Beş on yıl once ic camaşırına bakışımız cok farklıydı. Sınırlı alternatif arasından zevkimize, daha doğrusu ihtiyacımıza uygun olanı secer, kullanırdık.


G-string’in on beş farklı alternatifinin olduğundan, sutyenin iz yapmayanının icat edildiğinden habersizdik. Ama şimdi cicekli eteğiyle cicekli ic camaşırı giyen, mor gomleğinin icine mor sutyenden başkasını kullanmayan, buyuk goğuslerini iki saniyede kuculten, kalcalarını dikleştiren, hala beyaz pamuklu kulot giyen hemcinslerini fena halde ayıplayan kadınlar var.

Markaların 2009 yaz ic giyim koleksiyonuna renklilik hakim. Hemen her renkte ic camaşırı var. Eskiden ic giyim sadece ten rengi, siyah, beyaz ve biraz cesur olanlar icin de kırmızı renkteyken, şimdi hemen hemen her renk ve tonda ceşit bulabiliyorsunuz. Bunların hepsinin cok parlak renkler olması da gerekmiyor. Mesela, kahve tonlarında pek cok ic camaşırı var. Ayrıca puantiye, ekose gibi desenler, fiyonk, kelebek, tul, Swarovski taşlar bol bol kullanılmış.

İc giyimde tasarıma gelince, rahat ve konforlu olanlar da var, ic gıcıklayıcı ama hafif rahatsız modeller de. Kendine ozgu kumaş ve tasarımlarıyla sportif ic giyim de cok gelişti. Her tip vucut icin uretim yapmak butun markalar icin onemli. Bu yuzden kalca kuculten, goğus buyuten, bel daraltan ic camaşırları konusundaki ar-ge calışmaları bitmek bilmiyor. Her gun yeni bir urun piyasaya suruluyor.


GENC KIZLAR İCİN AYRI KOLEKSİYON
Yeni koleksiyonlardan birkac ornek verelim: Triumph’da klasik renklerin yanı sıra lacivert, sarı, şampanya rengi, kahve tonları dikkat cekiyor. Korseli sutyenler kıvrımları belirginleştiriyor. İki kat kaldırıcı, destekleyici ve cok secenekli askılı sutyenler de bulunuyor. Seksi kalcalar icin destekli kulotlar uretilmiş. Buyuk goğuslerin de caresi var. Genc kızlara ozel daha renkli koleksiyonunun adı Miss Triumph.

Yaz olmasına rağmen, Zeki Triko koleksiyonuna simsiyah bir grup koymuş. Danteller, satenler, metaller hatta Swarovski taşlar bile siyah. Ama koleksiyonda renk de eksik değil. Romantik Hippi adını verdikleri grupta pembe kurdeleler, fistolar, pamuklu kumaşlar goze carpıyor. Zumrut yeşili, kırmızı, sarı topaz, safir lacisi, ham platin grisi ve sarı koleksiyonun diğer renkleri.

Erotik ic camaşırı markası Agent Provocateur’un yaz koleksiyonu yine cok seksi. Markanın yaratıcıları Joseph Corre ve Serena Rees bunu seksle ilgili her şeyi kalitesiz veya mustehcen goren İngiliz iffetine inat yaptıklarını soyluyorlar. Koleksiyona yumuşak renkler hakim, kurdele, dantel ve tul kullanılmış.



EN SON GELENİ TANIYALIM
Triumph’ın hikayesi 1886’da Almanya’da 6 dikiş makinesiyle başladı. Korse ureticisi Gottfried Spiesshofer ve işadamı Michael Braun, Spiesshofer & Braun korse fabrikasını kurdu. 1894’te İngiltere’ye ihracat başladı. 1920’lerde modadaki radikal değişim, Triumph’da da yeniliklere ilham verdi. Hafif korseler, az dikişli sutyenler ve 1933’te ilk askısız korse, onden acılabilen sutyen uretildi. Triumph ilk ic camaşırı defilesini Londra Royal Albert Hall’de 1957’de gercekleştirdi. 1960’larda Hong Kong, Malezya, Singapur, Tayvan, Tayland, Filipinler, Endonezya, Cin, Sri Lanka, Vietnam ve Hindistan’da şubeler actı. 90’larda "push-up" sutyenleri, Naomi Campell ile tanıttı. 1998’de ’Simply Soft’ buluşuyla dikişsiz sutyenler uretti. Şimdilik Boyner, YKM, Debenhams gibi noktalarda satılıyor.

İC CAMAŞIRINDAKİ DEVRİM NASIL GERCEKLEŞTİ
Turkiye’de Kom, Ayyıldız, Ten, Magic Form, Penti, Yeni İnci, Suwen ve Zeki gibi yerli markalar ile Marks&Spencer, Agent Provocateur, La Senza, Etam gibi yabancılar rekabet halinde. Alman Triumph Mayıs ayı başında İstanbul’da ilk mağazasını acıyor. Victoria’s Secret’ın gelişi de cok yakın gibi gozukuyor.

Yerli ic camaşırı ureticileri temel olarak uce ayrılıyor. Bir kısmı koken olarak mayo ureticisi, ikinci kısmı corap, ucuncusu ise kurulduğundan beri ic camaşırı uretip satıyor.

Zeki Başeskioğlu ic camaşırı uretmeye nasıl karar verdiğini şoyle anlatıyor: "Duşuk belli pantolonlar yuzunden bu işe girdim. Beli duşuk pantolon giyen kadın, body giymek istemiyor. Body gozden duşunce biz de ic camaşırı uretmeye karar verdik. Mayo konusunda deneyimli olduğumuz icin hic zorlanmadık. Sonucta o da don, o da don."

Penti’nin ic camaşırı seruveni daha yeni. Marka 2007’den beri ic camaşırı da uretiyor. Ama asıl patlamayı 2008’de yaptılar. Cunku koleksiyonun başına Ayşin Bicioğlu gibi deneyimli bir tasarımcı getirdiler. Bahar Korcan’dan danışmanlık aldılar. Mağazalar zinciri kurdular.

Ten, 1965’ten beri ic camaşırı satıyor. Ama son yıllarda gecirdikleri değişim ortada. Genc, dinamik, canlı koleksiyonlar uretiyorlar. 56 yıldır ic camaşırı ureten Kom ve 50 yıl once mayoyla aynı anda ic giyime başlayan Ayyıldız da son yıllarda enerjilerini fason uretimden cok kendi markalarına harcıyorlar.

kaynak:ekolay kadın