TURKİYE, HAZIR GİYİM ALIŞVERİŞİNDE AVRUPA ULKELERİNE GORE DAHA GUCLU

CCI'ın (Cotton Council International) “Global Yaşam Tarzı Monitoru” elyaf, kumaş ve alışveriş trendlerini gosteriyor
Turkiye’de ucuncu kez gercekleştirilen hazır giyim ve ev tekstili alışverişi alışkanlıkları ve tutumlarına ilişkin uluslararası bir araştırma olan Global Yaşam Tarzı Monitoru’nin (Global Lifestyle Monitor) sonuclarını acıklayan CCI, dunyanın her yanından tuketicilere dair bir karşılaştırma sunuyor. CCI Turkiye, Orta Avrupa ve Afrika Program Direktoru Marsha Powell, 2010 yılında pamuk fiyatlarında gorulen keskin artışın hazır giyim sektoru uzerindeki etkisi ile birlikte; Turk, Avrupalı ve Amerikalı tuketicilerin alışveriş trendlerini değerlendirdi.
• Turkler ev butcesinin %23’unu hazır giyime harcarken, bu oran İngiltere’de %29, ABD’de %31, İtalya’da %34 ve Almanya’da %40’ olarak ortaya cıktı. (Almanlar genellikle daha cok sayıda ve daha yuksek fiyatlı hazır giyim urunleri satın almakta).

• Onumuzdeki 5 yıl boyunca, Turklerin giyim harcamalarını %13 oranında arttırarak, giyim satışlarında en guclu buyuyen piyasalardan biri olması beklenmekte. Buna karşılık beklenen artış ABD’de %9, İngiltere’de %5 ve Almanya’da %3 oranındadır. İspanya’da hazır giyim harcamalarının %17 oranında, İtalya’da %7 oranında duşmesi, ekonominin kotuye gitmesi ve tuketicinin kotumser bir bakış icinde olduğunu gostermekte.

• Kişi başına giyim harcamaları acısından, yeni giysiler icin kişi başına yılda 1.114$ harcama yapan Almanlar listenin en ust sırasında bulunmaktadır. Diğer bir ifade ile Almanlar, kişi başına yılda 634$ harcayan İtalyanlardan %75 ve ortalama 412$ harcayan Turklerden %270 daha fazla harcama yapmaktadır. En duşuk rakam yılda kişi başına ortalama 369$ harcayan İngilizlerde gorulmekte.

• Almanya Turk urunlerinin ana tuketicisi olmaya devam etmektedir ve Almanlar giyimde en cok harcamayı yaptığından ve daha yuksek fiyatlı giysiler aldığından, bu, Avrupa icin bir guc ve Turk tekstil ve giyim endustrileri icin bir artıdır.

• Turk tuketicileri, beşi kot pantolon olan ortalama sekiz kot giysiye sahiptir. Avrupa ile kıyaslandığında, kot urune sahip olma oranı Turk tuketicileri arasında daha duşuk seviyededir. Ancak Turk tuketicilerinin kot gardıroplarının ucte ikisi kot pantolona ayrılırken, bu oran Avrupa’da %43’tur.

• Turk tuketicileri icin alışverişte harcanan tutar acısından giysinin iceriği son derece onemlidir. Giysinin iceriğini bilmek tuketiciler arasında giderek onem kazanmış, zira araştırmaya katılan Turk tuketicilerinin %84’u giysi almadan once her zaman ya da genellikle elyaf iceriği etiketini kontrol ettiklerini belirtti. Turk tuketicilerinin %75’i en sık kullandıkları giysilerde pamuk ve pamuklu karışımları tercih etmekte ve giyim ihtiyaclarını karşılamak icin kot gibi pamuk iceriği zengin urunleri aramaya ve secmeye devam edeceklerdir.

• Doğal elyaflar, ozellikle de pamuk, sentetik elyaflardan daha cevre dostu olarak gorulmektedir. Pamuk tuketiciler tarafından en cok tercih edilen elyaf olmayı surdurmekte ve doğal, cevre icin iyi ve kaliteli bir elyaf olarak değerlendirilmektedir.

• Gezegeni onemseyen ve cevre konusunda endişeli olan tuketiciler cevreci perakendecileri ve tedarikcileri takip edecektir. Tuketiciler perakendecilerden ve tedarikcilerden geri donuşum programları başlatmalarını, materyalleri yeniden kullanmalarını ve urunlerinde mumkun olduğunca cok surdurulebilir materyal kullanmalarını beklemektedir. Perakendeciler muşteri ilişkilerine ‘yeşil pazarlama’yı dahil ederek, pazarlama cabalarını guclendirebilir.

• Genc nufus azaldığı icin, daha az sayıda tuketici olacak ve dolayısıyla perakendeciler ellerindeki muşterileri ve satış seviyelerini korumak icin daha fazla rekabet etmek zorunda kalacaktır. Aynı zamanda, tuketiciler yaşlandığından, ureticilerin yeni ‘gri’ tuketiciyi cekmek icin yeni urunler geliştirmeleri ya da mevcut urunlerin uyarlamaları gerekli olabilir.



COTTON COUNCIL INTERNATIONAL hakkında
COTTON COUNCIL INTERNATIONAL (CCI) National Cotton Council of America’nın (NCC) denizaşırı pazarlama kurumudur. CCI 1956 yılında, ABD pamuğu, pamuk tohumu ve urunleri ihracatını arttırmak amacıyla kuruldu. Ardından 1989 yılında, bu amaca ulaşmak icin COTTON USA markası oluşturuldu. Bu marka, saf pamuktan yapılmış urunlerin avantajlarını vurgulayan onemli bir kalite işaretidir. CCI dunya capında 50 ulkede faaliyette bulunmaktadır ve global olarak tanınmış bir kurumdur. Merkezi Washington D.C.’de bulunmaktadır.