• Verilen işleri yapmaya yanaşmayan cocukların ana babaları, aslında işbirliği icin cocuklarına şans tanımazlar. Cocuğu bir şey yapılmaya zorlayarak hic bir zaman işbirliği elde edilemez.
• Ana-babalar guc ve otoritelerini kullanarak cocuğu bir şey yapmaya her zorlayışlarında kendini denetleme ve sorumluluk edinmeyi oğrenme şansını elinden aldıklarını bilmeliler.
ANA BABA GÛCÛ: GEREKLİ Mİ, HAKLI GORULEBİLİR Mİ?
• Ergenler ana-babalarına değil onların gucune isyan ederler. Ana-babalar cocuklarını yetiştirirken guce dayanmayan yontemleri kullanırlarsa cocuklar ergen olduğunda, isyan edecek bir şey bulamazlar. Cocuklarını guc kullanarak eğitmeye calışan ana-bÂbalÂr guclerini duşunduklerinden de erken bir zamanda yitirme riskiyle karşı karşıya dırlar;
• Ana baba gucunun cocuk uzerindeki etkileri: Karşı koyma, meydan okumak, başkaldırma olumsuz davranma kuskunluk, kızgınlık, duşmanlık, saldırı, oc alma, tokada tokatla karşılık verme, yalan soyleme, duyguları saklama başkalarını suclama dedikodu yapma aldatma
• Ana babalar cocuklara kendi ana babaları onlara aynı şeyi yaptığından dolayı hukmetmek ister.
• Cocuklar odullu ve cezası bol bir ortamda yetiştirilince "iyi" gorunme ve kazanma ya da "kotu" gorunmekten ve kaybetmekten kacınma gereksinimi duyabilirler. Olumlu değerlendirmeleri cok yapan ,para ,armağan turu odulleri bol veren ana babaların evlerinde bu gecerlidir.
• Odulun alandan cok alamayana zararı vardır.
• Ana baba gucunun cocuk uzerindeki etkilerin devamı yağcılık,uysallık,boyun eğme,yeni bir şey denemekten korkama , ice donme, kacma hayal kurma ve geri cekilme.
• Cocuklar ana babasına kabul edilemez gelen davranışını değiştirebilmek icin onların bu davranışla ilgili durumlarını bilmek ister. Ancak otorite kullanıldığı zaman davranışı değiştirmek istemezler. Kısaca cocuklar davranışlarının değiştirilmesini ya da kısıtlanması gerektiğini anlarlarsa bunu kendileri yapmak ve yetişkinler gibi davranışları uzerinde kendi otoritelerini kullanmak isterler.
• Paradoksal olmakla birlikte gercek durum şudur; Ana-babalar guc kullanarak cocukları uzerindeki etkilerini kaybederler. Guc kullanmaktan vazgectiklerinde ise etkileri artar.
BEN İLETİLERİNE İŞLERLİK KAZANDIRMAK
• E. A.E. yi yeni oğrenen ana-babaların yaptığı başka bir yanlış da Ben iletilerini yalnızca olumsuz duyguları iletmek icin kullanmak, olumlularda kullanmamaktır.
• Cocuklarımıza gunluk olaylarda "ders vermeye" olan isteğimiz, onlara cok daha onemli konularda ders verme şansımızı kaybettirir.
• Genellikle ana babaların cocuklarına olan kızgınlığı ikincil duygudur. Yani birincil duyguyu yaşattığı icin ders vermek, cezalandırmak icin takınılan bir tavır. Aslında kızgınlık her ne kadar gercek bir duyguysa da daha gercek olan bilir şey varsa insanın kendi kendini kızdırdığıdır.
• Bazen cocuk ben iletileriyle davranışının ana-babasının uzerindeki etkilerini gordukten sonra bile değiştirmek istemeyebilir. Bu durumda ilişki zor anlar yaşayacaktır.
ORTAMI DEĞİŞTİREREK KABUL EDİLMEYEN DAVRANIŞI DEĞİŞTİRMEK
1-Ortamı zenginleştirmek,
2 Ortamı yoksullaştırmak,
3-Ortamı yalınlaştırmak,
4-Ortamı kısıtlanmak,
5-Ortamı cocuğa uygun hale getirmek,
6-Bir uğraş yerine başkasını koymak,
7-Cocuğu ortamdaki değişikliğe hazırlamak.
8-Daha buyuk cocuklarla geleceğe yonelik duzenlemeler yapmak
Ana baba cocuk catışması
Çocuk Büyütme0 Mesaj
●1 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Hayatın İçinden
- Çocuk Büyütme
- Ana baba cocuk catışması