoktur. Yeni cozum yolları, problemin unsurları arasında yeni sentezlemelere gidilir. Ucuncu aşama "Aydınlanma" donemidir. Sonuca goturecek cozum kişinin zihninde aniden belirlenir. Eldeki bilgiler arasında ceşitli sentezlemeler yapan kişinin birdenbire cozumu bulduğu gozlenir. Son aşama "sonucların doğrulanması" aşamasıdır. Bilincli ve akılcı bir donemdir. Bir onceki donemdeki cozumlerin aksaklıkları giderilir. Doğrulukları tekrar gozden gecirilir.
Cozume ve problem cozmeye yonelik bireyler ile diğerlerini ayıran ozellik analitik duşunme yetisine sahip olmasıdır. Cozume yonelik duşunmeye sahip bireyler, hayal guclerini de zenginleştirmesi ile aynı konuda pek cok cozum uretmeyi hedeflerler, tek ve en doğru yanıta goturen cevabın arayışı icindedirler. Bir satış elemanından bir mimarın sanatına kadar uzanan geniş bir alanda ortaya cıkan analitik duşunme bu acıdan değerlendirilir. Cocuğunuzu yetiştirirken "farklı konulara" ilgi duymasını sağlamanız gerekir. Her şey hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaya olanak olmasa bile cocuklarımız bilgiye ulaşabilme yollarını oğrenmelidirler. Oğretmen teorik bilgiyi guncelleştirebilmeli ve pratikle birleştirebilmelidir. Okulun tum bu becerileri desteklemesi ve oğrenmeyi oğretmesi konusunda takipci olunması bu noktanın onemsenmesi gerekir. Eğer cocuğunuzun kitaplara olan ilgisini, okumaya oğrenmeye olan merakını geliştirebiliyorsanız onemli bir yol katetmişsiniz demektir. Eğitimin altın kurallarından birisi de cocuğunuzun bir şeyi yapmasını sağlamak icin kendinizin model olmasıdır. Ne yapılacağını soylemek değil, gormesini sağlamak gerekir. Boylece analitik duşunebilen bireyler yetişmesi icin uygun zemin oluşturulabilir.
Lise ve universite cağlarındaki gencler icin farklı alanlarda geliştirilecek projeler uzerinde bireysel ya da takım calışmaları yarar sağlayabilir. Bu calışmalarda ozgurluk desteklenmeli gencler problem cozmeye yonelik analitik duşunen bireyler olarak yetiştirilmelidirler. İnsanlığın bugun icin emrinde olan ve yaşamı kolaylaştıran tum buluşların farklı alanlardaki analitik duşunceli bireylere ait olduğu duşunulurse, bu konuda harcanan ve harcanacak emek ve zamanın yararı acıkca gorulecektir.
Olaylar hakkında analiz yapma ve sentezleme her bireyin mutlaka kazanması gereken bir beceridir.
[h=2]Ankara Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın![/h]
Analitik duşunce...
Sağlık0 Mesaj
●28 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Sağlık
- Analitik duşunce...